Mercedes testoval elektrický náklaďák eActros v horách. V Tyrolsku nastoupal 54.000 metrů

22 komentářů

davidos
31. prosince • 20:18

Musím říct, že jsem si o historii náklaďáků od mercedesu četl na https://kralmotoru.cz/media/mercedes-benz-nakla... ... a bylo to zajímavé počtení. Nevím však jestli tady ta cesta elektromobilu není pouze slepá ulička, obzvlášť u nákladních vozidel, které jasou těžké i bez tunových baterek.

Zelí
30. září • 10:59

Co ti germáni blbnou s elektrokárama. Do konce roku zelení zastaví zbylé jaderné elektrárny a zakousnou se do uhelných a můžou dobíjet elektrokárky bejzbolovýma pálkama.

Jan Taraba
30. září • 12:55

Proč by neblbli? Zrovna u s nákladní dopravy to má smysl, pokud to mezi povinnými zastávkami bude schopno nepřetržitě jet a za dobu odpočinku se dobít.

jozka
30. září • 14:56

Protoze nakladaky honi kazde kilo uzitecne hmotnosti? Semi ma mit 500kWh baterku. Kolikpak asi vazi...A jak tlusty kabel by asi melo takova typicke dalnicni odpocivadlo, kde by se ve dne v noci nabijely desitky kamionu, ktere by tu tocily prestavku...Ja vim, to jsou pocty, to moc nefrci. Ale klidne at blbnou, ale at prijdou az to bude minimalne dorovnavat stavajici technologii.

jogurt
30. září • 16:15

Tlustý kabel? Proč, jestliže dnes mají nabíječky 800V/350kW pro osobní auta, nikde není řečeno, že nákladní nemůže mít ještě vyšší napětí. Koncové trafo 35kV/1kV je snadno řešitelné dokonce bez zásahu do technických norem.
No a hmotnost baterie je slovo do pranice, přibyde 2,5t baterie a 400kg motor s termomanagementem baterií, odpadne tuna motoru převodovky a kardanu a 600kg plná nádrž paliva plus metrák nádrže na adblue, takže výsledek je jen o něco přes tunu menší nosnost, to není absolutně žádný problém.

jozka
30. září • 19:45

e Tron baterie 94kWh ma asi 700kg. A ta 500kWh je Muskuv udaj, pricemz ostatni tvrdi, ze bude potreba 600-1000.A co se tyce trafa/pripojky, resitelne je vse. Jen bych se primlouval za to, at nechodi zebrat na statu, aby jim zacaloval infrastrukturu. Kdyz ji chteji dopravci, at si ji zaplati, stejne jako si plati ridici benzinky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
30. září • 21:37

Co to blaboliš? Odkdy stát staví elekroinfrastrukturu? Naposledy možná v roce 1989.
A že je potřeba víc než 500kWhh? To teda proč? Odhadovaná spotřeba soupravy je 120kWh/100km a přestávky jsou po 4 h, tedy max 320km.

jozka
1. října • 9:14

Ehm... ja to nejsem kdo obvinuje stat, ze neinvestuje do nabijecek...Ano, takhle to pocitaji odbornici. Presne cislo odhadovane spotreby soupravy, to vynasobi casem. Predpokladaji, ze VZDY bude kde nabit, ze VZDY se pojede 0-100%Jeste neco vtipneho bych poprosil.

Jan Taraba
1. října • 10:30

3,2*120=384, takže 0-100% se z 500kWh baterie určitě nepojede

Jan Taraba
1. října • 10:38

On si toho Jožka plete víc. Například netuší, jaké marže jsou na kapalných palivech a jaké na nabíjení.

jozka
1. října • 10:42

Tak schvalne povidejte... a taky co z toho plyne.

Jan Taraba
1. října • 10:47

A co by z toho jako mělo plynout? Seznam se se skutečností a až pak diskutuj, nebudeš za osla.

jozka
1. října • 11:09

Takze prd. Tusil jsem to.Ve skutecnosti je to proste. Ve chvili, kdy to zacne byt jen trochu vyhodne, prepravni spolecnosti do toho skoci a nafta skoncila. Zatim se tak nestalo. Prestoze je to pry tak skvele a jednoduche. Mimochodem, jak dlouho uz se "vyrabi" Semi? Predstaven v roce 2017. Ze pry 2019. Ne, tak zmena, pry 2020. Aha, tak dalsi zmena, 2021. Coze? Zas nic? No jo, no, pry 2022...

OH.C!
1. října • 22:11

Pozor, navážíte se do náboženského kultu. Teslafunboys jsou marní. Chápu fyziku na základní škole prospinkali a dál, už to nemá cenu. Opravdu ideální, "10 tun" auto, užitečný náklad "2 tuny". Je to prosté, jde o nejlevnější dostupnou energii. To jsou a budou uhlovodíková paliva. Soudruzi na ně nasazují "daně" tak, aby se nevyplatila. Super. Co takhle nejdříve vyvinout technologii? Ale v pohodě, připravte si peněženky. Uhlovodíky vám smrdí, tak si připravte násobky za cokoli co konzumujete, spotřebáci. Od energií až po jídlo. Jedním z pilířů civilizace je levná energie. Uhlovodíky Vám smrdí? Tak plaťte. Elektronákladáček s baterkou pro MKD? Vlhký sen asi jako elektroletadla nebo elektrorakety. Fakt, který se vám nemusí líbit, ale fyzice je jedno, co si o ni myslíte. ;-)
P.S. Stále čekám na "elektrošitbox" za 300tkč s dojezdem 350 km (Š120). Bude v nabídce tak si to koupím, nebude NEKOUPIM. Já, na rozdíl od lehkoživek peníze nečerpám. Musím je nejdříve vydělat. Semipodvod nebude nikdy. Ale je potřeba namlsat fanoušky, sektáře. Při trošce hledání, lze najít rozbor hmotnosti semišhitu. Tak hledejte.
;-)

x12345678
2. října • 9:42

Hele co jsi dnes snídal, že ti to tak skvěle zvrací?

x12345678
3. října • 17:37

No a co jako? Cenu elektřiny na burze v současné době uměle tlačí nahoru ruské tanečky kolem dodávek zemního plynu, kterými se snaží donutit Evropu akceptovat a spustit Nord Stream 2. Což je záležitost pár týdnů.
Takže je fuk, jestli třetího října 2021 stojí 1MWh na burze normálních 35€ nebo absurdních 110€, protože za měsíc či dva se vše vrátí do normálu.

jozka
3. října • 19:25

Ty ruske tanecky, to ma byt jako dodrzeni toho, co si Evropa nasmlouvala?

Jan Taraba
1. října • 11:15

Presně tak, až to bude výhodné, přepravní společnosti do toho skočí a nafta skončila. A výhodné to začne být hned, jak budou k dispozici elektrotrucky. Což zatím nejsou, jen když s ním někdo začne, tak joudové co tomu ani za mák nerozumí vykřikují jak je to špatně. Viz tento případ s Mercedesem.

jozka
1. října • 11:59

Vidite a pritom staci, abyste nereagoval na prvni signalni a cetl, co ostatni pisou. Mala napoveda... posledni veta meho prvniho prispevku.

Jan Taraba
1. října • 12:47

Celý váš první příspěvek je nesmysl dokonale svědčící o tom, že nemáte ani ponětí.

x12345678
30. září • 18:43

Zdarec jogurte, ještě tě malinko opravím: hmotnost R6 motorů v kamionech je ca 1150kg, motor V8 Scania má 1350kg, převodovka s retardérem ca 450kg, kardan 150kg, plus 500-700kg plná nádrž plus celá technologie adblue s náplní skoro 200kg, takže ten elektrokamion s 500kWh baterií nebude o nic těžší.
Provozovatelé se tomu, budou-li nabíječky, rozhodně bránit nebudou, protože i kdyby elektřina zdražila na cenu srovnatelnou s naftou, tak jen na servisu ušetří ohromné peníze.

Doporučujeme

Články odjinud