Mercedes SLS: nové foto, bude to elektromobil?

Mercedes uvolnil několik nových snímků z přípravy Gullwingu a pár takřka šokujících informací. Unikla i finální podoba vozu?

Ostře sledovaná reinkarnace kultovního vozu Mercedes 300 SL Gullwing z padesátých let bude patřit k nejvýznamnějším letošním novinkám. Představí se zřejmě ještě tento rok na autosalonu ve Frankfurtu (dodávky začnou za rok) a cena bude začínat okolo 150 000 eur. My jsme vám tento výkonný automobil, jenž vzniká ve vývojových dílnách oddělení AMG, podrobně popsali na tomto místě, kde najdete také spoustu „oficiálně neoficiálních“ snímků. K Mercedesu SLS AMG jsme se pak vrátili ještě třeba na tomto místě, a sice v souvislosti s uvolněním snímků interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka se ústy svého designéra Hartmuta Sinkwitze dala slyšet, že hodlá navázat na to nejlepší ze své historie, o čemž svědčí i vzhůru výklopné dveře otevírající se do úhlu 70 stupňů. V rozhovoru pro časopis Auto Motor und Sport Sinkwitz dále uvedl, že půjde o „...moderní a čistou interpretaci sportovního vozu pro 21. století.“

Z nových snímků vyniká, že interiér byl navržen podle inspirace v letecké historii a že je koncipován spíše s důrazem na komfort než na dokonalé odlehčení. Najdeme zde kompletní informační a zábavní systém, Bluetooth i klimatizaci. V rozsáhlé míře bude používáno hliníku, který vidíme nejen na obkladech palubní desky, ale také na pedálech, volantu či ventilačních průduších. Čalounění pro kožená sedadla je připraveno v pěti odstínech. Poněkud archaicky mohou vypadat přední sloupky usazené dosti vzadu, ale účel tohoto řešení je prostý: poskytnout řidiči co nejlepší rozhled.

Pro doplnění připomínáme, že vidlicový osmiválec s objemem 6,3 lumístěný v přídi bude dávat 571 koní a 650 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 315 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s. Sedmistupňová převodovka bude využívat oblíbené dvouspojkové konstrukce.

Klepněte pro větší obrázek

Německý časopis Autobild uveřejnil snímek, který je označován za první celistvý obrázek nového vozu bez maskování. Je sice možné, že se jedná jen o zdařilou práci nějakého počítačového experta, na druhou stranu nebude jistě daleko od skutečnosti.

Dočkat se však můžeme opravdového překvapení - podle dostupných informací by mohl nový Mercedes SLS být od roku 2015 nabízen i jako čistokrevný elektromobil. Magazín Auto Motor und Sport upozorňuje, že právě tehdy má být dokončen plně elektrický podvozek pracovně nazývaný eDrive. Disponovat bude čtveřicí elektromotorů v každém kole, jež budou dohromady produkovat 526 koní (392 kW) a 880 Nm.

Díky tomu by elektromobil SLS (hrozivé slovní spojení...) měl hravě pokořit rychlost 200 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlit pod 4 s. O adekvátní přísun energie se postarají klimatizované akumulátory li-ion s 324 články, jež vozu zabezpečí akční radius alespoň 150 km. Konstrukce a umístění elektromotorů přinesou nejen charakter konvenčního pohonu všech kol, ale také možnost účinné rekuperace brzdné energie.

Zdroj: Autobild

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků