Mercedes SLS Gullwing: elektromobil potvrzen

Mercedes potvrdil, že připravuje elektrickou verzi SLS. Zároveň mu unikl oficiální prospekt, o který vás pochopitelně nemůžeme ochudit.

Je to oficiální a my potvrzujeme naše prvotní informace zveřejněné minulý týden - reinkarnace někdejšího Gullwingu z padesátých let dostane kolem roku 2015 plně elektrické provedení.

Vůz bude disponovat čtveřicí elektromotorů v každém kole, jež budou dohromady produkovat 526 koní (392 kW) a 880 Nm. Díky tomu by elektromobil SLS měl hravě pokořit rychlost 300 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlit pod 4 s. O adekvátní přísun energie se postarají klimatizované akumulátory li-ion s 324 články a celkovým napětím baterie 400V, jež vozu zabezpečí akční radius alespoň 150 km.

Konstrukce a umístění elektromotorů přinesou nejen charakter konvenčního pohonu všech kol, ale také možnost účinné rekuperace brzdné energie. Kvůli omezení neodpružených hmot však motory nakonec nebudou umístěny přímo v kolech, jak se původně uvažovalo. Pozitivním zjištěním je rovněž skutečnost, že tento superelektromobil je již od začátku vyvíjen s ohledem na použití dvou alternativních druhů pohonu, což zajistí bez zásadních modifikací skeletu precizní fuknkčnost obou soustav a nízké a vyvážené umístění těžiště robustních akumulátorů, jež budou usazeny ve středovém tunelu a za sedadly.

Uspořádání nové, a svým způsobem převratné elektrické koncepce, je dobře patrné z přiloženého schématu. Ačkoli to mnohé překvapí, ještě před sto lety elektřina spolu s párou hrdinně konkurovaly spalovacímu motoru jak v provozu, tak v pokusech o rychlostní rekordy, teprve později jednotky s vnitřním spalovánímn prokázaly svoji životaschopnost. S rozvojem moderních technologií však stojíme na prahu doby, kdy se elektřina dostává v otázce individuální dopravy opět do hry, a to nejen mezi městskými vozítky...

Klepněte pro větší obrázek
Průřez rozmístěním pohonné jednotky elektrického provedení Mercedesu-Benz SLS AMG

Zároveň na internet uniklo první, předběžné vydání příručky určené pro americké prodejce vozů Mercedes--enz SLS AMG, pochopitelně s konvenčním spalovacím motorem, jež na trh nastoupí v modelovém roce 2011, tedy fakticky již příští rok.

Pro úplnost připomínáme, že vidlicový osmiválec s objemem 6,3 umístěný v přídi bude dávat 563 koní a 650 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 315 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s. Sedmistupňová převodovka bude využívat oblíbené dvouspojkové konstrukce a umístěna bude v jednom celku se zadní rozvodovkou, tedy podle receptu transaxle. Tento zajímavý dokument, jenž nám takřka v dokonalé podobě nabízí obrázek o sériovém provedení novinky od AMG, nese kompletní seznam standardní i příplatkové výbavy včetně cen v dolarech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do základní výbavy tohoto jedinečného modelu budou patřit například bi-xenonové reflektory, couvací kamera či přední světla pro denní svícení (LED). Samozřejmostí budou též parkovací asistent vpředu i vzadu, bezklíčkové startování, stmívací zrcátka (vnitřní i vnější), duální klimatizace, navigační systém s pevným diskem 40GB, hlasové ovládání nebo changer na 6 CD nebo DVD a kompatibilita s iPodem a komprimovanými hudebními formáty.

Na výběr bude z devíti laků karosérie včetně imitace hliníkového povrchu a čtyř barev koženého čalounění a další řady příplatkových kombinací (včetně tkané přírodní kůže). V základním provedení dostane Mercedes SLS střechu a sloupky čalouněné Alcantrou, palubní desku i sedadla čalouněné kůží, středovou konzoli obloženou hliníkem a volant obtažený černou kůží Nappa. Na výběr bude bez příplatu z trojice litých ráfků s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, jež budou obouvat pneumatiky s rozměrem 265/35 R19, resp. 295/30 R20. Naopak připlatit bude možno za audiosoustavu Bang and Olufsen se dvěma subwoofery a celkovým výkonem 1 000 W, zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových kompozitů nebo sportovní odpružení, přičemž AMG zvláště upozorňuje na jeho extrémní tvrdost, jež by nemusela vyhovovat každému.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Americký katalog Mercedesu SLS AMG
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků