Mercedes potvrdil, že připravuje elektrickou verzi SLS. Zároveň mu unikl oficiální prospekt, o který vás pochopitelně nemůžeme ochudit.
Je to oficiální a my potvrzujeme naše prvotní informace zveřejněné minulý týden - reinkarnace někdejšího Gullwingu z padesátých let dostane kolem roku 2015 plně elektrické provedení.
Vůz bude disponovat čtveřicí elektromotorů v každém kole, jež budou dohromady produkovat 526 koní (392 kW) a 880 Nm. Díky tomu by elektromobil SLS měl hravě pokořit rychlost 300 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlit pod 4 s. O adekvátní přísun energie se postarají klimatizované akumulátory li-ion s 324 články a celkovým napětím baterie 400V, jež vozu zabezpečí akční radius alespoň 150 km.
Konstrukce a umístění elektromotorů přinesou nejen charakter konvenčního pohonu všech kol, ale také možnost účinné rekuperace brzdné energie. Kvůli omezení neodpružených hmot však motory nakonec nebudou umístěny přímo v kolech, jak se původně uvažovalo. Pozitivním zjištěním je rovněž skutečnost, že tento superelektromobil je již od začátku vyvíjen s ohledem na použití dvou alternativních druhů pohonu, což zajistí bez zásadních modifikací skeletu precizní fuknkčnost obou soustav a nízké a vyvážené umístění těžiště robustních akumulátorů, jež budou usazeny ve středovém tunelu a za sedadly.
Uspořádání nové, a svým způsobem převratné elektrické koncepce, je dobře patrné z přiloženého schématu. Ačkoli to mnohé překvapí, ještě před sto lety elektřina spolu s párou hrdinně konkurovaly spalovacímu motoru jak v provozu, tak v pokusech o rychlostní rekordy, teprve později jednotky s vnitřním spalovánímn prokázaly svoji životaschopnost. S rozvojem moderních technologií však stojíme na prahu doby, kdy se elektřina dostává v otázce individuální dopravy opět do hry, a to nejen mezi městskými vozítky...
Průřez rozmístěním pohonné jednotky elektrického provedení Mercedesu-Benz SLS AMG
Zároveň na internet uniklo první, předběžné vydání příručky určené pro americké prodejce vozů Mercedes--enz SLS AMG, pochopitelně s konvenčním spalovacím motorem, jež na trh nastoupí v modelovém roce 2011, tedy fakticky již příští rok.
Pro úplnost připomínáme, že vidlicový osmiválec s objemem 6,3 umístěný v přídi bude dávat 563 koní a 650 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 315 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s. Sedmistupňová převodovka bude využívat oblíbené dvouspojkové konstrukce a umístěna bude v jednom celku se zadní rozvodovkou, tedy podle receptu transaxle. Tento zajímavý dokument, jenž nám takřka v dokonalé podobě nabízí obrázek o sériovém provedení novinky od AMG, nese kompletní seznam standardní i příplatkové výbavy včetně cen v dolarech.
Do základní výbavy tohoto jedinečného modelu budou patřit například bi-xenonové reflektory, couvací kamera či přední světla pro denní svícení (LED). Samozřejmostí budou též parkovací asistent vpředu i vzadu, bezklíčkové startování, stmívací zrcátka (vnitřní i vnější), duální klimatizace, navigační systém s pevným diskem 40GB, hlasové ovládání nebo changer na 6 CD nebo DVD a kompatibilita s iPodem a komprimovanými hudebními formáty.
Na výběr bude z devíti laků karosérie včetně imitace hliníkového povrchu a čtyř barev koženého čalounění a další řady příplatkových kombinací (včetně tkané přírodní kůže). V základním provedení dostane Mercedes SLS střechu a sloupky čalouněné Alcantrou, palubní desku i sedadla čalouněné kůží, středovou konzoli obloženou hliníkem a volant obtažený černou kůží Nappa. Na výběr bude bez příplatu z trojice litých ráfků s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, jež budou obouvat pneumatiky s rozměrem 265/35 R19, resp. 295/30 R20. Naopak připlatit bude možno za audiosoustavu Bang and Olufsen se dvěma subwoofery a celkovým výkonem 1 000 W, zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových kompozitů nebo sportovní odpružení, přičemž AMG zvláště upozorňuje na jeho extrémní tvrdost, jež by nemusela vyhovovat každému.
Americký katalog Mercedesu SLS AMG