Mercedes SLS E-Cell: elektromobil na obzoru

Krátce po premiéře znovuzrozeného Gullwingu značka Mercedes blíže představila jeho elektrické provedení. Co nabídne? (+ video)

O modelu SLS AMG jsme psali vzhledem k jeho významu několikrát, například na tomto místě a ani jeho chystané elektrické provedení pro nás již dříve nebylo neznámou. Jak se zdá, s jeho elektrifikovanou verzí to Mercedes-Benz myslí opravdu vážně, navíc nyní dokončil první funkční prototyp. Budeme se s ním moci setkávat na nadcházejících autosalonech, kde se o pozornost publika bude ucházet i svým výrazným, jasně žlutým lakováním v odstínu „AMG Lumilectric Mango”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz s označením SLS E-Cell je poháněn čtveřicí elektromotorů, dvěma na každé nápravě, což znamená pohon všech kol vedený skrze redukční převody. Každý z těchto motorů se roztočí až na 12 000 ot./min. a v úhrnu nabízejí kombinovaný výkon 526 koní (385 kW) a celkový točivý moment 880 Nm. Tyto hodnoty vozu zajistí akceleraci z klidu na 96 km/h za méně než 4 s. Zástavba motorů do přídi vozu si vyžádala konstrukci nové přední nápravy s víceprvkovými závěsy a pružicími jednotkami typu pushrod.

Akumulátory Li-Pol jsou rozděleny do dvou samostatných segmentů, jeden se nachází pod středovým tunelem a druhý je nad zadní nápravou za prostorem pro posádku, přičemž budou s to dodat kombinovaný výkon 643 koní (480 kW). Dva oddělené chladicí okruhy zajišťují optimální tepelnou hladinu pro práci baterií a příslušné řídicí elektroniky. Automobilka (zřejmě raději) nic neřekla o kapacitě akumulátorů a způsobu jejich dobíjení, to je bohužel typická bolístka soućasných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled se toho na voze Mercedes-Benz SLS E-Cell mnoho nezměnilo, přední nárazník však byl modifikován a ve spolupráci se zadním difuzorem má tomuto stroji zabezpečit stejný přítlak jako v případě standardního provedení opatřeného zážehovým osmiválcem s objemem 6,3 l. Vyobrazený vůz je údajně plně provozuschopným prototypem a při pohledu do interiéru zaznamenáme zejména rozměrný dotykový displej vestavěný ve středové konzoli.

Sériová výroba Mercedesu SLS E-Cell se má rozběhnout v roce 2013, kdy by se též měl dostat do prodejů. Uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti, tři roky jsou dlouhá doba...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků