Mercedes SLR Stirling Moss: velkolepá rozlučka

Prestižní stuttgartská automobilka zveřejnila první fotografie své opravdu speciální edice modelu SLR s přívlastkem Stirling Moss.

Již několik měsíců je známé, že cesty společností Mercedes-Benz a McLaren se definitivně rozcházejí, což se podepsalo i pod ukončení výroby sportovního modelu SLR, který si za svou kariéru až tolik fanoušků nezískal. Paradoxně, tento model nejvíce zaujal svým odchodem a to i díky rozlučkovým verzím, které si přichystala sama automobilka. Jednou z nich a možná již opravdu poslední, je otevřená verze Sterling Moss, kterou si Mercedes nepřipomíná jen svůj odcházející model, ale i staré klasické časy stříbrných šípů.

Naznačuje to nejen prodloužená příď, ale i boční linie s výrazným bočným průduchem a vrchní část vozu. Celý retro vzhled je pak podrtžen krátkou a agresivně působící zádí s LED světly a masivním difuzorem. Specialitka, jíž se vyrobí pouze 75 kusů, bude poháněna přeplňovaným 5,5 litrovým osmiválcem s výkonem 485 kW/650 koní a o přesun výkonu na kola zadní nápravy se postará pětistupňový automat.

Další informace si automobilka zatím nechává pro sebe, avšak již po oficiálním debutu na detroitském autosalonu bude vše jasné. Klasický roadster, jenž můžeme klidně označit za „labutí píseň“ spolupráce Mercedesu a McLarenu bude k dispozici za přibližně 750 000 eur (zhruba 19,5 milionu Kč), ovšem i přes tuto sumu bude jistě těžké jej získat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLR Sterling Moss
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků