Mercedes SLR BlackArrow Edo s výkonem 722 koní

Legendární Mercedes – Benz SLR McLaren budí emoce i několik let po skončení výroby. Na výsluní se vrací s kabátem od Edo.

Německá ladičská společnost Edo Competition se soustředí na šlechtění zejména supersportovních automobilů a její záběr je v dané branži nevídaný. V poslední době o sobě firma Edo dala vědět nejen posíleným sedanem Mercedes C63 AMG Edo, ale také italskými plnokrevníky Ferrari California Edo a Lamborghini Murcielago LP600-4 a LP750 Edo, za připomenutí stojí také modifikace Aston Martinu DB9 do podoby DBS nebo vylepšení jednoho z unikátních vozů Ferrari FXX vyrobených v sérii pouhých tří desítek speciálů. Nyní se Edo vrací k již nevyráběnému Mercedesu SLR McLaren.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Místo mezi supersporty s trojcípou hvězdou ve znaku již dávno převzal „novodobý Gullwing“ Mercedes SLS AMG, ale u Edo Competition připravili speciální provedení Black Arrow odvozené ze staršího Mercedesu SLR McLaren. Karoserie tohoto krasavce byla pod vedením Eda Karabegovice opatřena matově černým lakováním s kontrastními červenými díly. Tato barevná kombinace se uplatnila také na jedenadvacetipalcových litých ráfcích s černým lakováním a tenkou červenou linkou kolem límců. Dále si všimneme také nové výfukové soustavy a drobností vyrobených z uhlíkových kompozitů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér někdejšího supersportu ze Stuttgartu byl přepracován s použitím čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary a doplněn novými obkladovými díly z uhlíkových kompozitů na palubní desce, středové konzoli a dveřních obkladech. Prostor pro posádku se dočkal také nového zábavního systému, jenž zahrnuje ovládání navigace, kamery parkovacího systému, telefonu, televize nebo iPodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řádně přepracovaný vidlicový osmiválec pod kapotou dostal nový program řídicí jednotky, vylepšené přeplňování a nové součásti včetně sání s filtry, výfukových svodů a závodních katalyzátorů. Díky tomu dosahuje výkon hodnoty 722 koní (531 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí 890 Nm. Výsledky jsou neméně působivé. Mercedes – Benz SLR McLaren Black Arrow podle svých konstruktérů zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,4 s, hranici 300 km/h pokoří již za 24,5 s a dosáhne rychlosti pro jistotu elektronicky omezené na hladině 345 km/h. Pro srovnání: sériová verze stávajícího Mercedesu SLS AMG dosahuje výkonu 571 koní (420 kW) a točivého momentu 650 Nm, z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,8 s a dosáhne rychlosti 317 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků