Mercedes SLK: roadster poprvé s dieselem

Automobilka Mercedes – Benz představuje nový model SLK 250 CDI, který prolamuje povědomí o sportovních autech.

Dieselové motory byly donedávna doménou velkých a těžkých cestovních vozů, kde často zanikaly jejich nectnosti a vynikaly přednosti v podobě nízké spotřeby paliva. Doba ale tlačí na snižování spotřeby paliva a emisí CO2, takže se s motory na naftu setkáváme stále častěji nejen v minivozech, ale také v autech zaměřených primárně na potěšení z jízdy. Zatím nejnovějším přírůstkem do druhé ze zmíněných skupin se stává nový lehký roadster Mercedes – Benz SLK v provedení 250 CDI. Jde o vůbec první model v dějinách řady SLK, do něhož budete tankovat naftu. V Evropě jej bude možno objednávat již od poloviny tohoto září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je opatřena čtyřválcovým vznětovým motorem s přeplňováním, přímým vstřikováním a objemem 2,1 l, jenž disponuje nejvyšším výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Zprvu bude kombinován výhradně se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus, na jaře příštího roku přibude šestistupňový „manuál“. S „automatem“ Mercedes – Benz SLK 250 CDI zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 243 km/h. To vše při průměrné spotřebě nafty v kombinovaném provozu ve výši jen 4,9 l/100 km.

Tip 1: Přečtěte si naše zkušenosti ze svezení s novými vozy Mercedes – Benz SLK
Tip 2: Vrcholem nabídky se stává atmosféricky plněný osmiválec Mercedes – Benz SLK 55 AMG

Ke srovnání se nabízí provedení Mercedes – Benz SLK 250 BlueEfficiency se zážehovým, přeplňovaným čtyřválcem 1,8 l s identickým výkonem i nejvyšší rychlostí, který z 0 na 100 km/h zrychlí o 0,1 s dříve, ale v průměru spotřebuje 6,2 l/100 km. Kompaktní dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou a pohonem zadních kol zahrnuje i v nové verzi 250 CDI soustavu start/stop a možnost výběru ze tří druhů střech, z nichž ta nejlepší disponuje panoramatickým skleněným krytem s možností elektromagnetické dálkové regulace průsvitu. A cena? V Německu byla stanovena v přepočtu na nemalých 1 022 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků