Mercedes SLK: roadster poprvé s dieselem

Automobilka Mercedes – Benz představuje nový model SLK 250 CDI, který prolamuje povědomí o sportovních autech.

Dieselové motory byly donedávna doménou velkých a těžkých cestovních vozů, kde často zanikaly jejich nectnosti a vynikaly přednosti v podobě nízké spotřeby paliva. Doba ale tlačí na snižování spotřeby paliva a emisí CO2, takže se s motory na naftu setkáváme stále častěji nejen v minivozech, ale také v autech zaměřených primárně na potěšení z jízdy. Zatím nejnovějším přírůstkem do druhé ze zmíněných skupin se stává nový lehký roadster Mercedes – Benz SLK v provedení 250 CDI. Jde o vůbec první model v dějinách řady SLK, do něhož budete tankovat naftu. V Evropě jej bude možno objednávat již od poloviny tohoto září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je opatřena čtyřválcovým vznětovým motorem s přeplňováním, přímým vstřikováním a objemem 2,1 l, jenž disponuje nejvyšším výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Zprvu bude kombinován výhradně se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus, na jaře příštího roku přibude šestistupňový „manuál“. S „automatem“ Mercedes – Benz SLK 250 CDI zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 243 km/h. To vše při průměrné spotřebě nafty v kombinovaném provozu ve výši jen 4,9 l/100 km.

Tip 1: Přečtěte si naše zkušenosti ze svezení s novými vozy Mercedes – Benz SLK
Tip 2: Vrcholem nabídky se stává atmosféricky plněný osmiválec Mercedes – Benz SLK 55 AMG

Ke srovnání se nabízí provedení Mercedes – Benz SLK 250 BlueEfficiency se zážehovým, přeplňovaným čtyřválcem 1,8 l s identickým výkonem i nejvyšší rychlostí, který z 0 na 100 km/h zrychlí o 0,1 s dříve, ale v průměru spotřebuje 6,2 l/100 km. Kompaktní dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou a pohonem zadních kol zahrnuje i v nové verzi 250 CDI soustavu start/stop a možnost výběru ze tří druhů střech, z nichž ta nejlepší disponuje panoramatickým skleněným krytem s možností elektromagnetické dálkové regulace průsvitu. A cena? V Německu byla stanovena v přepočtu na nemalých 1 022 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků