Mercedes SLK: roadster poprvé s dieselem

Automobilka Mercedes – Benz představuje nový model SLK 250 CDI, který prolamuje povědomí o sportovních autech.

Dieselové motory byly donedávna doménou velkých a těžkých cestovních vozů, kde často zanikaly jejich nectnosti a vynikaly přednosti v podobě nízké spotřeby paliva. Doba ale tlačí na snižování spotřeby paliva a emisí CO2, takže se s motory na naftu setkáváme stále častěji nejen v minivozech, ale také v autech zaměřených primárně na potěšení z jízdy. Zatím nejnovějším přírůstkem do druhé ze zmíněných skupin se stává nový lehký roadster Mercedes – Benz SLK v provedení 250 CDI. Jde o vůbec první model v dějinách řady SLK, do něhož budete tankovat naftu. V Evropě jej bude možno objednávat již od poloviny tohoto září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je opatřena čtyřválcovým vznětovým motorem s přeplňováním, přímým vstřikováním a objemem 2,1 l, jenž disponuje nejvyšším výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Zprvu bude kombinován výhradně se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus, na jaře příštího roku přibude šestistupňový „manuál“. S „automatem“ Mercedes – Benz SLK 250 CDI zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 243 km/h. To vše při průměrné spotřebě nafty v kombinovaném provozu ve výši jen 4,9 l/100 km.

Tip 1: Přečtěte si naše zkušenosti ze svezení s novými vozy Mercedes – Benz SLK
Tip 2: Vrcholem nabídky se stává atmosféricky plněný osmiválec Mercedes – Benz SLK 55 AMG

Ke srovnání se nabízí provedení Mercedes – Benz SLK 250 BlueEfficiency se zážehovým, přeplňovaným čtyřválcem 1,8 l s identickým výkonem i nejvyšší rychlostí, který z 0 na 100 km/h zrychlí o 0,1 s dříve, ale v průměru spotřebuje 6,2 l/100 km. Kompaktní dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou a pohonem zadních kol zahrnuje i v nové verzi 250 CDI soustavu start/stop a možnost výběru ze tří druhů střech, z nichž ta nejlepší disponuje panoramatickým skleněným krytem s možností elektromagnetické dálkové regulace průsvitu. A cena? V Německu byla stanovena v přepočtu na nemalých 1 022 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků