Mercedes SLK Piecha Design: styl především

Ladičská společnost Piecha Design si vzala do parády Mercedes SLK řady R171. Výsledkem je uhlazený sportovní styl.

Sada modifikací nese název Performance RS, týká se pouze stylistických úprav a lze si individuálně pořídit jen některé z jejích prvků. Již od pohledu to vypadá, že Mercedes SLK po zásahu Piecha Designu bude patřit rozhodně k tomu lepšímu, co se ve světě tuningu objevuje.

Cílem ladiče bylo zdůraznit sportovní poslání vozu, ale citlivými zásahy mu zachovat patřičnou dávku nadčasové elegance sériového provedení. Při pohledu na příď zaznamenáme zcela nový přední nárazník (+ 1 590 eur) s vestavěnými denními světly z LED, zdvojeným „lízátkem“, dodatečnými otvory pro přístup vzduchu k předním brzdám a specifickými kulatými mlhovkami. Maska chladiče zachovává jednoduchou, dominující trojcípou hvězdu doplněnou vodorovnými lištami z leštěné nerezové oceli. Zaoblené prahové obklady (+ 450 eur) mají ve své zadní části ventilační otvory, pod těmito obklady mohou být na přání efektní světla LED (+ 298 eur).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět na snímku, zapínají se po otevření dveří a nepřímo osvětlují nástupní otvor okolo bočních dveří. Malá zpětná zrcátka závodního typu jsou ke karoserii připevněna zdvojenými raménky. Disponují vyhříváním a možností manuálního sklápění. Celkovému dojmu prospívají devatenáctipalcové lité ráfky dp2 Phantom nazouvající pneumatiky o rozměru 225/35 ZR 19 vpředu a 255/30 ZR 19 vzadu, zadní nápravu však lze osadit disky o průměru 20 palců s pneumatikami 265/25 ZR 20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu na zadní část vozu si všimneme nového nárazníku (+ 1 355 eur) s širokou voštinovou vložkou, difuzorem a dodatečným spoilerem vespod. Za další příplatek zde najdeme symetrické průřezy k protažení sériových koncovek výfuku, nebo upravené soustavy Piecha Quadro (od 1 190 eur) se dvěma páry kruhových koncovek. Toto potrubí se instaluje za původní katalyzátor bez nutnosti řezání a svařování a lze je adaptovat na čtyř i šestiválcové modely. Víko zavazadlového prostoru je opatřeno decentním spoilerem (+ 255 eur), jenž sahá přes celou šířku kapoty. Za 398 eur lze obdržet efektní skleněný deflektor mezi hlavovými opěrkami, ale připlatit si lze i za upravenou, sníženou střechu. Tu je díky modifikacím možno otevírat a zavírat až do rychlosti 60 km/h.

Ačkoli na technické úpravy tentokrát nedošlo, Peicha Design se věrný svému názvu soustředí především na vzhledovou stránku, jde o dílko vcelku zdařilé. Nebo máte jiný názor?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLK Piecha Design
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků