Mercedes SLK 55 AMG: i nadále s atmosférou

Takže další foukané šílenství se nakonec nekoná, špičková verze roadsteru Mercedes SLK 55 AMG vyjede s atmosférickým plněním.

Zcela novou generaci zatím nejmenšího roadsteru ze Stuttgartu čeká doplnění nejvýkonnější verzí. Dvoumístný Mercedes – Benz SLK modelového roku 2011 je stylisticky jasně spřízněn s ostatními dnešními Mercedesy, ale přesto si zachovává kompaktní rozměry a snahu o dosažení přiměřených jízdních zážitků. Základní verze SLK 200 BlueEfficiency disponuje čtyřválcem s objemem 1,8 l, ale zcela nové provedení Mercedes – Benz SLK 55 AMG, připravované pro nadcházející modelový rok, bude mít válců dvakrát tolik. Veřejnosti se představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip 1: Na silnici jsme nové vozy Mercedes – Benz SLK poprvé vyzkoušeli na začátku července
Tip 2: Již včera jsme psali o novém klimatickém tunelu Mercedesu a na snímcích se objevil též řádně omrzlý roadster Mercedes CLK

Přes spekulace o přeplňovaném šestiválci máme již nyní jasno: nejrychlejší SLK 55 AMG dostane atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Tato jednotka s interním označením AMG M152 vychází z motoru AMG M157, který ve spolupráci s dvojitým přeplňováním v současnosti pohání nejen velký sedan Mercedes – Benz S 63 AMG, ale také menší řady E 63 AMG, CLS 63 AMG a obří kupé CL 63 AMG. V porovnání s poslední verzí výkon porostl o 62 koní na výsledných 422 koní (310 kW) a točivý moment z 510 na 540 Nm (americká verze se musí spokojit s výkonem 415 koní, točivý moment zůstává stejný).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celohliníkový vidlicový osmiválec disponuje hlavami se soustavou AMG Cylinder Management, jenž v závislosti na provozních podmínkách odpojuje čtyři z válců v rozmezí od 800 do 3 600 ot./min. pro snížení spotřeby paliva. Podle vyjádření Mercedesu je pak jejich sepnutí „okamžité a nepostřehnutelné“, po překročení hranice 3 600 ot./min. k němu údajně dojde během pouhých 30 ms. Průměrná spotřeba by i díky tomuto opatření měla v porovnání s dosavadní jednotkou V8 o výkonu 360 koní (265 kW) klesnout o citelných 3,5 l/100 km na výsledných 8,5 l/100 km. Na další podrobnosti včetně zahájení prodeje si počkejme do Frankfurtu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků