Mercedes SLK 55 AMG: i nadále s atmosférou

Takže další foukané šílenství se nakonec nekoná, špičková verze roadsteru Mercedes SLK 55 AMG vyjede s atmosférickým plněním.

Zcela novou generaci zatím nejmenšího roadsteru ze Stuttgartu čeká doplnění nejvýkonnější verzí. Dvoumístný Mercedes – Benz SLK modelového roku 2011 je stylisticky jasně spřízněn s ostatními dnešními Mercedesy, ale přesto si zachovává kompaktní rozměry a snahu o dosažení přiměřených jízdních zážitků. Základní verze SLK 200 BlueEfficiency disponuje čtyřválcem s objemem 1,8 l, ale zcela nové provedení Mercedes – Benz SLK 55 AMG, připravované pro nadcházející modelový rok, bude mít válců dvakrát tolik. Veřejnosti se představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip 1: Na silnici jsme nové vozy Mercedes – Benz SLK poprvé vyzkoušeli na začátku července
Tip 2: Již včera jsme psali o novém klimatickém tunelu Mercedesu a na snímcích se objevil též řádně omrzlý roadster Mercedes CLK

Přes spekulace o přeplňovaném šestiválci máme již nyní jasno: nejrychlejší SLK 55 AMG dostane atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Tato jednotka s interním označením AMG M152 vychází z motoru AMG M157, který ve spolupráci s dvojitým přeplňováním v současnosti pohání nejen velký sedan Mercedes – Benz S 63 AMG, ale také menší řady E 63 AMG, CLS 63 AMG a obří kupé CL 63 AMG. V porovnání s poslední verzí výkon porostl o 62 koní na výsledných 422 koní (310 kW) a točivý moment z 510 na 540 Nm (americká verze se musí spokojit s výkonem 415 koní, točivý moment zůstává stejný).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celohliníkový vidlicový osmiválec disponuje hlavami se soustavou AMG Cylinder Management, jenž v závislosti na provozních podmínkách odpojuje čtyři z válců v rozmezí od 800 do 3 600 ot./min. pro snížení spotřeby paliva. Podle vyjádření Mercedesu je pak jejich sepnutí „okamžité a nepostřehnutelné“, po překročení hranice 3 600 ot./min. k němu údajně dojde během pouhých 30 ms. Průměrná spotřeba by i díky tomuto opatření měla v porovnání s dosavadní jednotkou V8 o výkonu 360 koní (265 kW) klesnout o citelných 3,5 l/100 km na výsledných 8,5 l/100 km. Na další podrobnosti včetně zahájení prodeje si počkejme do Frankfurtu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků