Mercedes SLK 2011: malá hvězda v novém

Mercedes-Benz konečně oficiálně odhalil novou generaci svého lehkého roadsteru SLK. Po vzhledu si tak můžeme být jisti i technikou.

Během posledních měsíců jsme zaznamenali řadu kusých informací a špionážních či uniknuvších materiálů týkajících se Mercedesu SLK pro rok 2011. Naposledy jsme vám přinesli nákresy uniklé z evropského patentového úřadu, ještě předtím jsme si ale mohli vůz prohlédnout ve zcela produkční podobě na sáhodlouhém oficiálním videu Mercedesu, i to automobilce uniklo.

Ani v jenom případě jsme si ale nemohli být jisti ničím jiným než vzhledem. Nyní všechna tabu padla a stuttgartští představili svoji novinku v plné její parádě. Ačkoli se předpokládalo, že by se Mercedes SLK mohl prvně objevit již na autosalonu v Detroitu, nestalo se tak, nicméně již během jeho průběhu byla uvolněna sada snímků a důležitých informací k tomuto modelu. Oficiální premiéry se pak nový Mercedes-Benz SLK dočká na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle výrobce bude nové SLK zhruba o čtvrtinu hospodárnější než jeho předchůdce a nabídne trojici zážehových pohonných jednotek, z nichž všechny mají těžit z předností přímého vstřikování a řízeného zhášení start/stop. Již základní model SLK 200 BlueEfficiency nabídne z objemu 1,8 l a čtyřválcové konfigurace výkon 184 koní (135 kW), což v kombinaci se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus zajistí tomuto roadsteru průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km. Verze SLK 200 přitom zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 237 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Náročnější zákazníky osloví varianta SLK 250 BlueEfficiency osazená totožným motorem, naladěným ale na výkon 204 koní (150 kW), který postačí k akceleraci na 100 km/h za 6,6 s a dosažení rychlosti 243 km/h, to vše při průměrné spotřebě v kombinovaném cyklu vyšší o pouhých 0,1 l/100 km. Na vrcholu nabídky stane prozatím verze SLK 350 BlueEfficiency vybavená novým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,5 l (alespoň v tomto případě někdejší kódování platí…) a výkonem 306 koní (225 kW). Nejvyšší rychlost činí v tomto případě 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,6 s. Možná právě toto provedení je pro vás tím pravým ořechovým, ale připravte se na průměrnou spotřebu „plných“ 7,1 l/100 km...

Později se jistě dočkáme i ostré verze AMG, zatím ale není jasné, s jakým motorem. Dlouho se spekulovalo o osmiválci s objemem 6,3 litru, později o přeplňovaném šestiválci s přibližně polovičním objemem a nejnověji se hovoří opět o osmiválci 5,5. Ne však o tom, který poháněl dosavadní „áemgéčko”, pod kapotou SLK by se měl objevit „turb zbavený” motor známý třeba ze současného S63 AMG. Chápeme, pokud jste se v této změti spekulací trochu ztratili, počkejme si zkrátka na oficiální informace.

Nejlevnější verze nové řady SLK budou dodávány s konvenčním pérováním vinutými pružinami, v nabídce se však objeví také sportovní pružení s tužšími pery a tlumiči soustavy Dynamic Handling Package s plynule proměnnou charakteristikou v kombinaci s vylepšenými brzdami a řízením. V nabídce se můžeme těšit také na řadu inovativních elektronických systémů včetně léty cizelované přípravy na nehodu PreSafe. Pevná střecha může být prosklená a ke komfortu svezení i ve zhoršených podmínkách přispěje třeba speciální vytápění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz SLK modelového roku 2012 bude v Evropě možno objednávat od 17. ledna a základní cena typu SLK 200 byla stanovena na 943 000 Kč po zdanění. Výkonnější varianty mají stát v přepočtu z Eur 1 079 000, resp. 1 275 000 Kč. Pro spuštění prodejů bude určena speciální série Edition 1 opatřená panoramatickou střechou, pérováním Dynamic Handling Package, optickou sadou AMG, dvoubarevným čalouněním interiéru kůží Nappa s kontrastním stehováním, vytápěním Airscraft a dalšími doplňky. Cena této sady se má pohybovat okolo 207 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes SLK 2011 v celé své kráse
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků