Mercedes SLC přijíždí v rozlučkové edici. Odkazuje na původní SLK z 90. let

Malý roadster od Mercedesu se chystá do důchodu a automobilka tak možným zájemcům dopřává speciální finální edici.

Mercedes-Benz SLC Final Edition je tedy posledním hurá před tím, než se německá automobilka s kompaktním roadsterem podle všeho nadobro rozloučí. Je totiž velice pravděpodobné, že nástupce SLC se již nedočkáme. Velice příhodně navíc Final Edition odkazuje na svého předchůdce SLK. Přichází totiž v podobně jasném odstínu karoserie.

Pokud totiž zvolíte vrcholnou verzi AMG SLC 43 Final Edition, výhradně se vám dostane karoserie ve žluté barvě Sun Yellow, která má odkazovat na lak originálního SLK v době jeho představení v polovině 90. let. Pro kontrast je poté karoserie ozdobena leskle černými doplňky – předním splitterem, výdechy na kapotě a blatnících, klikami dveří, kryty zrcátek a částmi předního nárazníku.  

Mercedes třídy V prošel lehkou modernizací. Pod kapotou má nový diesel

Mercedes třídy V prošel lehkou modernizací. Pod kapotou má nový diesel

Verze Final Edition je pak kromě AMG specifikace s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 287 kW (390 koní) dostupná i pro slabší SLC 300, 200 i 180 s dvoulitrovým čtyřválcem či respektive nejslabší šestnáctistovkou.

U nižších specifikací je nicméně žlutá dostupná také a standardně je kombinována s AMG paketem obsahujícím agresivnější přední nárazník, 18palcová AMG kola, podvozek snížený 10 mm a větší brzdy s vrtanými kotouči (úpravy již standardně obsažené u AMG SLC 43).  

TEST Mercedes-Benz X 350 d 4Matic Power: Dělník ve fraku

TEST Mercedes-Benz X 350 d 4Matic Power: Dělník ve fraku

Uvnitř se v obou modelech nachází dvoubarevné kožené čalounění s šedým prošíváním, vyhřívání v oblasti krku je standardem a samozřejmě nesmí chybět řada plaket a log zdůrazňujících finální edici SLC.

Do prodeje zavítá SLC Final Edition letos v březnu a základní cenovka je stanovena na 41.537 euro. Tedy v přepočtu asi 1,1 milionu korun.  

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků