Mercedes SL65 AMG Black od Indenu

Ladičská společnost Inden Design ponořila roadster Mercedes – Benz SL65 AMG do černé barvy, jež slibuje nevšední zážitky.

Německá firma Inden Design není při výběru objektů své tvořivosti nijak náročná a proslavila se především svými pracemi na základě vozů Ferrari a Mercedes – Benz. Vloni na sebe ale upozornila svojí svéráznou kreací „kostky na kolech“ Daihatsu Materia, ale teprve před několika týdny představila odvážný projekt, který přepracuje stávající velký sedan Mercedes – Benz S500 (W221) do podoby blízké tovární verzi S65 AMG. Nyní přichází s další novinkou. Do práce si tentokrát vzala roadster SL65 AMG, jenž vychází ze sériového provedení SL65 AMG Black Series.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To však automobilka Mercedes – Benz nabízí pouze v kombinaci s pevnou střechou z uhlíkových kompozitů, nicméně u Inden Designu se rozhodli nabídnout požitek edice Black Series také milovníkům jízdy s větrem ve vlasech. Na první pohled si všimneme nového bodykitu, který svým celkovým zpracováním připomíná tovární kupé. Za zmínku stojí především citelně rozšířené podběhy kol, nové nárazníky na obou koncích karoserie opticky propojené prahovými obklady, zvýrazněná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, zatmavená maska chladiče nebo kapota s otvory pro odvod vzduchu od chladičů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kola dělají auto, tento stroj je opatřen dvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími pneumatiky o rozměrech 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Modifikace interiéru se omezují prakticky jen na volant s populárním plochým spodkem, který je spolu se stíněním přístrojového štítu čalouněn ještě populárnější Alcantarou. Stranou zájmu Inden Designu nezůstala ani pohonná jednotka. Šestilitrový dvanáctiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel dává ve standardním naladění Mercedesu SL65 AMG 612 koní (450 kW), ale úpravy Indenu z něj dostaly plných 680 koní (500 kW). Nový výfuk má zajistit plnější zvuk a odstranění omezovače rychlosti pak možnost naplno využívat výkonových schopností stroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků