Mercedes SL AMG: stuttgartské stíhačky

Po představení základních verzí vypustil Mercedes do světa také informace a fotografie nejsilnějších modelů 63 a 65 AMG.

Kompletně propracovaný Mercedes SL jsme vám představili nedávno. To ovšem byly dostupné jen informace o klasických verzích a až doposud se čekalo na představení dvou ostrých variant – 63 a 65 AMG. Ty právě přichází. Optické novinky agresivnějšího bodykitu můžete vidět na přiložených fotografiích, a tak se pojďme podívat, co ve Stuttgartu udělali s technikou svých dvou špičkových modelů.

Slabší, i když v mnoha směrech zajímavější osmiválcová verze SL 63 AMG má pod kapotou atmosféricky plněný agregát o objemu 6,2 litru, který na zadní kola posílá 386 kW/525 k výkonu při 6800 ot./min. a 630 Nm točivého momentu při 5200 otáčkách. Na stovku je tak vůz schopen zrychlit za 4,6 sekundy, maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Tento model nahradil přeplňovanou verzi 55 AMG z minulé generace, která k o něco menším výkonům potřebovala kompresor.

Model SL 63 AMG je v nabídce pouze s novou sedmistupňovou převodovkou AMG SpeedShift MCT, která se vyznačuje krátkými časy řazení. Je schopna pracovat jak v plně automatickém módu, tak manuálním, kdy nechává volbu převodových stupňů na řidiči. Ten tak může činit buď voličem nebo pádly pod volantem a na výběr bude mít hned ze čtyř rychlostních režimů převodovky – od komfortních až po sportovní. K dispozici je také nový systém Race Start, který se využije při rychlých startech „ze světel“ – elektronika se postará o co nejlepší trakci. Novinkou u tohoto druhu převodovky je nahrazení klasického hydrodynamického měniče spojkou v olejové lázni, která zaručí menší ztráty.

Kdo má rád přeplňování, pro toho je tu silnější dvanáctiválcová verze SL 65 AMG. Agregát o objemu šest litrů podporuje hned dvojice turbodmychadel a to znamená jediné – oslnivé výkony. Tahle strojovna (tak jako v případě generace minulé) posílá na zadní kola plných 450 kW/612 k výkonu, který je dosahován již při poměrně nízkých 4800 otáčkách za minutu. Točivý moment pak dosahuje okrouhlé hodnoty 1000 Nm v rozmezí 2000 až 4000 otáček. Co to znamená? Stovku je schopen vůz atakovat již po 4,2 sekundách od zaboření plynu do podlahy. Jen škoda toho omezovače, který zkrotí SL v rozletu již při 250 km/h, na které by jinak bohatě stačil poloviční výkon.

Velký točivý moment motoru je ovšem vykoupen použitím staré známé pětistupňové převodovky, která rozhodně není špatná, ale počet stupňů může na někoho působit až příliš archaicky. Automobilka totiž v současné době nemá žádné jiné ústrojí, které by bylo schopné přenést více síly bez toho, aby se nepoškodilo nebo nadměrně neopotřebovávalo. Ale ruku na srdce, schopnost tohoto motoru trhat asfalt již od nízkých otáček si ani víc převodových stupňů nežádá…

Verze SL 63 AMG začíná na německém trhu od 145 240 Eur, za SL 65 AMG zákazníci zaplatí 221 519 Eur. K vidění budou oba modely poprvé na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL 63 a 65 AMG

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků