Mercedes SL AMG: stuttgartské stíhačky

Po představení základních verzí vypustil Mercedes do světa také informace a fotografie nejsilnějších modelů 63 a 65 AMG.

Kompletně propracovaný Mercedes SL jsme vám představili nedávno. To ovšem byly dostupné jen informace o klasických verzích a až doposud se čekalo na představení dvou ostrých variant – 63 a 65 AMG. Ty právě přichází. Optické novinky agresivnějšího bodykitu můžete vidět na přiložených fotografiích, a tak se pojďme podívat, co ve Stuttgartu udělali s technikou svých dvou špičkových modelů.

Slabší, i když v mnoha směrech zajímavější osmiválcová verze SL 63 AMG má pod kapotou atmosféricky plněný agregát o objemu 6,2 litru, který na zadní kola posílá 386 kW/525 k výkonu při 6800 ot./min. a 630 Nm točivého momentu při 5200 otáčkách. Na stovku je tak vůz schopen zrychlit za 4,6 sekundy, maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h. Tento model nahradil přeplňovanou verzi 55 AMG z minulé generace, která k o něco menším výkonům potřebovala kompresor.

Model SL 63 AMG je v nabídce pouze s novou sedmistupňovou převodovkou AMG SpeedShift MCT, která se vyznačuje krátkými časy řazení. Je schopna pracovat jak v plně automatickém módu, tak manuálním, kdy nechává volbu převodových stupňů na řidiči. Ten tak může činit buď voličem nebo pádly pod volantem a na výběr bude mít hned ze čtyř rychlostních režimů převodovky – od komfortních až po sportovní. K dispozici je také nový systém Race Start, který se využije při rychlých startech „ze světel“ – elektronika se postará o co nejlepší trakci. Novinkou u tohoto druhu převodovky je nahrazení klasického hydrodynamického měniče spojkou v olejové lázni, která zaručí menší ztráty.

Kdo má rád přeplňování, pro toho je tu silnější dvanáctiválcová verze SL 65 AMG. Agregát o objemu šest litrů podporuje hned dvojice turbodmychadel a to znamená jediné – oslnivé výkony. Tahle strojovna (tak jako v případě generace minulé) posílá na zadní kola plných 450 kW/612 k výkonu, který je dosahován již při poměrně nízkých 4800 otáčkách za minutu. Točivý moment pak dosahuje okrouhlé hodnoty 1000 Nm v rozmezí 2000 až 4000 otáček. Co to znamená? Stovku je schopen vůz atakovat již po 4,2 sekundách od zaboření plynu do podlahy. Jen škoda toho omezovače, který zkrotí SL v rozletu již při 250 km/h, na které by jinak bohatě stačil poloviční výkon.

Velký točivý moment motoru je ovšem vykoupen použitím staré známé pětistupňové převodovky, která rozhodně není špatná, ale počet stupňů může na někoho působit až příliš archaicky. Automobilka totiž v současné době nemá žádné jiné ústrojí, které by bylo schopné přenést více síly bez toho, aby se nepoškodilo nebo nadměrně neopotřebovávalo. Ale ruku na srdce, schopnost tohoto motoru trhat asfalt již od nízkých otáček si ani víc převodových stupňů nežádá…

Verze SL 63 AMG začíná na německém trhu od 145 240 Eur, za SL 65 AMG zákazníci zaplatí 221 519 Eur. K vidění budou oba modely poprvé na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL 63 a 65 AMG

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků