Mercedes si ohlídá majitele hypersportu Project One. Nechce překupníky

Mercedes se v případě chystaného hypersportu Project One rozhodl zakročit vůči možným překupníkům. A to stejným způsobem, jako nedávno Ford u modelu GT.

Mercedesu-AMG Project One bude vyrobeno jen 275 kusů a dle automobilky projevila zájem o hypersport s technologií Formule 1 asi tisícovka lidí z celého světa. Obvykle se však v této lize vybraných šťastlivců objeví překupníci, kteří na nedostatkovém zboží chtějí velmi rychle zbohatnout a s pořádnou přirážkou nový zázrak techniky prodat dál.

Mnohokrát naleznete u podobně limitovaných vozů na prodej i samotná rezervační místa v pořadníku pro ještě nevyrobený vůz, samozřejmě za částku vysoce přesahující původní cenu udávanou výrobcem. Takovým lidem se chce ale Mercedes vyvarovat.

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Automobilka nyní prozradila, že každý z vybraných majitelů Projectu One bude vázán smlouvou, která mu po určitou dobu zakáže vůz jakkoliv prodat. Mercedes dobu trvání smlouvy neupřesňuje, v každém případě ale přichází se stejnou myšlenkou jako dříve Ford.

Americká značka si okamžitý prodej supersportu GT u majitelů rovněž pojistila smlouvou, a to se zákazem na rovné dva roky. Některé jedince ale nařízení přesto nezastavilo a svůj vůz „střelili“ se ziskem dále. V případě wrestlera Johna Ceny a Fordu poté došlo na soudní spor, který skončil dohodou a mimosoudním vyrovnáním. Automobilka totiž požadovala vyplacení odškodného za poškození pověsti značky.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Smlouva Mercedesu tak bude zřejmě obdobná. Hypersport za 2,27 milionu euro, tedy asi 58 milionů korun, tak poputuje k lidem, kteří si ho budou náležitě vážit. Minimálně jeden z 275 kusů by měl přitom skončit také u zájemce z České republiky.

Pro připomenutí – Mercedes-AMG Project One bude využívat přeplňovaný 1,6litrový šestiválec původem z Formule 1 v kombinaci se čtveřicí elektromotorů. Kombinovaný výkon této soustavy se má pohybovat okolo 740 kW (1000 koní) a bude putovat na všechna kola. Na 100 km/h se novinka dostane v čase pod 2,5 vteřiny, na 200 km/h pod 6 vteřin a maximálně dosáhne rychlosti přes 354 km/h.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků