Mercedes si ohlídá majitele hypersportu Project One. Nechce překupníky

Mercedes se v případě chystaného hypersportu Project One rozhodl zakročit vůči možným překupníkům. A to stejným způsobem, jako nedávno Ford u modelu GT.

Mercedesu-AMG Project One bude vyrobeno jen 275 kusů a dle automobilky projevila zájem o hypersport s technologií Formule 1 asi tisícovka lidí z celého světa. Obvykle se však v této lize vybraných šťastlivců objeví překupníci, kteří na nedostatkovém zboží chtějí velmi rychle zbohatnout a s pořádnou přirážkou nový zázrak techniky prodat dál.

Mnohokrát naleznete u podobně limitovaných vozů na prodej i samotná rezervační místa v pořadníku pro ještě nevyrobený vůz, samozřejmě za částku vysoce přesahující původní cenu udávanou výrobcem. Takovým lidem se chce ale Mercedes vyvarovat.

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Automobilka nyní prozradila, že každý z vybraných majitelů Projectu One bude vázán smlouvou, která mu po určitou dobu zakáže vůz jakkoliv prodat. Mercedes dobu trvání smlouvy neupřesňuje, v každém případě ale přichází se stejnou myšlenkou jako dříve Ford.

Americká značka si okamžitý prodej supersportu GT u majitelů rovněž pojistila smlouvou, a to se zákazem na rovné dva roky. Některé jedince ale nařízení přesto nezastavilo a svůj vůz „střelili“ se ziskem dále. V případě wrestlera Johna Ceny a Fordu poté došlo na soudní spor, který skončil dohodou a mimosoudním vyrovnáním. Automobilka totiž požadovala vyplacení odškodného za poškození pověsti značky.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Smlouva Mercedesu tak bude zřejmě obdobná. Hypersport za 2,27 milionu euro, tedy asi 58 milionů korun, tak poputuje k lidem, kteří si ho budou náležitě vážit. Minimálně jeden z 275 kusů by měl přitom skončit také u zájemce z České republiky.

Pro připomenutí – Mercedes-AMG Project One bude využívat přeplňovaný 1,6litrový šestiválec původem z Formule 1 v kombinaci se čtveřicí elektromotorů. Kombinovaný výkon této soustavy se má pohybovat okolo 740 kW (1000 koní) a bude putovat na všechna kola. Na 100 km/h se novinka dostane v čase pod 2,5 vteřiny, na 200 km/h pod 6 vteřin a maximálně dosáhne rychlosti přes 354 km/h.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 142 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků