Mercedes si ohlídá majitele hypersportu Project One. Nechce překupníky

Mercedes se v případě chystaného hypersportu Project One rozhodl zakročit vůči možným překupníkům. A to stejným způsobem, jako nedávno Ford u modelu GT.

Mercedesu-AMG Project One bude vyrobeno jen 275 kusů a dle automobilky projevila zájem o hypersport s technologií Formule 1 asi tisícovka lidí z celého světa. Obvykle se však v této lize vybraných šťastlivců objeví překupníci, kteří na nedostatkovém zboží chtějí velmi rychle zbohatnout a s pořádnou přirážkou nový zázrak techniky prodat dál.

Mnohokrát naleznete u podobně limitovaných vozů na prodej i samotná rezervační místa v pořadníku pro ještě nevyrobený vůz, samozřejmě za částku vysoce přesahující původní cenu udávanou výrobcem. Takovým lidem se chce ale Mercedes vyvarovat.

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Toto je dokonalá limuzína pro prezidenta: Obrněný Mercedes-AMG G63

Automobilka nyní prozradila, že každý z vybraných majitelů Projectu One bude vázán smlouvou, která mu po určitou dobu zakáže vůz jakkoliv prodat. Mercedes dobu trvání smlouvy neupřesňuje, v každém případě ale přichází se stejnou myšlenkou jako dříve Ford.

Americká značka si okamžitý prodej supersportu GT u majitelů rovněž pojistila smlouvou, a to se zákazem na rovné dva roky. Některé jedince ale nařízení přesto nezastavilo a svůj vůz „střelili“ se ziskem dále. V případě wrestlera Johna Ceny a Fordu poté došlo na soudní spor, který skončil dohodou a mimosoudním vyrovnáním. Automobilka totiž požadovala vyplacení odškodného za poškození pověsti značky.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Smlouva Mercedesu tak bude zřejmě obdobná. Hypersport za 2,27 milionu euro, tedy asi 58 milionů korun, tak poputuje k lidem, kteří si ho budou náležitě vážit. Minimálně jeden z 275 kusů by měl přitom skončit také u zájemce z České republiky.

Pro připomenutí – Mercedes-AMG Project One bude využívat přeplňovaný 1,6litrový šestiválec původem z Formule 1 v kombinaci se čtveřicí elektromotorů. Kombinovaný výkon této soustavy se má pohybovat okolo 740 kW (1000 koní) a bude putovat na všechna kola. Na 100 km/h se novinka dostane v čase pod 2,5 vteřiny, na 200 km/h pod 6 vteřin a maximálně dosáhne rychlosti přes 354 km/h.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 149 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků