Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Automobilka Daimler oznámila, že Mercedes-Benz třídy S osazený systémem autonomní jízdy Intelligent Drive úspěšně ujel 100 km z Mannheimu do Pforzheimu v podmínkách reálného provozu.

Vůz jel ve stopách Berthy Benz, která přes 125 lety svojí první „dálkovou“ jízdou položila základy moderního automobilismu. 

Vůz se na cestě musel vypořádat se semafory, kruhovými objezdy, chodci, cyklisty i kolejovými vozidly. Přestože vzdálenost mezi oběma městy bylo možné překonat rychleji a jednodušeji po dálnici, Daimler se rozhodl pokud možno věrně kopírovat trasu pionýrské jízdy manželky Carla Benze. 

„Autonomní vozidla chápeme jako důležitý krok na cestě k ježdění zcela bez nehod,“ řekl šéf Mercedesu Dieter Zetsche. „Přinesou více komfortu a bezpečí všem účastníkům provozu.“

Mercedes zdůrazňuje, že není jeho cílem obírat řidiče o zážitek z řízení. Kdo chce, bude mít možnost chopit se volantu sám i v budoucnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autonomní třída S si musela poradit s přechody pro chodce nebo stojícími překážkami

Jádrem systému Intelligent Drive jsou technologie, které Mercedes už dnes nabízí jako výbavu na přání pro třídu E a třídu S: radarový tempomat Distronic Plus, asistent pro udržování směru Steering Assist a Sto&Go Pilot, který zajišťuje opětovné zastavování a rozjíždění v koloně. 

Od dnes prodávané třídy S se experimentální vůz liší vzdáleností objektivů přední stereo kamery, trojicí dlouhovlnných radarů, čtyřmi krátkovlnnými radary a barevnou kamerou pro čtení dopravních značek. Další kamera přibyla i vzadu. Na vytvoření speciální 3D mapy plánované trasy se podílel Technologický institut z Karlsruhe i finská Nokia.

Po celou dobu testu seděl za volantem zkušební řidič připravený zasáhnout, pokud elektronický mozek auta nevyhodnotí situaci správně. Všechny tyto intervence byly zaznamenány pro pozdějí vyhodnocení. 

Automobilka chce uvést modely schopné jízdy bez řidiče na trh do roku 2020. Stejnou metu si stanovil rovněž Nissan, jehož autonomní prototypy jsme řídíli – pardon, vlastně neřídili – před dvěma týdny v Kalifornii. 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků