Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Automobilka Daimler oznámila, že Mercedes-Benz třídy S osazený systémem autonomní jízdy Intelligent Drive úspěšně ujel 100 km z Mannheimu do Pforzheimu v podmínkách reálného provozu.

Vůz jel ve stopách Berthy Benz, která přes 125 lety svojí první „dálkovou“ jízdou položila základy moderního automobilismu. 

Vůz se na cestě musel vypořádat se semafory, kruhovými objezdy, chodci, cyklisty i kolejovými vozidly. Přestože vzdálenost mezi oběma městy bylo možné překonat rychleji a jednodušeji po dálnici, Daimler se rozhodl pokud možno věrně kopírovat trasu pionýrské jízdy manželky Carla Benze. 

„Autonomní vozidla chápeme jako důležitý krok na cestě k ježdění zcela bez nehod,“ řekl šéf Mercedesu Dieter Zetsche. „Přinesou více komfortu a bezpečí všem účastníkům provozu.“

Mercedes zdůrazňuje, že není jeho cílem obírat řidiče o zážitek z řízení. Kdo chce, bude mít možnost chopit se volantu sám i v budoucnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autonomní třída S si musela poradit s přechody pro chodce nebo stojícími překážkami

Jádrem systému Intelligent Drive jsou technologie, které Mercedes už dnes nabízí jako výbavu na přání pro třídu E a třídu S: radarový tempomat Distronic Plus, asistent pro udržování směru Steering Assist a Sto&Go Pilot, který zajišťuje opětovné zastavování a rozjíždění v koloně. 

Od dnes prodávané třídy S se experimentální vůz liší vzdáleností objektivů přední stereo kamery, trojicí dlouhovlnných radarů, čtyřmi krátkovlnnými radary a barevnou kamerou pro čtení dopravních značek. Další kamera přibyla i vzadu. Na vytvoření speciální 3D mapy plánované trasy se podílel Technologický institut z Karlsruhe i finská Nokia.

Po celou dobu testu seděl za volantem zkušební řidič připravený zasáhnout, pokud elektronický mozek auta nevyhodnotí situaci správně. Všechny tyto intervence byly zaznamenány pro pozdějí vyhodnocení. 

Automobilka chce uvést modely schopné jízdy bez řidiče na trh do roku 2020. Stejnou metu si stanovil rovněž Nissan, jehož autonomní prototypy jsme řídíli – pardon, vlastně neřídili – před dvěma týdny v Kalifornii. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků