Mercedes S350 start/stop pojede za 6,2 l/100 km

Značka Mercedes – Benz přichází s „ultrazelenou“ verzí zeleného provedení S 350 BlueTec s novou soustavou start/stop.

Frontální škrcení velkých, drahých a silných automobilů přišlo jako dočasný důsledek paniky plynoucí z ropné krize v sedmdesátých letech a během několika měsíců pohřbilo řadu skvělých modelů včetně Jaguaru E-Type V12 (mimochodem, Jaguar E-Type letos slaví své padesátiny), nicméně dnes již jde o systematickou kampaň namířenou prakticky proti všemu, co dýchá. Normovaná spotřeba a tabulkové emise CO2 jsou novodobými modlami, a kdo chvíli stál, již stojí opodál. Také z těchto důvodů značka Mercedes – Benz přišla již před několika lety se škálou vznětových modelů BlueTec zaměřenou právě na redukci spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní značka Mercedes – Benz přichází s velkým sedanem S 350 BlueTec nově standardně opatřeným soustavou řízeného zhášení motoru start/stop, jež „papírovou“ spotřebu sníží o působivých 9 % z 6,8 l/100 km až na 6,2 l/100 km, což je na luxusní sedan opravdu zajímavá hodnota. Třílitrový šestiválcový diesel přitom dává 258 koní (190 kW) a točivý moment činí plných 620 Nm. Tyto parametry umožňují novému modelu (opatřenému samozřejmě dodatečným spalováním AdBlue) s přehledem splnit emisní normu Euro VI, jež vstoupí v platnost až v roce 2014. Zástavba systému start/stop zároveň sníží emise CO2 ze 177 na 164 g/km. Za vzpomínku stojí, že třeba ladičská společnost Brabus před několika týdny představila verzi modelu S 350 posílenou až na 313 koní (233 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V praxi je to jednoduché; start/stop systém zhasne motor po zastavení vozu s automatickou převodovkou a nastartuje jej ve chvíli, kdy řidič uvolní brzdový pedál a rozhodne se akcelerovat. Elektronické řízení ale všem potřebným palubním systémům i v těchto případech zajistí plnou akceschopnost. Značce Mercedes – Benz se výše popsaných výsledků jejích vznětových motorů podařilo dosáhnout také díky aplikaci speciální povrchové úpravy válců TWAS, jež se prvně objevila na zážehových osmiválcích AMG 6,3 l.

Tento princip sám o sobě umožnil snížit hmotnost samotného motoru o zhruba 4 kg a spotřebu paliva o 3 %. A cena? Zůstává beze změn. Reprezentační sedan Mercedes – Benz S 350 BlueTec, nově standardně opatřený soustavou start/stop, stojí 1 870 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků