Mercedes S350 Brabus: 313 koní a Euro VI!

Tento stroj bere dech: velký sedan od Brabusu posílil o 55 koní, ale při zrychlení 0 - 100 km za 6,5 s plní emisní normu Euro VI.

A máme zde další premiéru: renomovaný německý ladič Brabus, který se již delší dobu soustředí především na německé vozy s trojcípou hvězdou ve znaku, nyní připravil vylepšení pro sedan Mercedes – Benz S350 BlueTec se vznětovým motorem. Přidává mu několik desítek koní a newtonmetrů, ale pyšní se novým primátem: jde totiž podle všeho o vůbec první osobní automobil se vznětovým motorem na světě, který je i po zásahu vedoucím k razantnímu zvýšení výkonových parametrů stále schopen plnit nejnovější emisní limity Euro VI. Pokud vás právě tento parametr nadchl, pokračujte směle dál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velký sedan Mercedes S350 od Brabusu dává až 313 koní, ale plní požadavky Euro VI

Z poslední doby si Brabus pamatujeme třeba díky verze Brabus SV12 R Biturbo, který vychází ze sedanu Mercedes – Benz řady S a loni v říjnu se ucházel o titul nejrychlejšího sériového sedanu na světě. Ačkoli ale nabídnul stejných 800 koní (597 kW) jako G-Power M5 Hurricane RR, nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou „pouze“ na 350 km/h svůj boj s vyšlechtěným BMW M5 s „maximálkou“ 372 km/h zřejmě prohrálo. Brabus tedy nyní skládá reparát alespoň svým pozitivním přístupem k ochraně životního prostředí. Za vším prý stojí nová sada úprav nazvaná ECO PowerXtra D6S, která prý z modelu Mercedes – Benz S350 BlueTec vyždímá dalších 55 koní a 70 Nm a celkovou bilanci zvýší na 313 koní (233 kW) a 690 Nm, to vše při zachování náročné emisní normy Euro VI.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soustava Brabus ECO PowerXtra D6S je instalována jako dodatečné zařízení k sériovým řídicím systémům

Sada Brabus ECO PowerXtra D6S  je dodávána jako samostatná, externí jednotka, jež komunikuje nejen s ústřední řídicí jednotkou motoru, ale také přímo se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus. V režimu „Eco“ zůstává výkon motoru na výchozí hodnotě 258 koní (192 kW) a teprve módy „Manual“ a „Sport“ otevřou srdce motoru S350 BlueTec do největší šíře. Brabus tvrdí, že takto upravený sedan řady S zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Hodnoty spotřeby paliva zveřejněny nebyly, ale za zmínku jistě stojí skutečnost, že sadu ECO PowerXtra D6S lze instalovat také do ostatních Mercedesů se stejným motorem, tedy především do typů E350 CDI BlueEfficiency a CLS 350 CDI BlueEfficiency, a to se shodnými výsledky. Brabus k ní pro všechny výše zmíněné Mercedesy nabízí také nejen nerezovou výfukovou soustavu s čtveřicí koncovek, ale především záruku na tři roky, resp. 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázek 
"Ekologické" zvýšení výkonu skrze soustavu Brabus ECO PowerXtra D6S je k mání také pro Mercedesy řad E a CLS 


 

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 5 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků