Mercedes s technológiou Bluetec najneskôr v roku 2008 (živé foto)

Mercedes oznámil, že naftové motory s technológiu Bluetec sa na európskom trhu objavia najneskôr v roku 2008. Po predstavení verzii E 320 Bluetec a GL 320 Bluetec na Detroitskom autosalóne začiatkom roku sa teraz v Ženeve predstaví model CLS 320 Bluetec.

Mercedes s cieľom znížiť emisie u svojich naftových agregátov vyvinul nový oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc. To však nie je všetko, nové motory budú disponovať technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction), ktoré pridávaním 1 dcl močoviny každých 100 km dokážu znížiť emisie oxidu dusíku (NOx) vo výfukových plynoch až o 80%.

Pomocou tejto technológie by sa Mercedes chcel stať výrobcom produkujúcim „najčistejšie“ dieselové motory vo všetkých triedach. Konkurencia určite nezaspí na vavrínoch, a tak či sa to Mercedesu podarí, ukáže až čas.


MB GL 320 Bluetec živě z Ženevy
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků