Mercedes s technológiou Bluetec najneskôr v roku 2008 (živé foto)

Mercedes oznámil, že naftové motory s technológiu Bluetec sa na európskom trhu objavia najneskôr v roku 2008. Po predstavení verzii E 320 Bluetec a GL 320 Bluetec na Detroitskom autosalóne začiatkom roku sa teraz v Ženeve predstaví model CLS 320 Bluetec.

Mercedes s cieľom znížiť emisie u svojich naftových agregátov vyvinul nový oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc. To však nie je všetko, nové motory budú disponovať technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction), ktoré pridávaním 1 dcl močoviny každých 100 km dokážu znížiť emisie oxidu dusíku (NOx) vo výfukových plynoch až o 80%.

Pomocou tejto technológie by sa Mercedes chcel stať výrobcom produkujúcim „najčistejšie“ dieselové motory vo všetkých triedach. Konkurencia určite nezaspí na vavrínoch, a tak či sa to Mercedesu podarí, ukáže až čas.


MB GL 320 Bluetec živě z Ženevy
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků