Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Vrcholný sedan od Mercedesu bude v rámci faceliftu k dispozici s ještě větší armádou jízdních asistentů. Díky tomu se dostane ještě blíž k plnému autonomnímu řízení.
Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Mercedes-Benz třídy S čeká v letošním roce facelift. Ten bude na jednu stranu dohánět novější infotainment, který již dostala třída E, současně ale vylepší také systém autonomního řízení, jak informoval britský Autocar.

Vyspělejší adaptivní tempomat Distronic bude umět řídit vůz i ve složitějších jízdních podmínkách, měnit na pokyn řidiče jízdní pruhy, či projíždět zatáčky bez následování vozu před sebou.

Propojený bude s detekcí dopravního značením, díky čemuž v autonomním režimu nebude překračovat maximální povolenou rychlost. V orientaci si nově pomůže i mapovými podklady ze systému Command 5.5.

Vůz se bude v provozu pohybovat na základě zvoleného jízdního režimu. Eco se bude soustředit na defenzivní styl jízdy a šetření paliva. Comfort bude nejplynulejší a Sport si dovolí brzdit později a akcelerovat ostřeji.

Mercedes-AMG GT na dalších snímcích: Hybridní sporťák pro celou rodinu

Mercedes-AMG GT na dalších snímcích: Hybridní sporťák pro celou rodinu

Přepracované bude i autonomní řízení. Podle zástupců automobilky má být plynulejší a chytřejší. Reakci od řidiče nebude vyžadovat po třicet sekund. Hlavně z legislativních důvodů tento limit příliš rychle stoupat nebude.

Nejkrásnější Mercedes jde do prodeje. E kupé již zná své české ceny

Nejkrásnější Mercedes jde do prodeje. E kupé již zná své české ceny

Zmíněných vylepšení třída S dosáhne nejen díky vylepšenému softwaru, ale i novým kamerám a radaru. Krom inovací v této oblasti dostane facelifovaná vlajková loď také lepší světlomety a jiný design zadní svítilen. Spekuluje se i o mild-hybridní variantě. Na živo bychom se s ním mohli setkat v září letošního roku na autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků