Mercedes s motorem uprostřed a technikou z F1 čeká na schválení

Mercedes s motorem uprostřed a technikou z F1 čeká na schválení

Mercedes pravděpodobně zařadí do výrobního programu další supersport, který se postaví nad současné kupé Mercedes-AMG GT. Má to být nástupce modelů SLR a SLS a konkurence modelům automobilek Porsche, Ferrari, McLaren nebo Lamborghini.

Německá automobilka chce ale opustit koncepci s motorem vpředu a vrátit se k motoru uprostřed. Takové auto jsme naposled viděli na konci 90. let jako Mercedes-Benz CLK GTR. Jednalo by se tak o duchovního nástupce, ale těžko říci, jestli by Mercedes takový model nasadil do závodů.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

CLK-GTR byl vlastně homologační speciál, zatímco nový supersport má být spíše ukázkou technologií a dovedností. Mercedes by rád využil svého jména ve Formuli 1 a nasadil přeplňovaný motor s hybridním systémem odvozeným od toho ze závodního programu F1.

Mercedes ale nechce vůz z kategorie LaFerrari, spíše má jít o menší model srovnatelný s McLarenem 650S a Ferrari 488 GTB, píše britský Autocar. Použitím hybridní techniky by to bylo něco jako BMW i8, ale s úplně jinými dynamickými parametry. Projekt nyní čeká na schválení a pokud vše půjde podle plánu, svět by ho mohl spatřit v roce 2019.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků