Mercedes s motorem uprostřed a technikou z F1 čeká na schválení

Mercedes s motorem uprostřed a technikou z F1 čeká na schválení

Mercedes pravděpodobně zařadí do výrobního programu další supersport, který se postaví nad současné kupé Mercedes-AMG GT. Má to být nástupce modelů SLR a SLS a konkurence modelům automobilek Porsche, Ferrari, McLaren nebo Lamborghini.

Německá automobilka chce ale opustit koncepci s motorem vpředu a vrátit se k motoru uprostřed. Takové auto jsme naposled viděli na konci 90. let jako Mercedes-Benz CLK GTR. Jednalo by se tak o duchovního nástupce, ale těžko říci, jestli by Mercedes takový model nasadil do závodů.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

CLK-GTR byl vlastně homologační speciál, zatímco nový supersport má být spíše ukázkou technologií a dovedností. Mercedes by rád využil svého jména ve Formuli 1 a nasadil přeplňovaný motor s hybridním systémem odvozeným od toho ze závodního programu F1.

Mercedes ale nechce vůz z kategorie LaFerrari, spíše má jít o menší model srovnatelný s McLarenem 650S a Ferrari 488 GTB, píše britský Autocar. Použitím hybridní techniky by to bylo něco jako BMW i8, ale s úplně jinými dynamickými parametry. Projekt nyní čeká na schválení a pokud vše půjde podle plánu, svět by ho mohl spatřit v roce 2019.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků