Mercedes s "géčkem" nekončí a posvětil jeho další vývoj

14 komentářů

Jaroslav
2. prosince • 11:04

No, za 25 let vyrobit pouze 180 tis. kusů...., to se mi nezdá moc rentabilní. Asi proto je to auto tak strašně předražené, aby se to vůbec vyplatilo vyrobit... 
P.S. všechny české motoristické časopisy s německými vlastníky píšou, že je to super auto a jen ten jeden neněmecký Autocar se odvážil napsat, že je to hrůza... (zastaralé, líné, obrovská spotřeba, na silnice se moc nehodí, a při tom neuvěřitelně předražené, zkrátka nechápali co kromě jízdy v terénu je na tom autě vlastně ještě v dnešní době považováno za dobré....)

echo zulu
2. prosince • 16:50

napr TopGear je anglicky motoristicky program, v ktorom su moderatori fakt drsni, ale G-cko si pochvalovali..mal som pocit.. bolo to tusim AMG..

pola
3. prosince • 3:49

a kde to bezi? ja se na to divam na bbc ale tam to davaj tak rok dva stary jinak je to best porad o autech kam se hrabe autosalon prima ze

Ace2
2. prosince • 12:55

tak ono je to s Géčkem trochu složitejší. Géčko je strategické vozidlo ve výbavě armád několika států. A tedy přerušit výrobu jen tak nelze. A protože by bylo nerentabilní vyrábět jen vojenské specifikace tak je pro MB pořád lepší do toho hodit luxusní interiér a prodávat to i na civilním trhu lidem, kteří ocení jeho off-road vlastnosti bez kompromisů. Je to snad poslední zástupce čistokrevných off-roadů a ne SUV marketingově maskovaný za drsnýho offroada. Takže i kdyby ukončil výrobu civilních géček stejně by musel vyrábět vojenské verze takže to je lepší nabídnou i eventuálně civilním zájemcům. Géčko je speciál ne masovka.

Lubos
2. prosince • 13:47

Jaroslav, ty si asi nepochopil filozofiu G-cka. Ja som sa v tom aute mal moznost bohuzial len povozit, ale to, co to auto dokaze v terene nema obdobu a v spojeni s motorom (400 CDI) - proste nepopisatelne. G-cko je skratka nadupany a hlavne jeden z poslednych pravych Offroadov na svete a bola by skoda, keby sa prestal vyrabat. A ak chcu odstranit nejake jeho neduhy (interier, spotreba) Bude aj autokar musiet prehodnotit svoje nazori.

Jaroslav
4. prosince • 13:21

Samozřejmě že vím, že je G-čko v terénu dobré, ale to tak asi všechno !
No a nemyslím si, že zrovna G-čko je POSLEDNÍ offroad . Zkus se projet třeba v Některém z Roverů, např. Discovery 3, Range Rover apod. a budeš mrkat že vyjedou i terény, kde ty by jsi se pěšky velmi těžko drápal nahoru !
Na a ještě k tomu provední AMG: když do staré piksle dají nadupaný motor od AMG, jasně že to bude jezdit jako raketa, ale stále to zůstane tou starou nemoderní pikslou. Proč nepřijdou s novou karoserií, interiérem ? Pak by to bylo přece ok, ne ?

Dusan
4. prosince • 14:02

Ty jsi proste nepochopil, ze Gcko je svym zamerenim pracovni offroad. TO znamena, ze to ze neni dobre nikde krome terenu (i kdyby tomu tak bylo) nikoho moc nezajima, protoze ho pouzivaji prave v tom terenu. Vyhodou oproti Range Roverum je vyrazne vyssi spolehlivost. Znam nekolik lidi, kteri dodnes bez problemu provozuji Gcko vyrobene na pocatku devadesatych let, zatimco Range Rover starsi peti let je vcelku bezedna kasicka na penize. Gcko je auto pro lidi, kteri proste obcas potrebuji project teren nad moznosti SUVcka a chteji aby jim vydrzelo bez udrzby dlouhou dobu a drsne zachazeni. Proto je to, jak spravne upozornil Ace2, velmi oblibene armadni vozidlo. Mimochodem ve vyberovem rizeni pro nasi armadu delanem pred cca sedmi lety se umistilo Gcko na prvnim miste pred Land Rover Defenderem, ktery se nakonec koupil, protoze Gcko bylo cenove neunosne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaroslav
4. prosince • 20:57

No jednu chvíli píšeš, že je G-čko PRACOVNÍ offroad a pak píšeš, že je pro lidi co si OBČAS zajedou do terénu..., sám tedy si tak trochu odporuješ ve věci pro koho vlastně takové auto je.  I sám Mercedes dělá i výkonové varianty, které jsou určeny spíše na dálnici než do terénu, čímž jasně ukazuje na cílovou skupinu zákazníků, t.j. lidé kteří chtějí velké robustní a tím snad i bezpečnější auto než normální malé auta, zkrátka offroad do města a na bežné cesty. Nebo si myslíš, že ten kdo si kupuje provedení 400 CDI nebo AMG s tím chce jezdit někde po poli ? No asi moc ne.
Já neříkám, že je úplně špatné (ikdyž asi je), na ten terén se dá využít, ale určitě není lepší v terénních vlastnostech než nový range a nemyslím tím zrovna starého Defendera.
Já jsem mimochodem kritizoval to, jak i ty sám píšeš, že je G-čko cenově neúnosné, což je holá a nevyvratitelná pravda.... zkrátka jsou na trhu jiná auta stejně, vlastně ještě více dobrá, moderní a za podstatně menší ceny, to jsem tím chtěl říci.

Dusan
4. prosince • 21:58

Nepsal jsem obcas zajedou do terenu, ale "obcas potrebuji project teren nad moznosti SUVcka" a to je docela rozdil. Proste vozy pro mimocestovni vyuziti zacinaji u zejmena japonskych dodavek s velkymi koly (jak se hanlive oznacuji cista SUV), ktere maji vyhodu jen o neco malo vyssi svetle vysky, pres SUVcka se skutecne zvysenou pruchodnosti, pokracuje pres offroady typu Nissan Patrol nebo Toyota Landcruiser nebo Range Rover a konci prave u toho Gcka. Takze pokud potrebuje nekdo davat autu takovou sodu v terenu, ze mu nestaci odolnost a pruchodnost beznych offroadu tak si priplati na Gcko.
Nemuzes rici, ze "na trhu jiná auta stejně, vlastně ještě více dobrá, moderní a za podstatně menší ceny", protoze ve svem omezenem manevrovacim prostoru na trhu to Gcko proste konkurenci nema. Zminovany Range Rover sice ma slusnou schopnost pruchodu terenem, ale chybi mu odolnost a spolehlivost.
Mimochodem o atraktivnosti Gcka nejlepe hovori fakt, ze asi ze vsech beznych vozu (tedy mimo specialu of Ferrari nebo Lamborghini) si nejlepe drzi cenu jako ojetina. Zakladni modely z pocatku devadesatych let se stale v bazarech prodavaji kolem 300.000Kc! Mimochodem zminovany Range Rover ze stejneho roku se da koupit za mene nez sto tisic!
To ze existuji vcelku nesmyslne verze jako je AMG je proste dano popularitou modelu a z hlediska prodeje jsou zcela okrajove.

HáRoš
3. prosince • 0:02

Myslím že nějaké pravé offroady by se ještě našli:
www.santana.cz

tuky
2. prosince • 6:45

nech zije w463
kto ma rad to x164 GL?!

737888840
2. prosince • 2:10

Zdá se mi to,nebo začíná vlna MEGAFACELIFTŮ??? MB není sám,je jich už až moc! To je nerantabilní vyvinout-pořádně-odzkoušet-a vyrábět fungl-new-car?

737888840
2. prosince • 2:06

Zdá se mi to,nebo začíná vlna MEGAFACELIFTŮ??? MB není sám,je jich už až moc! To je nerantabilní vyvinout-pořádně-odzkoušet-a vyrábět fungl-new-car?

Ozzy
2. prosince • 1:58

proč je v plném proudu NEW G??

Doporučujeme

Články odjinud