Mercedes S 2013: černý přízrak brázdí Rakouskem (spy photos)

Naši špionážní fotografové si protrpěli pár mrazivých dní pobliž nového rakouského testovacího střediska firmy Bosch, ale nevrátili se z prázdnou. Jejich cenným úlovkem jsou první snímky nové generace Mercedesu třídy S, který by se měl na trhu objevit až v průběhu roku 2013.

Přistižený vůz je vskutku mohutně maskován, a tak není jasné, zda jde o mulu, nebo ranný prototyp „ve své kůži”. I z toho co vidíme je ale zřejmé, že vůz bude o něco delší a širší než současné provedení. O vzhledu je na základě přiložených snímků zbytečné spekulovat, dostupné informace ale hovoří o tom, že novinka ponese vzhledové prvky, jenž jsme mohli spatřit na studii F700 z podzimu 2007.

Pod kapotou očekáváme plejádu motorů z nové řady MoVe, tedy z nové platformy pro vidlicové šesti- a osmiválce, které by po vzoru nejnovějších trendů měly pracovat s přeplňováním a přímým vstřikováním. Počítá se i s hybridní technikou z konceptu Vision S500 Plug-in Hybrid, která by měla zajistit vozu akceleraci na stovku pod šest sekund při schopnosti spotřebovat jen něco málo přes 3 litry paliva na 100 kilometrů jízdy.

Z výkonných variant je v plánu model S63 AMG, pochopitelně již s přeplňovaným V8 o objemu 5,5 litru, dvanáctiválec pro modely s S600 a S65 AMG by měl nabídku opustit. Na další podrobnosti si musíme počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Mercedes třídy S absolvuje první testovací kilometry na rakouských silnicích


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků