Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

Tři mohutné automobilové koncerny spojily své síly pro vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články (FCV).
Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

A máme tu další mezikoncernové páření. Teprve nedávno jsme vás informovali o podepsání spolupráce Fiatu a Mazdy na sportovních vozech nebo kontraktu mezi Toyotou a BMW pro vodíkové systémy (ale nejen ty), přitom již nyní vás můžeme zpravit o další dohodě. Na základě ní budou koncerny Daimler AG, Renault/Nissan a Ford Motor Company spolupracovat na vývoji palivových článků.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali (zleva) Raj Nair za FMC, prof. Thomas Weber za Daimler AG a Mitsuhiko Yamashita za Nissan.

Podle vyjádření představitelů by se do velkosériové výroby mohly vozy s vodíkovými články (FCV) dostat již v roce 2017. Společně vyvíjený pohonný systém má nabídnout široké možnosti modifikací pro využití v automobilech různých značek a konstrukcí. Tato dohoda se týká také nastavení výrobních standardů a vývoje řešení pro infrastrukturu potřebnou pro rozšíření FCV.

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Připomeňme, že vozy FCV jsou vlastně elektromobily, jež vyrábějí energii potřebnou k pohonu přímo na své palubě elektrochemickou reakcí kyslíku z okolního prostředí a vodíku uloženého ve vysokotlakých nádržích. Jde o vozy s nulovými emisemi „zlého“ CO2, neboť odpadním produktem zmíněné reakce je pouze voda.

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Je třeba dodat, že každý z tří zmíněných koncernů již na poli FCV jistých úspěchů dosáhl, takže půjde hlavně o snižování nákladů potřebných pro dotažení principu vodíkových článků do sériové výroby.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků