Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

Tři mohutné automobilové koncerny spojily své síly pro vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články (FCV).
Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

A máme tu další mezikoncernové páření. Teprve nedávno jsme vás informovali o podepsání spolupráce Fiatu a Mazdy na sportovních vozech nebo kontraktu mezi Toyotou a BMW pro vodíkové systémy (ale nejen ty), přitom již nyní vás můžeme zpravit o další dohodě. Na základě ní budou koncerny Daimler AG, Renault/Nissan a Ford Motor Company spolupracovat na vývoji palivových článků.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali (zleva) Raj Nair za FMC, prof. Thomas Weber za Daimler AG a Mitsuhiko Yamashita za Nissan.

Podle vyjádření představitelů by se do velkosériové výroby mohly vozy s vodíkovými články (FCV) dostat již v roce 2017. Společně vyvíjený pohonný systém má nabídnout široké možnosti modifikací pro využití v automobilech různých značek a konstrukcí. Tato dohoda se týká také nastavení výrobních standardů a vývoje řešení pro infrastrukturu potřebnou pro rozšíření FCV.

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Připomeňme, že vozy FCV jsou vlastně elektromobily, jež vyrábějí energii potřebnou k pohonu přímo na své palubě elektrochemickou reakcí kyslíku z okolního prostředí a vodíku uloženého ve vysokotlakých nádržích. Jde o vozy s nulovými emisemi „zlého“ CO2, neboť odpadním produktem zmíněné reakce je pouze voda.

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Je třeba dodat, že každý z tří zmíněných koncernů již na poli FCV jistých úspěchů dosáhl, takže půjde hlavně o snižování nákladů potřebných pro dotažení principu vodíkových článků do sériové výroby.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků