Mercedes reaguje na Teslu. Plně autonomní řízení je prý deset let vzdáleno

Zástupce automobilky Mercedes-Benz tvrdí, že realizace plně autonomních vozů je ještě nejméně deset let daleko.

Plně autonomní řízení je možná vzdálenější, než si myslíme. Tvrdí to alespoň Jochen Haab, ředitel vývoje Mercedesu: "Aktuálně jsme mezi druhým a třetím levelem. Plná autonomita vyžaduje stupeň pět. Od toho jsme stále dost daleko," řekl na Velké ceně Austrálie F1.

Haab dokonce odhadl i časový horizont. "K tomu, abychom vozu v bodě X zadali jen bod Y a během jízdy si vyřídili emaily, potřebujeme ještě hodně vývoje. Myslím si, že to bude trvat minimálně další dekádu," dodává pro Car Advice.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Podle Haaba Mercedes záměrně nespěchá s vývojem autonomních systémů tak jako Tesla, která již má k dispozici technologie potřebné pro pátý stupeň. "Je dobré vyvíjet systémy na základech statistik. Není ale dobrý nápad se spoléhat pouze na onu statistiku," rýpe Haab do americké automobilky a ještě dodává: "Slogan naší značky je "To nejlepší nebo nic", nikoli "Všechno nebo nic a doufat, že to bude fungovat...""

Nedávno jsme informovali, že facelift Mercedsu třídy S v letošním roce přinese autonomní řízení druhé generace. Vůz bude schopen pohybovat se v provozu na základně jízdních preferencí řidiče a dokonce i přibrzdit před zatáčkou, plynule ji projet a následně opět zrychlit.

Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků