Mercedes reaguje na Teslu. Plně autonomní řízení je prý deset let vzdáleno

Zástupce automobilky Mercedes-Benz tvrdí, že realizace plně autonomních vozů je ještě nejméně deset let daleko.

Plně autonomní řízení je možná vzdálenější, než si myslíme. Tvrdí to alespoň Jochen Haab, ředitel vývoje Mercedesu: "Aktuálně jsme mezi druhým a třetím levelem. Plná autonomita vyžaduje stupeň pět. Od toho jsme stále dost daleko," řekl na Velké ceně Austrálie F1.

Haab dokonce odhadl i časový horizont. "K tomu, abychom vozu v bodě X zadali jen bod Y a během jízdy si vyřídili emaily, potřebujeme ještě hodně vývoje. Myslím si, že to bude trvat minimálně další dekádu," dodává pro Car Advice.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Podle Haaba Mercedes záměrně nespěchá s vývojem autonomních systémů tak jako Tesla, která již má k dispozici technologie potřebné pro pátý stupeň. "Je dobré vyvíjet systémy na základech statistik. Není ale dobrý nápad se spoléhat pouze na onu statistiku," rýpe Haab do americké automobilky a ještě dodává: "Slogan naší značky je "To nejlepší nebo nic", nikoli "Všechno nebo nic a doufat, že to bude fungovat...""

Nedávno jsme informovali, že facelift Mercedsu třídy S v letošním roce přinese autonomní řízení druhé generace. Vůz bude schopen pohybovat se v provozu na základně jízdních preferencí řidiče a dokonce i přibrzdit před zatáčkou, plynule ji projet a následně opět zrychlit.

Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků