Německá automobilka Mercedes-Benz hodlá vstoupit do vod downsizingu neboli do začít větší atmosférické agregáty nahrazovat menšími přeplňovanými.
Výhody a nevýhody tohoto řešení jsou známy, takže zákazník tak získá menší a lehčí motor se stejným výkonem a zároveň i papírově nižší spotřebu a ekologové pak papírově nižší emise CO2. A o to jde.
Jelikož i Mercedes bude muset v blízké budoucnosti výrazně omezit emise CO2, musí přijít s programem, který to umožní. Vedle velkých a oblíbených osmiválců, případně osmiválců s kompresory, je třeba postavit malé motory s velmi nízkou papírovou spotřebou a emisemi CO2 tak, aby celé portfolio motorů dosáhlo kýženého průměru.
Downsizing se má týkat hlavně základních modelů, jako je A a B klasse, ovšem nevyhne se ani střední třídě, tedy C-klasse a hovoří se dokonce i o nasazení malých, turbem přeplňovaných, motorů i do E-klasse.
Ve větších modelech mají pak malé turbomotory tvořit základní motorizaci, která by po stránce výkonu nabídla to, co dnes základní modely. Na druhou stranu jde hlavně o formální krok, aby byly emise v průměru co nejnižší a Mercedes neočekává, že by prodeje těchto velkých modelů s malým motorem byly jakkoli výrazné.
Jak se budou ovšem tvářit řidiči na fakt, že si koupí E-klasse s motorem 1,4 turbo je otázkou. Přeci jenom ne vše je o faktických parametrech, ale i pocit rozhoduje, zda zákazník koupí nebo ne.