Mercedes půjde také cestou zmenšování motorů

Německá automobilka Mercedes-Benz hodlá vstoupit do vod downsizingu neboli do začít větší atmosférické agregáty nahrazovat menšími přeplňovanými.

Výhody a nevýhody tohoto řešení jsou známy, takže zákazník tak získá menší a lehčí motor se stejným výkonem a zároveň i papírově nižší spotřebu a ekologové pak papírově nižší emise CO2. A o to jde.

Jelikož i Mercedes bude muset v blízké budoucnosti výrazně omezit emise CO2, musí přijít s programem, který to umožní. Vedle velkých a oblíbených osmiválců, případně osmiválců s kompresory, je třeba postavit malé motory s velmi nízkou papírovou spotřebou a emisemi CO2 tak, aby celé portfolio motorů dosáhlo kýženého průměru.

Downsizing se má týkat hlavně základních modelů, jako je A a B klasse, ovšem nevyhne se ani střední třídě, tedy C-klasse a hovoří se dokonce i o nasazení malých, turbem přeplňovaných, motorů i do E-klasse.

Ve větších modelech mají pak malé turbomotory tvořit základní motorizaci, která by po stránce výkonu nabídla to, co dnes základní modely. Na druhou stranu jde hlavně o formální krok, aby byly emise v průměru co nejnižší a Mercedes neočekává, že by prodeje těchto velkých modelů s malým motorem byly jakkoli výrazné.

Jak se budou ovšem tvářit řidiči na fakt, že si koupí E-klasse s motorem 1,4 turbo je otázkou. Přeci jenom ne vše je o faktických parametrech, ale i pocit rozhoduje, zda zákazník koupí nebo ne.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků