Mercedes přichází se 7stupňovou převodovkou

Tento podzim přivede Mercedes-Benz na světlo automatickou sedmistupňovou (!) převodovku, která nahradí současnou pětistupňovou u osmiválcových modelů třídy E, S, CL a SL. Nová převodovka bude u těchto variant součástí standardní výbavy, nikoli za příplatek, jak by se u podobných technologických novinek dalo očekávat.

Podle Mercedesu se použitím nové převodovky sníží především spotřeba paliva, a to průměrně o 0,6 litru na 100 km. Akcelerace z 0 - 100 km/h by měla být zkrácena o 0,3 sekundy. Rovněž elasticita z 60 km/h na 120 km/h má být lepší. Při použití funkce kick-down dokáže nová převodovka podřadit až o dva stupně najednou - například ze sedmičky na pětku, potom dál z pětky na trojku atd. Záleží na otáčkách motoru a potřebě výkonu.

Sedmistupňový automat je prý těžší a větší než 5stupňový předchůdce, a to i přes použití magnézia jako součásti skříně. Mercedes vyrobil od roku 1959 více než jedenáct milionů automatických převodovek. Všechny modely nejvyšší třídy S mají automat ve standardní výbavě, okolo 88 procent majitelů třídy E volí rovněž automatickou variantu. U střední třídy C je to zhruba 65 procent.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků