Mercedes přichází se 7stupňovou převodovkou

Tento podzim přivede Mercedes-Benz na světlo automatickou sedmistupňovou (!) převodovku, která nahradí současnou pětistupňovou u osmiválcových modelů třídy E, S, CL a SL. Nová převodovka bude u těchto variant součástí standardní výbavy, nikoli za příplatek, jak by se u podobných technologických novinek dalo očekávat.

Podle Mercedesu se použitím nové převodovky sníží především spotřeba paliva, a to průměrně o 0,6 litru na 100 km. Akcelerace z 0 - 100 km/h by měla být zkrácena o 0,3 sekundy. Rovněž elasticita z 60 km/h na 120 km/h má být lepší. Při použití funkce kick-down dokáže nová převodovka podřadit až o dva stupně najednou - například ze sedmičky na pětku, potom dál z pětky na trojku atd. Záleží na otáčkách motoru a potřebě výkonu.

Sedmistupňový automat je prý těžší a větší než 5stupňový předchůdce, a to i přes použití magnézia jako součásti skříně. Mercedes vyrobil od roku 1959 více než jedenáct milionů automatických převodovek. Všechny modely nejvyšší třídy S mají automat ve standardní výbavě, okolo 88 procent majitelů třídy E volí rovněž automatickou variantu. U střední třídy C je to zhruba 65 procent.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků