Mercedes představuje svůj nový přeplňovaný motor 4.0 V8 AMG

Downsizing dopadá i na výrobce luxusních prémiových vozů a rychlých supersedanů, k nimž samozřejmě patří i divize AMG od Mercedesu. Nový motor M178, ač s menším objemem, ale rozhodně nejde označit za podvyživený. Ze čtyř litrů zdvihového objemu doluje výkon přes pět set koní.

Nový přeplňovaný osmiválec se poprvé představí pod kapotou dlouho očekávaného sportovního kupé Mercedes-Benz AMG GT, které si to rozdá třeba s Porsche 911 nebo Jaguarem F-Type. Pro pořádek si nejprve dáme tabulku základních technických parametrů.

Typ motoru V8, 90°
Počet ventilů na válec 4
Zdvihový objem 3982 cm3
Vrtání x zdvih 83,0 x 92,0 mm
Kompresní poměr 10,5 : 1
Výkon 375 kW / 510 k v 6250 ot./min.
Měrný výkon 94 kW / 128 k na litr
Točivý moment 650 Nm v 1750 - 4750 ot./min.
Měrný točivý moment 163,2 Nm na litr
Maximální otáčky 7200 ot./min.
Maximální plnící tlak 1,2 baru
Hmotnost motoru bez náplní 209 kg
Emisní třída Euro 6

Zajímavé je, že vrtání a zdvih přesně sedí na dvoulitrový čtyřválec použitý u Mercedesu A45 AMG. Skoro by se dalo říci, že Meredes jenom spojil dva čtyřválce do V. Ve skutečnosti to ale takhle jednoduše říct nejde.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Jedná se o vskutku moderní pohonnou jednotku. Celohliníkový osmiválec se suchou skříní využívá nejnovějšího know-how automobilky Mercedes-Benz. Například dvojice chlazených turbodmychadel je schopna dosáhnout plnícího tlaku až 1,2 baru a roztočit se rychlostí 186 000 otáček za minutu.

Mercedes vyvinul nové zesílené hliníkové písty a rovněž nové pístní kroužky se sníženým třením, které mají pomoci nejen vyšším otáčkám, ale i nižší spotřebě oleje a benzínu. Klidnému chodu motoru pomáhá dvouhmotový setrvačník a také sada aktivních silentbloků.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Opět došlo k použití výrobní technologie označované jako NANOSLIDE. Tou Mercedes upravuje vnitřní povrch válce pro větší pevnost a nižší tření. Prý je povrch dvakrát pevnější než běžně používané litinové vložky válců.

Po sportovním kupé Mercedes AMG GT se tento osmiválec určitě podívá i do dalších modelů AMG. Pravděpodobně ho najdeme pod kapotou modelu C 63 AMG (pokud se tak bude jmenovat) a je možné, že se později nastěhuje i do velkého E 63 AMG, které nyní spoléhá na dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,4 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků