Mercedes představuje svůj nový přeplňovaný motor 4.0 V8 AMG

Downsizing dopadá i na výrobce luxusních prémiových vozů a rychlých supersedanů, k nimž samozřejmě patří i divize AMG od Mercedesu. Nový motor M178, ač s menším objemem, ale rozhodně nejde označit za podvyživený. Ze čtyř litrů zdvihového objemu doluje výkon přes pět set koní.

Nový přeplňovaný osmiválec se poprvé představí pod kapotou dlouho očekávaného sportovního kupé Mercedes-Benz AMG GT, které si to rozdá třeba s Porsche 911 nebo Jaguarem F-Type. Pro pořádek si nejprve dáme tabulku základních technických parametrů.

Typ motoru V8, 90°
Počet ventilů na válec 4
Zdvihový objem 3982 cm3
Vrtání x zdvih 83,0 x 92,0 mm
Kompresní poměr 10,5 : 1
Výkon 375 kW / 510 k v 6250 ot./min.
Měrný výkon 94 kW / 128 k na litr
Točivý moment 650 Nm v 1750 - 4750 ot./min.
Měrný točivý moment 163,2 Nm na litr
Maximální otáčky 7200 ot./min.
Maximální plnící tlak 1,2 baru
Hmotnost motoru bez náplní 209 kg
Emisní třída Euro 6

Zajímavé je, že vrtání a zdvih přesně sedí na dvoulitrový čtyřválec použitý u Mercedesu A45 AMG. Skoro by se dalo říci, že Meredes jenom spojil dva čtyřválce do V. Ve skutečnosti to ale takhle jednoduše říct nejde.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Jedná se o vskutku moderní pohonnou jednotku. Celohliníkový osmiválec se suchou skříní využívá nejnovějšího know-how automobilky Mercedes-Benz. Například dvojice chlazených turbodmychadel je schopna dosáhnout plnícího tlaku až 1,2 baru a roztočit se rychlostí 186 000 otáček za minutu.

Mercedes vyvinul nové zesílené hliníkové písty a rovněž nové pístní kroužky se sníženým třením, které mají pomoci nejen vyšším otáčkám, ale i nižší spotřebě oleje a benzínu. Klidnému chodu motoru pomáhá dvouhmotový setrvačník a také sada aktivních silentbloků.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Opět došlo k použití výrobní technologie označované jako NANOSLIDE. Tou Mercedes upravuje vnitřní povrch válce pro větší pevnost a nižší tření. Prý je povrch dvakrát pevnější než běžně používané litinové vložky válců.

Po sportovním kupé Mercedes AMG GT se tento osmiválec určitě podívá i do dalších modelů AMG. Pravděpodobně ho najdeme pod kapotou modelu C 63 AMG (pokud se tak bude jmenovat) a je možné, že se později nastěhuje i do velkého E 63 AMG, které nyní spoléhá na dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,4 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků