Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015

Automobilka Mercedes-Benz představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas koncept autonomního vozu F 015 Luxury in Motion. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O Mercedesu třídy S se říká, že přináší věci, které budou za dvacet let běžným standardem. Bude to platit i pro koncept F 015?

Podle Mercedesu se jedná o velmi důležité auto, neboť s nástupem autonomních vozů přestanou lidé chápat auta jen jako prostředek přepravy, ale spíše je začnou vnímat jako místo pro život, jako další místnost nebo kancelář.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Mnozí tak samozřejmě vnímají auta už dnes. Jediný rozdíl je v tom, že v současných vozech se musíte ještě obtěžovat s takovými věcmi, jako je řízení. V Mercedesu F 015 už prostě jenom sedíte a nic neděláte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je plný dotykových a multifunkčních displejů a vypadá spíše jako obchod se spotřební elektronikou. Zapomeňte na klasické pojetí interiéru vozu, jak ho známe dnes

Zajímavé je, že k pohonu vozu slouží systém použitý již v konceptu F 125 z roku 2011. Jedná se tedy o vodíkové palivové články dodávající elektrickou energii čtyřem elektromotorům. Každý z nich pohání jedno kolo.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: vrchol evropského ledovce

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: vrchol evropského ledovce

Novinkou je systém komunikace auta s okolím. Nepoužívá k tomu doposud běžná světla a blinkry, ale promítá obrazce na silnici kolem sebe. Některé z příkladů si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Nás zaujal zadní LED panel, který vytváří místo nudného třetího brzdového světla nápisy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes F 015 promítá na silnici hezké grafické obrazce. Otázka je, jak to bude fungovat v praxi. Lidem asi bude chvíli trvat, než pochopí, co se auto snaží ukázat

To by šlo určitě využít ke komunikaci s ostatními řidiči a posílat jim vzkazy typu „Uhněte z toho levého pruhu doprava!“ nebo třeba „Ta zrcátka máte k čemu?“

Interaktivní interiér umožňuje cestujícím komunikovat s autem úplně novým způsobem. Nejsou tu klasické knoflíky nebo pouze dotykové displeje, ale auto rozpoznává i gesta a sleduje, kam se právě díváte.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Pokud jde o konstrukci, je koncept F 015 vyroben z plastů zesílených uhlíkovými vlákny. Karoserie je tak podle Mercedesu asi o 40 % lehčí než konvenční řešení z oceli, přitom je ale pevnější. Dokonce nepotřebuje ani B sloupek, takže se dveře mohou otevírat proti sobě v úhlu až 90°.

Mercedes také představuje svou vizi blízké budoucnosti pod názvem „Město budoucnosti 2030+“, ve které předpokládá, že vedle dnešních nízkoemisních zón budou existovat i jakési zóny bezpečnosti, kam se nebude smět s běžným autem, ale pouze s autonomním vozem. Doufejme, že aspoň život na vesnici bude dál poměrně svobodný...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků