Mercedes představil svůj nejvýkonnější vznětový čtyřválec

Stuttgartská automobilka obohatí své modely o nový motor spalující naftu. Ten z části vychází ze svých předchůdců (stejný objem 2143 ccm), avšak pužívá hned dvoustupňového přeplňování. Menší turbodmychadlo pracuje v otázkách nízkých a lépe reaguje na pokyny plynového pedálu, zatímco větší turbo odvádí svou práci v otáčkách vysokých.

Za své výkony se nový čtyřválec rozhodně stydět nemusí, jeho maximální výkon činí 150 kW/204 k, točivý moment pak vrcholí na hodnotě 500 Nm mezi 1600 – 1800 ot./min. Inženýrům se podařilo snížit kompresní poměr oproti slabší 170 k verzi, což má za cíl zlepšit akustický projev agregátu – a řekněme si otevřeně, tohle je největší slabina současné verze C220 CDI.

Motor využívá vstřikování common rail čtvrté generace, která pracuje zase s o něco vyššími tlaky (200 MPa namísto původních 160 MPa), což pomáhá k lepšímu a efektivnějšímu rozprášení paliva do spalovacího prostoru. Agregát má mít lepší spotřebu než jeho starší a slabší kolegové (jen 5,1 l nafty na 100 km), no přitom dokáže třídu C rozhýbat na stovku již za 7,7 sekundy. Právě v „céčku“ se jednotka objeví pod označením C250 CDI, později lze očekávat její přítomnost i v dalších modelech automobilky.

Klepněte pro větší obrázek
2,2 l vznětový čtyřválec s výkonem 204 k

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků