Mercedes představil svůj nejvýkonnější vznětový čtyřválec

Stuttgartská automobilka obohatí své modely o nový motor spalující naftu. Ten z části vychází ze svých předchůdců (stejný objem 2143 ccm), avšak pužívá hned dvoustupňového přeplňování. Menší turbodmychadlo pracuje v otázkách nízkých a lépe reaguje na pokyny plynového pedálu, zatímco větší turbo odvádí svou práci v otáčkách vysokých.

Za své výkony se nový čtyřválec rozhodně stydět nemusí, jeho maximální výkon činí 150 kW/204 k, točivý moment pak vrcholí na hodnotě 500 Nm mezi 1600 – 1800 ot./min. Inženýrům se podařilo snížit kompresní poměr oproti slabší 170 k verzi, což má za cíl zlepšit akustický projev agregátu – a řekněme si otevřeně, tohle je největší slabina současné verze C220 CDI.

Motor využívá vstřikování common rail čtvrté generace, která pracuje zase s o něco vyššími tlaky (200 MPa namísto původních 160 MPa), což pomáhá k lepšímu a efektivnějšímu rozprášení paliva do spalovacího prostoru. Agregát má mít lepší spotřebu než jeho starší a slabší kolegové (jen 5,1 l nafty na 100 km), no přitom dokáže třídu C rozhýbat na stovku již za 7,7 sekundy. Právě v „céčku“ se jednotka objeví pod označením C250 CDI, později lze očekávat její přítomnost i v dalších modelech automobilky.

Klepněte pro větší obrázek
2,2 l vznětový čtyřválec s výkonem 204 k

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků