Mercedes představil svůj nejvýkonnější vznětový čtyřválec

Stuttgartská automobilka obohatí své modely o nový motor spalující naftu. Ten z části vychází ze svých předchůdců (stejný objem 2143 ccm), avšak pužívá hned dvoustupňového přeplňování. Menší turbodmychadlo pracuje v otázkách nízkých a lépe reaguje na pokyny plynového pedálu, zatímco větší turbo odvádí svou práci v otáčkách vysokých.

Za své výkony se nový čtyřválec rozhodně stydět nemusí, jeho maximální výkon činí 150 kW/204 k, točivý moment pak vrcholí na hodnotě 500 Nm mezi 1600 – 1800 ot./min. Inženýrům se podařilo snížit kompresní poměr oproti slabší 170 k verzi, což má za cíl zlepšit akustický projev agregátu – a řekněme si otevřeně, tohle je největší slabina současné verze C220 CDI.

Motor využívá vstřikování common rail čtvrté generace, která pracuje zase s o něco vyššími tlaky (200 MPa namísto původních 160 MPa), což pomáhá k lepšímu a efektivnějšímu rozprášení paliva do spalovacího prostoru. Agregát má mít lepší spotřebu než jeho starší a slabší kolegové (jen 5,1 l nafty na 100 km), no přitom dokáže třídu C rozhýbat na stovku již za 7,7 sekundy. Právě v „céčku“ se jednotka objeví pod označením C250 CDI, později lze očekávat její přítomnost i v dalších modelech automobilky.

Klepněte pro větší obrázek
2,2 l vznětový čtyřválec s výkonem 204 k

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků