Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu

Automobilka Mercedes-Benz finišuje vývoj diesel-elektrického provedení své střední řady E-Class.

Značka Mercedes-Benz dokončuje přípravy na zahájení sériové produkce svého vůbec prvního relativně dostupného hybridu s plným označením Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid. Jeho produkční provedení se nejširší veřejnosti ukáže již za několik dní, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První diesel-elektrický Mercedes se začne prodávat již v létě příštího roku 

Novinka navazuje na starší sedan Mercedes-Benz S400 Hybrid a SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid, oproti nim však nabídne vznětový motor namísto zážehové. E300 BlueTec Hybrid měl být původně prvním hybridem s „dieselem“, ale tento titul mu nakonec uniknul jak na poli běžných hybridů (Peugeot 3008 Hybrid4), tak i u plug-in hybridů (Volvo V60 Hybrid).

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Model Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid bude opatřen známým vznětovým čtyřválcem s objemem 2 143 ccm, přeplňováním, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm, jemuž má asistovat elektromotor o výkonu 27 koní (20 kW) a točivém momentu 250 Nm. Elektromotor je vestavěn v přední části automatické převodovky a napájen je li-ionovým akumulátorem 0,8 kWh, jenž vozu umožní při rychlostech do 55 km/h krátkodobou jízdu na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z 0 na 100 km/h Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid podle posledních informací zrychlí za 7,5 s a dosáhne rychlosti 241 km/h, přičemž zapůsobit by měla hlavně hodnota průměrných emisí CO2 ve výši 109 g/km. Někdo by mohl namítnout, že konkurenční BMW 5 ActiveHybrid produkuje „plných“ 149 g/km, ale ruku na srdce: BMW je, podobně jako třeba rekordman Infiniti M35h, zaměřeno spíše na jízdní výkony než hospodárnost za každou cenu…

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

První deisel-elektrický Mercedes má díky použití soustavy start/stop, rekuperaci brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalším prvkům vykazovat průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km, což je o nějakých 1,2 l/100 km méně než u standardního sedanu E250 CDI se stejným vznětovým motorem.

Na svém detroitském stánku Mercedes-Benz kromě verze Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid vystaví také odvozenou variantu Mercedes-Benz E400 Hybrid se zážehovým motorem, určenou ovšem výhradně pro severoamerické trhy, kde nafta zatím stále nemá tak dobrý zvuk jako v Evropě.

Zážehový šestiválec 3,5 V6 je doplněn stejným elektromotorem jako vznětové provedení. Podle americké metodiky (jež je obecně považována za přísnější než ta evropská) má E400 Hybrid v průměru spotřebovat 7,26 l/100 km.
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků