Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu

Automobilka Mercedes-Benz finišuje vývoj diesel-elektrického provedení své střední řady E-Class.

Značka Mercedes-Benz dokončuje přípravy na zahájení sériové produkce svého vůbec prvního relativně dostupného hybridu s plným označením Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid. Jeho produkční provedení se nejširší veřejnosti ukáže již za několik dní, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První diesel-elektrický Mercedes se začne prodávat již v létě příštího roku 

Novinka navazuje na starší sedan Mercedes-Benz S400 Hybrid a SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid, oproti nim však nabídne vznětový motor namísto zážehové. E300 BlueTec Hybrid měl být původně prvním hybridem s „dieselem“, ale tento titul mu nakonec uniknul jak na poli běžných hybridů (Peugeot 3008 Hybrid4), tak i u plug-in hybridů (Volvo V60 Hybrid).

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Model Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid bude opatřen známým vznětovým čtyřválcem s objemem 2 143 ccm, přeplňováním, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm, jemuž má asistovat elektromotor o výkonu 27 koní (20 kW) a točivém momentu 250 Nm. Elektromotor je vestavěn v přední části automatické převodovky a napájen je li-ionovým akumulátorem 0,8 kWh, jenž vozu umožní při rychlostech do 55 km/h krátkodobou jízdu na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z 0 na 100 km/h Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid podle posledních informací zrychlí za 7,5 s a dosáhne rychlosti 241 km/h, přičemž zapůsobit by měla hlavně hodnota průměrných emisí CO2 ve výši 109 g/km. Někdo by mohl namítnout, že konkurenční BMW 5 ActiveHybrid produkuje „plných“ 149 g/km, ale ruku na srdce: BMW je, podobně jako třeba rekordman Infiniti M35h, zaměřeno spíše na jízdní výkony než hospodárnost za každou cenu…

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

První deisel-elektrický Mercedes má díky použití soustavy start/stop, rekuperaci brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalším prvkům vykazovat průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km, což je o nějakých 1,2 l/100 km méně než u standardního sedanu E250 CDI se stejným vznětovým motorem.

Na svém detroitském stánku Mercedes-Benz kromě verze Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid vystaví také odvozenou variantu Mercedes-Benz E400 Hybrid se zážehovým motorem, určenou ovšem výhradně pro severoamerické trhy, kde nafta zatím stále nemá tak dobrý zvuk jako v Evropě.

Zážehový šestiválec 3,5 V6 je doplněn stejným elektromotorem jako vznětové provedení. Podle americké metodiky (jež je obecně považována za přísnější než ta evropská) má E400 Hybrid v průměru spotřebovat 7,26 l/100 km.
 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků