Mercedes představí motor spojující výhody benzinu a dieselu

51 komentářů

Marcus
27. července • 7:57

Dal som si tu namahu pozriet sa na povodnu spravu a hadajte co autori zabudli? Zabudli ze spotreba 6l/100km v S klasse je v hybridizovanom mode. A ak si dobre pamatam, to znamena elektromotor s rekuperaciou. Takze si to prosim opravte...Este by ma zaujimalo ci povodna sprava nahodou nespocitavala vykon a krutak celeho hybridnehoi ustrojenstva ;-)

čenda
25. července • 20:25

... já například jezdím skoro 3tím rokem s Dieselem na rostlinný olej, vše v pořádku. CO2 neřeším. Podívejte na autonaolej.cz, od nich to mam.

Troubus
25. července • 13:42

Třeba z toho nakonec vyleze elektromotor, který bude poháněn elektřinou z benzínového motorgenerátoru. Anebo se to obejde i bez motorgenerátoru - stačí všude natáhnout troleje ;-)

petr
25. července • 13:58

Jo a budeme ty vozy dobíjet elektřinou ze zásuvek kam nám ji dodá hnědouhelná elektrárna a jsme tam kde jsme byli :-P

rs
24. července • 13:00

debata pod clankem.
kdyz to tak ctu, kolik je tu odborniku na cokoliv, tak k tomu temat musim rict, ze nejlepsi je linux.
kdo tvrdi neco jineho je ignorannt a hnup a nicemu nerozumi...

Petr
24. července • 21:25

Linux je sice dobrej, ale windows produkujou min CO2 a H2O. Ale linux ma zas tu vyhodu, ze lip tahne vodspodu, pyco! :-D A navic se da i precipovat!

Marek
24. července • 11:04

zakladny rozdiel DIESEL vs. BENZIN motor:
BENZIN ma vyssie otacky a rychlejsie sa zahreje na prevdzkovu teplotu
DIESEL ma nizsiu spotrebu = nizsie emisie CO2
DIESEL ma ine zlozenie emisii ako BENZIN (NOx, SOx, pevne castice, ...)
BENZIN ma ine nizsie naroky na material motoru (valce, hlavy, ...) a teda je lacnejsi (cena auta).
- - -
spojenie vyhod BENZIN a DIESEL motor:
- spotreba ako DIESEL
- emisie CO2 ako DIESEL
- ostatne emisie ako BENZIN
- cena motora ako za BENZIN motor

petr
25. července • 9:03

Jen bych tě opravil, pokud ten "motor" bude mít spotřebu jako diesel, tak musí mít emise CO2 jako BENZÍN !!! On totiž diesel z 1 litru nafty vyprodukuje víc CO2 než benziňák z 1 litru benzínu !!!
Řečí čísel, diesel vyprodukuje z 1 litru nafty cca 26,7 g/km CO2, benziňák vyprodukuje z 1 litru benzínu cca 23,4 g/km CO2, respektive diesel vyprodukuje z 1 litru paliva o cca 14% více CO2 !!!

bzony
24. července • 23:21

- cena motora ako za BENZIN motor
Tak na to zapomen

JiVi
24. července • 11:40

benzin neni tak haklivej na palivo

petr
25. července • 9:08

To není tak docela pravda, přímovstřikový benzín (GDI od Mitsubishi, FSI od VW, ...) je na palivo háklivej stejně jako přímovstřikový diesel, respektive přímovstřikovým benzínům nesvědčí vysoký obsah síry v palivu.

Radek O.
24. července • 11:06

ještě bych dodal:DIESEL - lepší zátah odspodu (komfort běžné jízdy)
BENZÍN - možnost vytočit motor výšespojení BENZIN a DIESEL:extrémní pásmo využitelných otáček ve kterých bude mít motor velmi dobrou dynamiku

Marek
24. července • 11:14

nie je zatah odspodu sposobeny hlavne turbom?

mida
24. července • 13:53

ano, v mnoha případech podpořený rezonující dutou hlavou řidiče:-D

John
24. července • 9:38

Jedna sa o kačičku.

R1
24. července • 10:05

HCCI?

PS guru
24. července • 9:23

přemýšlím, přemýšlím a nic mě nenapadá :-/ letí z toho saze, vibruje to jak cyp, je to hlučné, dražší pořizovací cena, dražší servis, dražší pojistka... B-]

Honza
25. července • 8:01

takže nevím kde žiješ ale již starší diesely byli daleko a stále jsou účinější než benzíny, dále nesrovnatelně vyšší kroutící moment a nižší spotřeba... nižší otáčky tedy i delší životnost....

petr
25. července • 8:48

Přestaň plácat hovadiny o točivém momentě. Když to chceš srovnat, tak srovnej turbo benzín s turbo dieselem a pak oba bez turba a to vše při stejném obsahu. A s tou životností si to vypotil jak ? Jen ti připomenu, že nejvíce najetých kilometrů a tedy rekord v životnosti stále drží benzinová 1.8ka od Volva.

Honza
25. července • 12:21

ten krouťák je danej kompresnim poměrem... který jak víš je u dieselů skoro dvojnásobný - zhruba 1:16-18 oproti zhruba 1:8-9 u benzinu

petr
25. července • 14:55

Jen doplním pár technických dat:SAAB 9-3 2.0T = 154kW (210k)/5.300 ot. a 300Nm/2.500-4.000ot., kompresní poměr 9,5:1SAAB 9-3 2.0 Turbo 16 4x4 Rallycross = 440kW (600k)/6.500 ot. a 800Nm/4.000 ot., kompresní poměr 9,0:1Oba jsou to benzínové turbomotory jejichž základ je stejný, jen ten druhý je "vylepšen" pro závody v rallycrossu :-D Ten první je obyčejná sériovka ;-)

petr
25. července • 13:56

Benzínový dvoulitr s turbem má průměrně kolem 300Nm, diesel 2.0 má průměrně 320Nm, vše je to o plnícím tlaku turba.

jjes
24. července • 10:44

ty jsi seděl v dýzlu naposled s dědkem v zetoru že ty hnupe ?!?!vibrace moderních naftáku jsou zcela stejné jako u benzínů,o hlučnosti si snad děláš srandu ??? je to jen otázka výfukového systému a o vyšší ceně a servisu by jsme mohli polemizovat ale i kdyby tak je to za cenu mnohem spolehlivějšího a uspornějšího motoru, a saze?? to je to poslední co by mě znepokojovalo, hulí i benzíny které nejsou v pořádku a pokud je mi známo z 99% jsou saze uhlík který je daleko méně škodlivý než nox a co2 co leze ve větší míře z benzínu !!!

noname
25. července • 10:30

aj move diesle su hlucne a maju zvuk ako ten zetor :-P

roti
24. července • 10:53

Hňup jsi leda ty. Nikdo jinej totiž takovou snůšku blbostí napsat nemůže.;-)

Marek
24. července • 11:13

Nie som si isty, kto sa viacej myli.
CO2 je globalne ovela viacej skodlivejsi sklenikovy plyn ako vsetky ostatne NOx, SOx a pevne castice.
Preto sa dava taky doraz na CO2 a ostatne sa zatial zanedbavaju.
Mimochodom, dym co vizualne vidis nie je nebezpecny - nebezpecne je hlavne to, co nevidis.
Velke (viditelne) sadze su docela lahko stravitelne - nie je to moc prijemne, ale ak ich bude v tvojich plucach vela - pluca sa ich lahko a rychlo zbavia - vykasles ich von.
Zakladna chyba je, ze si ludia vacsinou neuvedomuju, ze to, co nevidia je ovela nebezpecnejsie ako to, co vidia.
- - -
Benzinovy motor ma diametralne ine zlozenie emisi.
Z pohladu CO2 je jednoznacne diesel lepsi.
Z komplexneho pohladu vsetkych emisii je to velmi tazka otazka.

roti
24. července • 14:32

S globálním oteplováním běž co se týče automobilů někam(ani to nebylo hlavní téma příspěvku) - kdejaký proudový letadlo, fabrika, elektrárna, nebo stádo krav ti vyprodukuje slavnýho CO2 mnohem víc a nikdo v tom problém nevidí. Nemluvě o tom, že nikdo doposud spolehlivě nedokázal souvislost lidské činnosti s "globálním oteplováním", které ani v minulosti nebylo nic vyjímečného i bez lidí.
NOx, SOx a pevné částice přímo ohrožují zdraví, potažmo život.
Jinak tvoje přednáška o pevných částicích byla vskutku výživná, ale pro mě zbytečná, tak si ji příště schov pro někoho, kdo o této problematice nic neví a bude ti o ni stát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
24. července • 17:08

Celosvetovo je doprava zodpovedna za rovnaky podiel emisii CO2 ako priemysel (kazdy po 25%) - najvacsi podiel ma vyroba elektriny a tepla (35%). Takze znizovanie emisii v doprave je rovnako dolezite ako v priemysle. kazdy kto vidi problem CO2 v autach ho vidi aj inde.
- - -
Globalne oteplovanie a ochladzovanie bolo aj v minulosti - 100% suhlas. Co je vsak najvacsim problemom nie je samotny fakt oteplovania/ochladzovania ale rychlost zmeny. Sucasna koncentracia CO2 v atmosfere rastie exponencialne. V sucasnosti je velky rozdiel medzi aktualnou priemernou teplotou a teplotou zodpovedajucou koncentracii CO2 ... ale o tomto clanok nebol a ty o tom vies ... a aj tak nepovazuje globalne oteplovanie za problem :-(
- - -
CO2 ohrozuje zivot rovnako ako NOx, SOx a pevne castice.

petr
25. července • 8:45

To je kravina, CO2 je v ovzduší potřebný, potřebují ho rostliny ! Problém je v tom, že je ho moc, takže život ohrožuje jen jeho nadměrné množství a to nepřímo (globální oteplování), zatímco NOx apod. ohrožují život přímo, protože způsobují vážné zdravotní problémy !

0ndra
24. července • 16:10

přesně tak, CO2 sice může (ale nemusí) způsobovat globální oteplování, tak u NOx, SOx a pevných částit víme s určitostí, že škodlivé jsou, a to bezprostředně v místě kde jsou emitovány, na rozdíl od CO2, který zdraví bezprostředně škodlivý není... navíc saze z moderních turbodieselů jsou podstatně škodlivější než ty ze starý avie - jsou menší a snáze se dostanou do plic kde můžou působit rakovinotvorně... kromě toho CO2 není nic proti metanu, který produkujou krávy - takže ekologičtější chování je nejíst hovězí než jezdit autem...

Honza
24. července • 7:03

Mno tímto udajem si nejsem jist... napr u BMW kde je 3,0 litrový diesel dokonce přeplňovaný dvěmi turbodmychadli stále má srovnatelné emise jako 3,0 benzínový agregát, přitom diesel poskytne vyšší jak výkon tak kroutící moment ale stále nižší spotřebu...

ahoj
24. července • 7:56

s prominutím dálší stupidní i**t kterej si myslí že emis jsou jenou CO2, to není třeba ani uvádět protožr to více či méně koresponduje se spotřebou, ale kde máš NOx popílek atd. ...

xxx
24. července • 9:51

a kde zohladnujes napr. teplo, ktore vyprodukuje benzinovy motor ako odpadové násobne viacej ako naftak. Dieselovy motor z menej hodnotného paliva využije viac energie na pohyb ako benzínový motor, ktorý má podstatne vyssie straty.
Ja si myslim ze diesel sa celkovo k zivotnemu prostrediu chova ohladuplnejsie ako benzin. Ono ten dym je vidiet, no zlo ktore vidime neznamena ze je horsie ako zlo ktore na prvy pohlad nevidime.
Ono je to trocha zlozitejsie ako si prestavujes.

PF
24. července • 11:14

stačí se podívat na obsah síry v benzínu (cca 10mg/kg) a v naftě (50mg/kg) a máme myslím docela jasno jakou by musel mít diesel spotřebu proti benzínu aby byl ohleduplnější k životnímu prostředí..

xxx
24. července • 16:03

a ak by sa nepouzivali olovnate benziny tak by sa nenarodilo tolko zdegenerovanych ludi a ak by pes nesral tak ho roztrhne a keby...
Tvoja argumentacia je hlupost.
http://www.slovnaft.sk/sk/jazdite_s_nami/produkty/motorove_paliva/evo_diesel/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaK
24. července • 23:52

Slovnaftem bych se tady moc neoháněl :-D
Když jsem viděl ty propálené písty, tak první co mě napadlo bylo, že snad do toho přimíchali nitrometan....

xxx
25. července • 9:12

ono nafta Ti piesty neprepali, ale vstrek ktory nerozprasuje ale tecie a strieka naftu na jeden bod, tak ano. To len tak na okraj.
Zla nafta bude dymit, motor bude trepat, nebude mat vykon, rozbiju sa ojnice, kluka, no prepaleny piest velmi tazko. Je to skor len teoreticka moznost.
Ak do nafty pridas viac benzinu ako je zdrave odide Ti ako prve cerpadlo.

roti
24. července • 10:47

Ups, tak to je argument - větší množství odpadního tepla, vyšší ztráty. :-D Jenže to odpadní teplo tě nijak neohrožuje na zdraví. Na rozdíl od těch sraček co z nafťákům lítají z výfuků. Máš to trochu popletený - pokud teda nehodláš zachraňovat lidstvo před ropnou krizí.:-D

PS guru
24. července • 9:57

až budeš mít z těch sazí co nasaješ za dieslama rakovinu plic,tak se ti možná rozsvítí meloune ;-)

xxx
24. července • 15:38

mne staci zdevastovana priroda od olova co bol donedavna v benzine, a ten karcinogenny sajrajt co sa teraz pouziva.
Nevytacaj sa, kazda strana ma svoje argumenty tak ako kazda minca dva strany.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
noname
25. července • 10:26

tak preco maju diesle nizsie emisne limity?

pepa
27. července • 10:45

Dehtaky maji odjakziva VYSSI emisni limity skodlivin, jinak by se uz davno nedelaly :-D

mrkevvzime
24. července • 7:53

uz si nekdy videl benzina s cernou prdeli od sazi ja ne...

xxx
24. července • 9:36

ono jeden stieraci kruzok, alebo jeden simering na sacom ventile v prdeli a dymi viac jak naftak.
Ziaden diesel motor ktory staci ze je v dobrom stave Ti nezacmudi zadok. To len ked tečú vstreky, kvalitny "chiptuning", alebo auto z NL zo "zarucenymi" 130 000 km od starej pani.

petr
24. července • 9:44

Každý diesel zakouří když na to šlápneš.

Marek
24. července • 10:57

aj tie co maju filtr pevnych castic (DPF) ??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JiVi
24. července • 11:35

a co myslis, ze se deje s tema pochytanejma sazema kazdej cca 500km? :-D

Marek
24. července • 11:39

nieco sa s nimi stane - pravdepodobne su spalene vyssou teplotou.
beriem to tak, ze sa premenia na "ekologicky prijatelnejsie" sadze.

huascaran
24. července • 15:10

tak tak... a pritom sa uvolni aj CO2, a to vlastne dorovna tie nizsie emisie, ktore diesel ma :-/
inak emisie - to nie su len CO2, diesel produkuje oxidy dusika, ktore mne osobne velmi nechutia :-D

noname
25. července • 10:22

diesel patri do traktorov!!!!!!!!! :-D

Radek O.
24. července • 7:37

Určitě má lepší celé spektrum emisí, nebo jenom CO2?

Doporučujeme

Články odjinud