Mercedes představí motor spojující výhody benzinu a dieselu

Německá automobilka Mercedes-Benz mírně poodhalila technické zázemí nového agregátu, který bude oficiálně představen na frankfurtském autosalonu. Nový agregát bude v sobě spojovat výhody jak benzínového, tak naftového motoru a půjde o jakousi obdobu nedávno představeného agregátu GCI automobilky Volkswagen. Ten ovšem potřebuje speciální syntetické palivo, což u Mercedesu nebude třeba.

Nový agregát, jehož specifikace budou teprve představeny, bude mít účinnost naftového motoru a to díky speciálnímu systému vstřikování, zapalování a celého spalovacího procesu. Díky tomu, že bude spalovat benzín, nebude motor vytvářet tolik škodlivých emisí jako motor naftový a navíc se bude chlubit velmi dobrou kultivovaností.

Motor má také nabídnout nebývalé množství výkonu ve velmi nízkých otáčkách a možnost vytáčet motor do otáček velmi vysokých.

Jednoduše to tedy vypadá, že Mercedes dokázal spojit jen pozitiva obou motorů, bez jakýchkoli negativ. Jak tomu ovšem bude ve skutečnosti uvidíme až za pár týdnů.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků