Mercedes představí motor spojující výhody benzinu a dieselu

Německá automobilka Mercedes-Benz mírně poodhalila technické zázemí nového agregátu, který bude oficiálně představen na frankfurtském autosalonu. Nový agregát bude v sobě spojovat výhody jak benzínového, tak naftového motoru a půjde o jakousi obdobu nedávno představeného agregátu GCI automobilky Volkswagen. Ten ovšem potřebuje speciální syntetické palivo, což u Mercedesu nebude třeba.

Nový agregát, jehož specifikace budou teprve představeny, bude mít účinnost naftového motoru a to díky speciálnímu systému vstřikování, zapalování a celého spalovacího procesu. Díky tomu, že bude spalovat benzín, nebude motor vytvářet tolik škodlivých emisí jako motor naftový a navíc se bude chlubit velmi dobrou kultivovaností.

Motor má také nabídnout nebývalé množství výkonu ve velmi nízkých otáčkách a možnost vytáčet motor do otáček velmi vysokých.

Jednoduše to tedy vypadá, že Mercedes dokázal spojit jen pozitiva obou motorů, bez jakýchkoli negativ. Jak tomu ovšem bude ve skutečnosti uvidíme až za pár týdnů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků