Redukce nabídky kompaktů bude rovněž znamenat odchod minivanu třídy B nebo vrcholného hot hatche A45.
Uvedení nové generace Mercedesu CLA rozehrálo u německé značky ofenzivu novinek a změn. Kromě plánu nabízet u všech nových modelů možnost elektrických a hybridních pohonů se dalších změn dočkáme i po stránce samotné modelové hierarchie. Technický ředitel Mercedesu Markus Schäfer nyní například potvrdil dřívější spekulace, že nové generace hatchbacku třídy A se už nedočkáme.
Jediný hatchback v nabídce Mercedesu se nedočká nástupce ze vcelku očekávatelného důvodu – automobilka se chce v kompaktním segmentu více zaměřit na crossovery a SUV, jejichž prodeje jsou silné po globální stránce. „Potřebujeme modely, které budou fungovat po celém světě, včetně Číny a USA. Vím, že hatchback je v Evropě oblíbeným stylem, ale nebyl součástí plánů a museli jsme se rozhodnout – i když to bylo obtížné,“ uvedl Schäfer italskému magazínu Quattroruote.
„Zjednodušení nabídky je pro nás klíčovým úkolem. Z tohoto důvodu bylo v segmentu kompaktních vozů nutné zredukovat rodinu ze sedmi na čtyři modely,“ dodal Schäfer s náznakem, že nabídku tedy kromě hatchbacku třídy A opustí rovněž tradiční sedan třídy A a minivan třídy B. Zbývající CLA, crossover GLA a SUV GLB pak doplní očekávaný malý sourozenec třídy G, v upoutávkách označovaný jednoduše malým písmem jako „třída g“.
Konec éry klasické „třídy A“ nastane po čtyřech generacích modelové řady. Poprvé nastoupila na trh v roce 1997 s kódovým označením W168 jakožto městský hatchback s proporcemi minivanu, zatímco pozdější generace už pokračovaly s konvenčněji navrženými karoseriemi.
Odchod čtvrté generace (W177) uvedené v roce 2018 nakonec znamená také rozloučení s jedním z nejvýkonnějších hot hatchů na trhu, a to ve formě Mercedesu-AMG A45 S 4Matic+, který s pohonem všech kol nabízel dvoulitrový čtyřválec o působivém výkonu 421 koní (310 kW) a točivém momentu rovných 500 Nm.