Třídu G stále používá mnoho ozbrojených složek po celém světě. Teď k nim míří nová generace.
Mercedes třídy G i nadále ctí svůj vojenský původ. Zatímco současná civilní generace W463 pomalu vyhlíží nevyhnutelný příchod varianty na elektřinu EQG, dosavadní vojenská, respektive užitková generace W461 se vyrábí již od roku 1992. Teď ale na veřejnost míří první snímky a informace o nástupci W464.
I novinka má tedy najít využití u ozbrojených nebo záchranných složek, přičemž si ponechá praktičnost se strohým interiérem a především funkčními prvky pro posádku a jízdu v terénu. Na styl se zde nehraje, jednodušší maska s plastovými rámečky kolem světlometů zůstává, nechybí odolnější nárazníky nebo zvýšené sání motoru (šnorchl) pro lepší brodivost (nyní až 660 mm).
Na pár fotkách se novinka ukazuje také jako holý podvozek s přední kabinou pro možnost instalace různých nástaveb, ostatně jako v minulosti. I novému vojenskému „géčku“ pak zůstávají tuhé nápravy vpředu i vzadu. Off-road bude možné vybavit 80- či 96litrovou palivovou nádrží a v závislosti na specifikaci nabídne nosnost od jedné až po 2,5 tuny.
Pod kapotou W464 se má dle dostupných informací objevit upravená verze 2,9litrového (2925 cm³) šestiválcového turbodieselu (ze současného G400d). Nabídne 183 kW (249 koní), 600 N.m točivého momentu a zvládne pracovat s naftou o nízké kvalitě, která je často používána v mnoha afrických či asijských zemích. S motorem pracuje devítistupňová automatická převodovka.
Produkce odchozí generace pracovního „géčka“ W461 má pokračovat do první poloviny příštího roku, načež začnou z linky sjíždět první kusy W464.