Mercedes opouští vývoj osobních aut na vodík. Přednost teď mají baterie

25 komentářů

Benzín
27. dubna • 18:55

Kdo chce kam, pomožme mu tam. "Skopčácký" automobilky budou za pár let ty zaostalý. VW+Mergl vidí jen jednoduchá a rychlá řešení, oni budou závislí na výrobě baterií i na zdrojích k jejich výrobě. Toyota si třeba dveře vodíku neuzavřela, před 30 lety se jim Němci taky smáli, proč dělají hybridy, na CO2 stačí přece diesel a pak jim s ostudou ujel vlak. Teď se to Evropě stane i zde. Japonci teď mají rozpracované všechny alternativní cesty od baterek, přes hybridy, až po vodík. Emise plní i bez podvodů a rozhodně nemají kam spěchat. Třeba zde bude Mercedes pro nákladní vozy, pracně dohánět zpoždění a kupovat drahé patenty na bezemisní FCE náklaďáky, až jim i kamiony vypráskají zelení komunisti z měst a na baterky se stanou nekonkurenceschopní. Ve vodíku stále třeba pokračují i Alstom, Hyundai, Kenwort, Nikola motors. S těmi mimochodem teď Tesla prohrála soud o design tahače, desing Semi je dle soudu kopie. Snad Nikola motors těch pár mld za licenční poplatky příjde vhod.
Ps: Pokud si myslí někdo, že celý vodíkový spolek dělá blbost, snahou o dekarbonizaci několika odvětví průmyslu, výměnou a sdílením patentů, může jim to, a to speciálně platí pro osazenstvo hybridních webů, sdělit třeba zde: secretariat@hydrogencouncil.com . Budou tam na ty rozumbrady velice zvědaví. Třeba si to před hozením do spamu, aspoň přečtou. Sami si jinde rozvrátili diskuzi ve sprostou žumpu a teď se začínají mentálně projevovat i tu. Je třeba na ně nereagovat, vůbec si jich nevšímat a oni pak bez zájmu zalezou zpět do kanálu-osvědčená taktika. Tak nekrmte troly, sprosté hlupáky a vodíku v jakékoliv formě zdar.

Driver
27. dubna • 10:49

Mám jeden skromný dotaz. Má někdo pocit, že na planetě, kde drtivá většina obyvatel, nemá finance na to, aby si koupila nějaké špičkové elektrokolo, řekněme nad 2000euro, a ty levné co by si mohli pořídit, tak jsou klumpry, je prostor pro produkci miliónů elektromobilů nebo vodíkových nesmyslů? Ti, co by si jich mohli koupit dva bez mrknutí oka nemají zájem z principu, takže cílová skupina je kdo? NIKDO! Jedině státem dotované prodeje pro státní aparát. A za sto let vývoje se cena elektromobilu nedostala pod magický milion (středně velké auto s střední výbavou) a nikdy se nedostane, protože poučka, že masová produkce zlevní výrobu má malý problém. NEJSOU NA PLANETĚ LEVNĚ DOSTUPNÉ ZDROJE pro tuto produkci, cena jde nahoru. Typicky Renault Zoe 2020. Dojezd až 390km, top auto do města, ale za 33tis euro v základu? 37 vybvený MINIVŮZ! Mégane elektro by stál v tomto pojetí kolik? Nějakých 66tis euro? :-D Vyrábět něco, po čem není poptávka, zkoušeli za komunistů řízeně a moc to nefungovalo...

Kuk Vykuk
2. května • 17:19

Zníž už dost tragicky. Hlavni si nic neudělej. B-]

To je kauf
27. dubna • 14:01

Jasně. Tak velký NIKDO, že elektromobilita je jediný rostoucí segment na jinak kolabujícím automobilovém trhu.

mpolan
27. dubna • 12:40

Jo jo, sto let vývoje... z kterých se devadesát let nic nedělalo.
A ty kalkulace máš taky docela špatně, stačí se podívat na skutečné ceny (Zoe, Leaf). Malé auto totiž opravdu nestojí polovinu ceny auta nižší střední třídy, ale to jistě víš sám.

Ílon.M
27. dubna • 17:51

Přesně.90 let se tomu nikdo nevěnoval. Pak jsme do toho praštili před deseti lety my a podívejte se co jsme za těch mizerných 10 let dokázali.Co teprve za dalších 10 let.Už teď je nám líto tlučhubů, kteří z deset let budou dělat špačky, co jakže nic neříkali :-)

Dfui
27. dubna • 14:30

Nelži bolševníku!

mpolan
27. dubna • 16:32

Zdechni, hloupé zvíře!

Kuk Vykuk
27. dubna • 9:58

To není možný, vždyť přece ve vodíku je budoucnost. :-D

Bouce
26. dubna • 19:25

No jo, v současné době krize bude potřeba podpora vlády a ta bude jen když poslušně poslechnou a nepůjdou proti vůdci, který káže elektro.

iPace
26. dubna • 19:35

do vodiku zadne svoje finance Daimler nedaval, vse bylo z grantu od Nemecke vlady a EU, a tyhle granty pomalu dobyhali v lonskem roce, totez se da vesmes cekat i od Toyoty a Hyundai kteri na to maji granty od Japonske a Korejske vlady, vlastnich prostredku do toho davaji minimum i tyto dne automobilky vodikovou infrastrukturu za ne nikdo budovat nebude, a i sami petrolejari kteri pro vodik prodavali alespon zemni plyn a ropu, tak ty do tohoi ze sveho vedali temer ani cent a spoelhali se vsude po svete opet na statni podpory v dane oblasti, vodik byl odsouzen k neuspechu v doprave davno predtim nez se vubec zacaly snahy o jeho realnejsi nasazeni v doprave, ostatne jiz v 90 letech se objevilo par videi kde Toyota slibuje prodeje do par let,m nakonec to bylo vice nez 25 let pro prvni vodikac a ani ho neuvedla Toyota :-D

R
26. dubna • 19:01

Myslim, že je to chyba. Ale s čínskými vlastníky pochopitelné :-(

Nornik
26. dubna • 19:28

Chyba? Jediný proč vodík je to, že někdo měří všechno zlo jen u aut a jako CO2. Spalováním vodíku CO2 nevzniká, takže proto je jakoby dobrý... Vše ostatní je na vodíku špatně. Výroba, skladování, auto je kvůli nádržím těžké jako elektromobil... Navíc výbušné koncentrace a úniky nic extra. Běžnější nehody by byly stejný průser jako u elektro-aut.

Jim
26. dubna • 14:15

Baterie = cesta do pekel. Čas mi dá za pravdu. Vodík má budoucnost. Je všude kolem nás.

Kuk Vykuk
2. května • 17:14

Akorát ty máš v mozku vakuum

Ílon.M
27. dubna • 17:46

No .... není.To jsou jen chiméry, v tom je ten problém. Ono ve skutečnosti je okolo nás víc a především víceméně nevyčerpatelné elektrické energie, než vyčerpatelného vodíku.Vodík jako zdroj energie má bohužel poměrně nízkou účinnost, Je na tom hůř, než klasický benzín.I když to málo kdo chápe, vesmír je jeden nekonečně velký zdroj elektrické energie.

To je kauf
27. dubna • 13:58

K jednomu máš funkční a hotovou výrobní a distribuční síť. K druhému nemáš nic. Co myslíš, že vyhraje? Už jednou takhle vyhrál benzín nad elektřinou.

Petr Vaněk
26. dubna • 22:14

Vy jste ten Jim Slip? Chtěl bych být jako Vy, ale už mi to totik nefunguje :-/

vana
26. dubna • 16:19

Vodíku je sice všude dost, ale je bohužel hrozně zoxidovaný

EL2020
26. dubna • 14:56

Já to vidím asi tak, že baterie jsou vhodné jako náhrada benzinu v osobních autech v horizontu asi tak 10-20ti let. Vodík je možná vhodný jako náhrada nafty v nákladních autech v horizontu tak 40-50ti let. Využití vodíku v osobních autech s adekvátním množstvím skladovacích a čerpacích stanic je v podstatě nerealizovatelné. Smysluplně bezpečné a hlavně ekonomicky únosné skladování a přeprava vodíku nebylo dodnes vyřešeno snad ani teoreticky. Všechno jsou to buď pokusy a nebo ekonomicky nerentabilní záležitosti.PS: Vodíku moc nevěřím už od dob Apolla 13 :-D

Shimi
26. dubna • 16:26

EL2020: My umíme skloňovat, takže příště už nemusíš dávat za číslovky to debilní "ti".

Rambo
26. dubna • 15:26

Skladování je sice problém, ale je to až problém č. 2. Problém č. 1 je výroba. Ta je sice technologicky zvládnutá, ale je neekologická (výroba z plynu, uhlí nebo ropy) a především neekonomická (na jeden km ujetý vozem na palivové články je potřeba 2,5 více plynu než na ujetí jednoho km autem na CNG). Takže i kdyby se vyřešila distribuce a skladování, tak je to pořád slepá ulička.

Lee
26. dubna • 15:22

Přesně. Kromě vodíku taky nevěřím fritzkům. Ještě si pamatuju, jak se v Mercedesu chlubili. že v roce 2000 spustí sériovou výrobu osobních aut na vodík. O 20 let pozděje a....ENDE.

mpolan
26. dubna • 13:07

Konec vodíkových snů... Třicet let soustavné práce a vývoje a výsledek stále není ani k okrajovému nasazení. Bateriové elektromobily stihly tuhle fázi proletět za méně než polovinu času...

Ílon.M
26. dubna • 12:15

Vysvětloval jsem jim to 2 roky. Ale gratulace, konečně jim to došlo.

Doporučujeme

Články odjinud