Mercedes opouští vývoj osobních aut na vodík. Přednost teď mají baterie

Vodíkový pohon pro osobní vozy Daimleru již nemá takovou váhu. Škrtá jej tak ze svých priorit a bude se věnovat bateriím.

Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková Toyota nebo korejský Hyundai ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu.

Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „automobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů - BMW, Toyota, Hyundai, Honda a právě Daimler. Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily.

BMW poprvé ukázalo nový vodíkový pohon. V X5 se může objevit do dvou let

BMW poprvé ukázalo nový vodíkový pohon. V X5 se může objevit do dvou let

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků