Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km. Mercedes-Benz

Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km. | Mercedes-Benz

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková  Toyota  nebo korejský  Hyundai  ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. Mercedes-Benz

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková Toyota nebo korejský Hyundai ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. | Mercedes-Benz

Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „automobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů -  BMW ,  Toyota ,  Hyundai ,  Honda  a právě  Daimler . Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily. Mercedes-Benz

Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „automobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů - BMWToyotaHyundaiHonda a právě Daimler. Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily. | Mercedes-Benz

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy. Mercedes-Benz

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy. | Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

 Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší, než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková  Toyota  nebo korejský  Hyundai  ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu. Mercedes-Benz
Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „automobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů -  BMW ,  Toyota ,  Hyundai ,  Honda  a právě  Daimler . Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily. Mercedes-Benz
Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy. Mercedes-Benz
 Mercedes-Benz
9
Fotogalerie

Mercedes opouští vývoj osobních aut na vodík. Přednost teď mají baterie

Vodíkový pohon pro osobní vozy Daimleru již nemá takovou váhu. Škrtá jej tak ze svých priorit a bude se věnovat bateriím.

Daimler oficiálně upouští od vývoje vodíkového pohonu. Oznámení je to překvapivé, ale při aktuální situaci pochopitelné. Stuttgartská společnost se o vodíkový pohon zajímá již od 90. let. Posledním výkřikem bylo středně velké SUV Mercedes-Benz GLC F-Cell. Mělo výkon 200 koní a udávaný dojezd byl 430 km.

Společnost argumentuje tím, že vývoj vodíkového auta je dražší než vývoj klasického elektromobilu. Těžko říct, jestli zrovna finanční náročnost je opravdu tou rozhodující překážkou, která zastavila téměř třicet let práce. Třeba taková Toyota nebo korejský Hyundai ve vývoji tohoto pohonu i nadále pokračují a přikládají mu značnou váhu.

Daimler tímto krokem pravděpodobně opustí i „automobilkový“ pakt Hyfive. Jedná se o ambiciózní projekt hledící do budoucnosti vodíkového pohonu, ke kterému patřilo pět velkých výrobců automobilů - BMW, Toyota, Hyundai, Honda a právě Daimler. Peníze teď v Daimleru potečou hlavně do bateriového programu pro elektromobily.

Je nutné ale zmínit, že vývoj vodíkového pohonu končí pouze pro osobní automobily. U těch nákladních se i nadále pokračuje. Aby se Daimleru lépe pracovalo, spojil se s Volvem. Společně pak chtějí v roce 2050 dojít do vize uhlíkově neutrální Evropy.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud