Mercedes odhalil parametry elektrického eSprinteru. Nabídne dvě varianty

Mercedes e-Sprinter byl odhalen už v únoru. Až nyní ale třícípá hvězda přichází s prvními technickými údaji.

Mercedes se netají svým záměrem elektrifikovaného Sprinteru. Při představení nové generace, která byla poprvé v režii pouze Mercedesu bez spolupráce s Volkswagenem, už novinku ukázala. Masový prodej eSprinteru je však plánován téměř s ročním zpožděním oproti standardní dodávce.

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

Teprve nyní Mercedes odhaluje technická data. K dispozici budou dvě varianty baterií. Ta s kapacitou 41 kWh zvládne normovaný dojezd do 115 kilometrů a náklad o hmotnosti 1.040 kilogramů v nákladovém prostoru o velikosti až 10 metrů krychlových. Větší baterie o kapacitě 55 kWh nabídne dojezd 150 kilometrů a užitečnou hmotnost 900 kilogramů.

Plné nabití zabere od šest, respektive osm hodin. Při využití rychlonabíječky však jen 45 minut. Pohon vychází z menšího eVita. Elektromotor pohání přední kola. Má výkon 80 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 120 km/h.

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Takovýto užitkový vůz vyžaduje pochopitelně specifický, převážně městský režim užívání. Což ovšem při současných restrikcích dieselů v centrech měst dává smysl. Mercedes zároveň mluví o menších provozních nákladech. "V segmentu komerčních vozidel se musí všechno vyplatit. Celkové provozní náklady musí být srovnatelné s dieselovými motory, což se nám podařilo," tvrdí Benjamin Kaehler, šéf projektu eDrive@VANs v užitkovém oddělení Mercedes-Benz.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků