Mercedes odhalil parametry elektrického eSprinteru. Nabídne dvě varianty

Mercedes e-Sprinter byl odhalen už v únoru. Až nyní ale třícípá hvězda přichází s prvními technickými údaji.

Mercedes se netají svým záměrem elektrifikovaného Sprinteru. Při představení nové generace, která byla poprvé v režii pouze Mercedesu bez spolupráce s Volkswagenem, už novinku ukázala. Masový prodej eSprinteru je však plánován téměř s ročním zpožděním oproti standardní dodávce.

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

Teprve nyní Mercedes odhaluje technická data. K dispozici budou dvě varianty baterií. Ta s kapacitou 41 kWh zvládne normovaný dojezd do 115 kilometrů a náklad o hmotnosti 1.040 kilogramů v nákladovém prostoru o velikosti až 10 metrů krychlových. Větší baterie o kapacitě 55 kWh nabídne dojezd 150 kilometrů a užitečnou hmotnost 900 kilogramů.

Plné nabití zabere od šest, respektive osm hodin. Při využití rychlonabíječky však jen 45 minut. Pohon vychází z menšího eVita. Elektromotor pohání přední kola. Má výkon 80 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 120 km/h.

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Takovýto užitkový vůz vyžaduje pochopitelně specifický, převážně městský režim užívání. Což ovšem při současných restrikcích dieselů v centrech měst dává smysl. Mercedes zároveň mluví o menších provozních nákladech. "V segmentu komerčních vozidel se musí všechno vyplatit. Celkové provozní náklady musí být srovnatelné s dieselovými motory, což se nám podařilo," tvrdí Benjamin Kaehler, šéf projektu eDrive@VANs v užitkovém oddělení Mercedes-Benz.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků