Mercedes odhalil parametry elektrického eSprinteru. Nabídne dvě varianty

Mercedes e-Sprinter byl odhalen už v únoru. Až nyní ale třícípá hvězda přichází s prvními technickými údaji.

Mercedes se netají svým záměrem elektrifikovaného Sprinteru. Při představení nové generace, která byla poprvé v režii pouze Mercedesu bez spolupráce s Volkswagenem, už novinku ukázala. Masový prodej eSprinteru je však plánován téměř s ročním zpožděním oproti standardní dodávce.

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

Teprve nyní Mercedes odhaluje technická data. K dispozici budou dvě varianty baterií. Ta s kapacitou 41 kWh zvládne normovaný dojezd do 115 kilometrů a náklad o hmotnosti 1.040 kilogramů v nákladovém prostoru o velikosti až 10 metrů krychlových. Větší baterie o kapacitě 55 kWh nabídne dojezd 150 kilometrů a užitečnou hmotnost 900 kilogramů.

Plné nabití zabere od šest, respektive osm hodin. Při využití rychlonabíječky však jen 45 minut. Pohon vychází z menšího eVita. Elektromotor pohání přední kola. Má výkon 80 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 120 km/h.

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Takovýto užitkový vůz vyžaduje pochopitelně specifický, převážně městský režim užívání. Což ovšem při současných restrikcích dieselů v centrech měst dává smysl. Mercedes zároveň mluví o menších provozních nákladech. "V segmentu komerčních vozidel se musí všechno vyplatit. Celkové provozní náklady musí být srovnatelné s dieselovými motory, což se nám podařilo," tvrdí Benjamin Kaehler, šéf projektu eDrive@VANs v užitkovém oddělení Mercedes-Benz.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků