Mercedes odhalil parametry elektrického eSprinteru. Nabídne dvě varianty

Mercedes e-Sprinter byl odhalen už v únoru. Až nyní ale třícípá hvězda přichází s prvními technickými údaji.

Mercedes se netají svým záměrem elektrifikovaného Sprinteru. Při představení nové generace, která byla poprvé v režii pouze Mercedesu bez spolupráce s Volkswagenem, už novinku ukázala. Masový prodej eSprinteru je však plánován téměř s ročním zpožděním oproti standardní dodávce.

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

Teprve nyní Mercedes odhaluje technická data. K dispozici budou dvě varianty baterií. Ta s kapacitou 41 kWh zvládne normovaný dojezd do 115 kilometrů a náklad o hmotnosti 1.040 kilogramů v nákladovém prostoru o velikosti až 10 metrů krychlových. Větší baterie o kapacitě 55 kWh nabídne dojezd 150 kilometrů a užitečnou hmotnost 900 kilogramů.

Plné nabití zabere od šest, respektive osm hodin. Při využití rychlonabíječky však jen 45 minut. Pohon vychází z menšího eVita. Elektromotor pohání přední kola. Má výkon 80 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 120 km/h.

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Takovýto užitkový vůz vyžaduje pochopitelně specifický, převážně městský režim užívání. Což ovšem při současných restrikcích dieselů v centrech měst dává smysl. Mercedes zároveň mluví o menších provozních nákladech. "V segmentu komerčních vozidel se musí všechno vyplatit. Celkové provozní náklady musí být srovnatelné s dieselovými motory, což se nám podařilo," tvrdí Benjamin Kaehler, šéf projektu eDrive@VANs v užitkovém oddělení Mercedes-Benz.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků