Mercedes odhalil parametry elektrického eSprinteru. Nabídne dvě varianty

Mercedes e-Sprinter byl odhalen už v únoru. Až nyní ale třícípá hvězda přichází s prvními technickými údaji.

Mercedes se netají svým záměrem elektrifikovaného Sprinteru. Při představení nové generace, která byla poprvé v režii pouze Mercedesu bez spolupráce s Volkswagenem, už novinku ukázala. Masový prodej eSprinteru je však plánován téměř s ročním zpožděním oproti standardní dodávce.

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

BMW v nové reklamě tvrdě proti Mercedesu: "Pravé hvězdy jezdí ve zlaté"

Teprve nyní Mercedes odhaluje technická data. K dispozici budou dvě varianty baterií. Ta s kapacitou 41 kWh zvládne normovaný dojezd do 115 kilometrů a náklad o hmotnosti 1.040 kilogramů v nákladovém prostoru o velikosti až 10 metrů krychlových. Větší baterie o kapacitě 55 kWh nabídne dojezd 150 kilometrů a užitečnou hmotnost 900 kilogramů.

Plné nabití zabere od šest, respektive osm hodin. Při využití rychlonabíječky však jen 45 minut. Pohon vychází z menšího eVita. Elektromotor pohání přední kola. Má výkon 80 kW a 300 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 120 km/h.

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

První jízda s Mercedesem Sprinter: Flotilovými manažery milovaný...

Takovýto užitkový vůz vyžaduje pochopitelně specifický, převážně městský režim užívání. Což ovšem při současných restrikcích dieselů v centrech měst dává smysl. Mercedes zároveň mluví o menších provozních nákladech. "V segmentu komerčních vozidel se musí všechno vyplatit. Celkové provozní náklady musí být srovnatelné s dieselovými motory, což se nám podařilo," tvrdí Benjamin Kaehler, šéf projektu eDrive@VANs v užitkovém oddělení Mercedes-Benz.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků