Německý koncern Mercedes Car Group vykázal v prvním pololetí letošního roku menší propad v prodejích nových vozů a to i přesto, že hlavní divize Mercedes-Benz, dokázal prodeje navýšit.
Za prvních šest měsíců prodal koncern 617 700 nových osobních vozů, což představuje meziroční pokles o 1,5 procenta. Samotný Mercedes-Benz prodal 575 700 vozů, což je nárůst o 1,8 procenta. Za tento výsledek Mercedes vděčí hlavně nové třídě C. Nové Céčko si jen v červnu koupilo 22 800 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o významných 41 procent.
Lepší se i situace výrobce malých vozů Smart. Ten sice prodal za první půlrok jen 42 000 vozů, což je o 32,2 procent méně, než v loňském prvním pololetí, ale letos má v nabídce pouze model fortwo. A jeho prodeje šly meziročně nahoru o 39 procent. Právě výpadek ostatních modelů Smartu z nabídky má za následek celkový pokles prodeje celé skupiny, a proto si z něj Mercedes hlavu nedělá.
Ve statistikách prodejů dle regionů lze také nalézt nemalé diference. V západní Evropě prodal Mercedes 379 300 vozů (- 4,5 %) a v Severní Americe 130 700 vozů (+ 3,1 %).
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour