S konkrétními informacemi se zatím Mercedes dvakrát nepřetrhnul, dle zveřejněné siluety se ale dá čekat, že půjde o čtyřdveřové auto se špičkovou aerodynamikou v podobném stylu, jako měl koncept IAA z roku 2015. Zdroj: Mercedes Benz

S konkrétními informacemi se zatím Mercedes dvakrát nepřetrhnul, dle zveřejněné siluety se ale dá čekat, že půjde o čtyřdveřové auto se špičkovou aerodynamikou v podobném stylu, jako měl koncept IAA z roku 2015. | Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar. Zdroj: Mercedes Benz

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar. | Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché. Zdroj: Mercedes Benz

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché. | Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19. Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19. | Zdroj: Mercedes Benz

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k). Zdroj: Mercedes Benz

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k). | Zdroj: Mercedes Benz

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Zdroj: Mercedes Benz

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. | Zdroj: Mercedes Benz

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto. Zdroj: Mercedes Benz

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto. | Zdroj: Mercedes Benz

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu. Zdroj: Mercedes Benz

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu. | Zdroj: Mercedes Benz

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept. Zdroj: Mercedes Benz

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept. | Zdroj: Mercedes Benz

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty. Zdroj: Mercedes Benz

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty. | Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz
Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar. Zdroj: Mercedes Benz
 Zdroj: Mercedes Benz
 Zdroj: Mercedes Benz
19
Fotogalerie

Mercedes nás láká na koncept Vision EQXX. Má jít o nejúspornější Benz všech dob

Německá značka chce na novém prototypu ukázat svou převahu na poli softwaru a elektrického pohonu.

V pondělí třetího ledna chce Mercedes-Benz na technologické přehlídce CES 2022 v Las Vegas představit nový koncept EQXX, který údajně vznikl v rekordním čase. Premiéra bude přenášena do celého světa skrze živý přenos po internetu, novinku představí členové správní rady Ola Källenius a Markus Schäfer společně s šéfdesignérem Gordenem Wagenerem.

Koncept má také ukázat, jak je možné zcela přepracovat techniku a s novým základem dosáhnout významných úspor. Toho značka údajně dosáhla díky špičkovému elektrickému pohonu, lehkým materiálům a využití udržitelných zdrojů. Svůj podíl na úsporách má také mít vyladěný software.

S konkrétními informacemi se zatím Mercedes dvakrát nepřetrhnul, dle zveřejněné siluety se ale dá čekat, že půjde o čtyřdveřové auto se špičkovou aerodynamikou v podobném stylu, jako měl koncept IAA z roku 2015. Vůz je součástí širokého programu značky, který si klade za cíl pokoření technologických bariér a posun efektivity pohonu do nových výšin.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud