Mercedes nabízí speciální třídu X. Je dostupná i v růžové barvě!

U jistého mnichovského dealera Mercedesu-Benz se nyní objevila speciální verze třídy X. Pro upravený pick-up si přitom mohou zájemci vybrat z více než stovky odstínů karoserie.

Velice pravděpodobně mluvíme o lokální speciální edici, kterou nabízí jen určitá německá dealerství Mercedesu. U jistého mnichovského prodejce se každopádně objevila nabídka pick-upu třídy X ve vyladěné specifikaci X². A jak byste předpokládali z minulých projektů značky jako G550 4x4² nebo unikátní třídy E All-Terrain 4x4², rovněž u pracovního pick-upu se úpravy zaměřily hlavně na zlepšení jízdních schopností v terénu.

Na první pohled je vidět zvýšený podvozek, který nyní vozu zajišťuje velkorysých 30 centimetrů světlé výšky. Součástí off-road balíčku jsou poté i velké terénní pneumatiky 265/50 a nová 18palcová kola. Toto vybavení vyjde zájemce na příplatek 5056 euro (asi 130.000 korun).

TEST Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic: Řadový samet v elegantním kabátu

TEST Mercedes-Benz CLS 400d 4Matic: Řadový samet v elegantním kabátu

Kdo se rozhodně X vylepšit po stránce designu, může zvolit právě i rozšířený balíček odstínů karoserie. Tato úprava je řešena aplikováním lepící folie, kterou lze zvolit ve více než stovce barev. Nechybí proto ani opravdu výrazné odstíny včetně azurově zelené, svítivě oranžové nebo růžové (viz galerie). Proti gustu… Znáte to. Nový oděv si však Mercedes docela cení, jde o příplatek 4165 euro (asi 107.000 korun). A barvu si můžete vybrat i pro kliky dveří nebo loga na autě.

Pro edici X² je pak dostupná mimo jiné i řada příslušenství od zatemnění zadního okna, trubkového předního nárazníku a bočních prahů, rámu na korbě až po praktické boxy, kryty a rozdělovací díly nákladového prostoru.

Mercedes CLA o praktický shooting brake nepřijde. Natočen byl prototyp

Mercedes CLA o praktický shooting brake nepřijde. Natočen byl prototyp

Není zřejmé, zda se podobná edice třídy X dostane i mimo Německo. U mnichovského dealera je ovšem varianta X² dostupná pouze pro naftové modely X250d se čtyřválcem nebo X350d s šestiválcem, jejichž cenovka zde začíná na 47.190 euro (1,2 milionu korun), respektive 53.490 euro (1,4 milionu korun).

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků