Mercedes možná pohltí luxusní Maybach

O tom, že se Maybachu na trhu nedaří, bylo napsáno již mnoho článků. Opravdu luxusní německé limuzíny si mnoho zákazníků nezískaly a problém bude zřejmě ve značce samé. Segment je totiž zdravý a zájemců o luxusní vozy je mnoho a prodeje konkurentů Rolls-Royce a Bentley stále vzkvétají.

Maybach ale za poslední roky neprodal dohromady ani to, co původně plánoval za jeden rok. Lepším prodejům nepomohly ani speciální verze 57 S a 62 S.

Zřejmě nemá smysl hodnotit situaci z pohledu zákazníků tohoto segmentu, kteří v současných modelech Maybach vidí zřejmě jen luxusnější provedení staré S-klasse.

I tato provázanost donutila Mercedes začít uvažovat o změně. Jednou z možnosti je dostat Maybach více pod křídla Mercedesu a vybudovat z něj spíše samostatnou divizi luxusních vozů než samostatnou luxusní značku. Těžko říci, jak přesně si to ve Stuttgartu představují, ale zřejmě by se z Maybachu stalo něco podobného jako kdysi z firmy AMG.

Tento krok by měl svou logiku a dost možná by byl poslední šancí, jak značku Maybach zachránit. Ten ukončil výrobu již jednou a po znovuobnovení výroby to vypadá, že půjde do věčných lovišť napořád.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků