Mercedes ML 63 AMG bude mít nový 6.3 l V8 bi-turbo

Sportovní divize AMG německé automobilky Mercedes-Benz vyvinula nový vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm. Motor s interním označením M156 E 63 disponuje výkonem 375 kW (510 k) a maximální kroutící moment 630 Nm je dostupný již od 5 200 ot. AMG tvrdí, že nový agregát má zhruba o 20 procent vyšší kroutící moment než srovnatelné atmosférické motory této třídy. V této době je motor testován v modelu CLK DTM AMG, kde díky speciálnímu výfukovému systému dosahuje výkonu okolo 426 kW (580 k).

Nové SUV, Mercedes ML 63 AMG, bude vlajkovou lodí pro všechny ostatní vozy této kategorie, protože Porsche Cayenne Turbo má „pouhých“ 331 kW (450 k). Zmiňovaný motor se objeví v modelech S, SL, CL, R, CLS, E a SLK, kde postupně nahradí agregát 55 AMG.

V roce 2007 se navíc objeví i přeplňovaná verze s interním označením M157. Motor bude mít stejný objem 6,3 l, ale bude osazen dvěma turbodmychadly, které do pohonné jednotky vdechnou výkon přes 441 kW (600 k). Maximální kroutící moment bude omezen na hranici 800 Nm. Tímto krokem se potvrzuje fakt, že AMG, ale i Mercedes, přechází z přeplňování kompresorem na turbodmychadla.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků