Mercedes ML 63 AMG bude mít nový 6.3 l V8 bi-turbo

Sportovní divize AMG německé automobilky Mercedes-Benz vyvinula nový vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm. Motor s interním označením M156 E 63 disponuje výkonem 375 kW (510 k) a maximální kroutící moment 630 Nm je dostupný již od 5 200 ot. AMG tvrdí, že nový agregát má zhruba o 20 procent vyšší kroutící moment než srovnatelné atmosférické motory této třídy. V této době je motor testován v modelu CLK DTM AMG, kde díky speciálnímu výfukovému systému dosahuje výkonu okolo 426 kW (580 k).

Nové SUV, Mercedes ML 63 AMG, bude vlajkovou lodí pro všechny ostatní vozy této kategorie, protože Porsche Cayenne Turbo má „pouhých“ 331 kW (450 k). Zmiňovaný motor se objeví v modelech S, SL, CL, R, CLS, E a SLK, kde postupně nahradí agregát 55 AMG.

V roce 2007 se navíc objeví i přeplňovaná verze s interním označením M157. Motor bude mít stejný objem 6,3 l, ale bude osazen dvěma turbodmychadly, které do pohonné jednotky vdechnou výkon přes 441 kW (600 k). Maximální kroutící moment bude omezen na hranici 800 Nm. Tímto krokem se potvrzuje fakt, že AMG, ale i Mercedes, přechází z přeplňování kompresorem na turbodmychadla.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků