Mercedes ML 63 AMG bude mít nový 6.3 l V8 bi-turbo

Sportovní divize AMG německé automobilky Mercedes-Benz vyvinula nový vidlicový osmiválec s objemem 6 208 ccm. Motor s interním označením M156 E 63 disponuje výkonem 375 kW (510 k) a maximální kroutící moment 630 Nm je dostupný již od 5 200 ot. AMG tvrdí, že nový agregát má zhruba o 20 procent vyšší kroutící moment než srovnatelné atmosférické motory této třídy. V této době je motor testován v modelu CLK DTM AMG, kde díky speciálnímu výfukovému systému dosahuje výkonu okolo 426 kW (580 k).

Nové SUV, Mercedes ML 63 AMG, bude vlajkovou lodí pro všechny ostatní vozy této kategorie, protože Porsche Cayenne Turbo má „pouhých“ 331 kW (450 k). Zmiňovaný motor se objeví v modelech S, SL, CL, R, CLS, E a SLK, kde postupně nahradí agregát 55 AMG.

V roce 2007 se navíc objeví i přeplňovaná verze s interním označením M157. Motor bude mít stejný objem 6,3 l, ale bude osazen dvěma turbodmychadly, které do pohonné jednotky vdechnou výkon přes 441 kW (600 k). Maximální kroutící moment bude omezen na hranici 800 Nm. Tímto krokem se potvrzuje fakt, že AMG, ale i Mercedes, přechází z přeplňování kompresorem na turbodmychadla.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků