Mercedes ML 2012: oficiálně představeno

Nový Mercedes–Benz ML se přiblížil běžným kombíkům. Do terénu s ním totiž jezdí jen málokdo. Známe detaily (+ 2x video)

V posledních dnech do éteru unikla řada dílčích snímků nové generace vozu Mercedes – Benz ML, dnes vám však již můžeme tuto novinku představit detailněji a včetně všech motorových verzí. Těžko bychom hledali jinou automobilovou novinku, jejíž premiéře by předcházelo tolik úniků fotografií z maskovaného testování na běžných silnicích, než Mercedes – Benz ML připravovaný pro modelový rok 2012. Objevují se již od loňského podzimu a my jsme vám je přinesli na tomto, tomto nebo na tomto místě. Za zmínku stojí také snímky pozorného čtenáře Autorevue.cz, který vůz letos v březnu zachytil přímo v ulicích Prahy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace „emelka“ bohužel vypadá spíše jako baculatý kombík než nějaké SUV nebo off-road, přesto si zachovává některé specifické rysy svého předchůdce. Řeč je třeba o výrazné masce chladiče, bocích karoserie s hlubokými prolisy neb výrazných zadních svítilnách. Velký krok vpřed zřejmě udělal interiér, jenž se nyní vyznačuje opravdu kvalitně vyhlížejícími materiály, přičemž celkové pojetí do značné míry vychází ze sedanu řady S. Širší středová konzole nese hliníkové dekorační lišty a vylepšenou soustavu Command.

Tip: Prezentační videosekvence najdete na tomto a na tomto místě.

Na počátku prodejů budou k mání tři motory. Potvrdil se náš předpoklad o tom, že se základem nabídky stane provedení ML 250 Bluetec se čtyřválcovým přeplňovaným dieselem s objemem 2,1 l, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm (!). Více legrace nabídne typ ML 350 Bluetec se vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 619 Nm. Dosáhne nejvyšší rychlosti 224 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Pokud patříte k zastáncům benzínu, máte k mání verzi ML 350 BlueEfficiency se zážehovým šestiválcem s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm. S ním pojedete až 235 km/h, ale hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h bude poněkud horší. Bez ohledu na pohonnou jednotku jsou standardně instalovány sedmistupňové automatizované převodovky 7G-Tronic Plus pohánějící trvale všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek je vybaven adaptivními tlumiči, za příplatek vzduchovým pérováním Airmatic s automatickou nivelací na obou nápravách a redukcí naklánění v zatáčkách. A nebyl by to Mercedes, abychom se nemohli těšit na nejnovější dostupné asistenční systémy. Mezi nimi v případě nové generace ML najdeme také soustavu Night View Assist Plus s lokalizací chodců za snížené viditelnosti, hlídání mrtvého bodu vnějších zpětných zrcátek Blind Spot Assist, automatické parkování Active Park Assist a řadu dalších. Nový Mercedes – Benz ML se veřejnosti představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu, kde bychom se měli dozvědět také ceny a parametry připravované vrcholné verze AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků