Mercedes ML 2012: oficiálně představeno

Nový Mercedes–Benz ML se přiblížil běžným kombíkům. Do terénu s ním totiž jezdí jen málokdo. Známe detaily (+ 2x video)

V posledních dnech do éteru unikla řada dílčích snímků nové generace vozu Mercedes – Benz ML, dnes vám však již můžeme tuto novinku představit detailněji a včetně všech motorových verzí. Těžko bychom hledali jinou automobilovou novinku, jejíž premiéře by předcházelo tolik úniků fotografií z maskovaného testování na běžných silnicích, než Mercedes – Benz ML připravovaný pro modelový rok 2012. Objevují se již od loňského podzimu a my jsme vám je přinesli na tomto, tomto nebo na tomto místě. Za zmínku stojí také snímky pozorného čtenáře Autorevue.cz, který vůz letos v březnu zachytil přímo v ulicích Prahy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace „emelka“ bohužel vypadá spíše jako baculatý kombík než nějaké SUV nebo off-road, přesto si zachovává některé specifické rysy svého předchůdce. Řeč je třeba o výrazné masce chladiče, bocích karoserie s hlubokými prolisy neb výrazných zadních svítilnách. Velký krok vpřed zřejmě udělal interiér, jenž se nyní vyznačuje opravdu kvalitně vyhlížejícími materiály, přičemž celkové pojetí do značné míry vychází ze sedanu řady S. Širší středová konzole nese hliníkové dekorační lišty a vylepšenou soustavu Command.

Tip: Prezentační videosekvence najdete na tomto a na tomto místě.

Na počátku prodejů budou k mání tři motory. Potvrdil se náš předpoklad o tom, že se základem nabídky stane provedení ML 250 Bluetec se čtyřválcovým přeplňovaným dieselem s objemem 2,1 l, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm (!). Více legrace nabídne typ ML 350 Bluetec se vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 619 Nm. Dosáhne nejvyšší rychlosti 224 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Pokud patříte k zastáncům benzínu, máte k mání verzi ML 350 BlueEfficiency se zážehovým šestiválcem s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm. S ním pojedete až 235 km/h, ale hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h bude poněkud horší. Bez ohledu na pohonnou jednotku jsou standardně instalovány sedmistupňové automatizované převodovky 7G-Tronic Plus pohánějící trvale všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek je vybaven adaptivními tlumiči, za příplatek vzduchovým pérováním Airmatic s automatickou nivelací na obou nápravách a redukcí naklánění v zatáčkách. A nebyl by to Mercedes, abychom se nemohli těšit na nejnovější dostupné asistenční systémy. Mezi nimi v případě nové generace ML najdeme také soustavu Night View Assist Plus s lokalizací chodců za snížené viditelnosti, hlídání mrtvého bodu vnějších zpětných zrcátek Blind Spot Assist, automatické parkování Active Park Assist a řadu dalších. Nový Mercedes – Benz ML se veřejnosti představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu, kde bychom se měli dozvědět také ceny a parametry připravované vrcholné verze AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků