Mercedes McLaren SLR 722 GTR: 300 kilo dolů (nové foto)

Pokud si myslíte, že SLR ze sebe již víc nedostane, jste na omylu. Inženýři se totiž rozhodli, že model z edice 722 trochu přiostří. Jenomže ne výkonem, ale shazováním přebytečných kilogramů.

Přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 l produkuje výkon 485 kW/660 k. To je skutečně impozantní hodnota, jenomže vždy záleží na tom, kolik hmotnosti má agregát na starosti. Výměnou některých prvků karosérie a interiéru za karbonové se technikům podařilo zredukovat hmotnost o neskutečných 300 kg na výsledných 1300 kg. Akcelerace na stovku se oproti původní verzi Edition 722 zlepšila o 0,6 s. Co to znamená? GTR ji zvládne za rovné tři sekundy, což je bezpochyby ohromující výsledek. Maximální rychlost zůstala nezměněna a dosahuje hodnoty 337 km/h.

Celkově se postaví pouze 21 kusů těchto odlehčených svalovců. Jistotou je astronomická cenovka, která prozatím nebyla zveřejněna. Speciální edice GTR ovšem bude určena pro okruhové ježdění. Zda si zvolíte přímo závody, nebo jen jízdu pro zábavu, záleží na vás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes McLaren SLR 722 GTR

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků