Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná.

Automobilka Mercedes-Benz představila obrněnou verzi luxusní limuzíny S600 Maybach, která splňuje stupeň balistické ochrany VR10. Konstrukce auta odolá i útoku z útočných pušek, například z oblíbené AK 47. Maybach splňuje také direktivu ERV 2010, která zase předepisuje vysoký standard ochrany před útokem například granátem nebo jinou náloží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrněný Mercedes-Maybach Guard ochrání posádku před útokem například z klasického Kalašnikova. Skla i karoserie zastaví střely s tvrdým jádrem a odolají i silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná. Mercedes ani nezveřejňuje metodiku zkoušení balistické ochrany. Základem pancéřování jsou speciální ocelové a kevlarové pláty, auto si vlastně veze svojí neprůstřelnou vestu.

Obrněný Mercedes-Benz GL vs Kalašnikov? 1:0

Obrněný Mercedes-Benz GL vs Kalašnikov? 1:0

Pokud jde o ochranu před náložemi, Mercedes se soustředil nejen na útok hozeným granátem nebo výbušninou, která exploduje vedle vozidla, ale i na situaci, kdy auto najede na minu. Jistě, každá ochrana má svá omezení a úplně nezničitelný Maybach nebude. Nicméně cestujícím poskytuje slušnou šanci na přežití.

Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Možná si říkáte, k čemu takové pancéřování je, ale na světě jsou místa, kde dochází k větší mele než u nás ráno před výprodejem u Kauflandu. Jako diktátor v nějaké středoafrické zemi byste jistě ocenili možnost hulákat na své poddané ze standardně dodávaného amplionu, aniž byste museli vystupovat ze svého luxusního vozu mezi tu lůzu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnosti o konstrukci Mercedes tají, ale základem jsou speciální ocelové a kevlarové pláty podobně jako u neprůstřelné vesty. Cena se odvíjí od požadavků koncového klienta

Mercedes tají hmotnost obrněné limuzíny S600 Maybach Guard, ale pokud odhadujete něco okolo 3,5 tuny, nebudete daleko od pravdy. Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 Nm tak bude mít s pancéřovanou limuzínou trochu více práce. Maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h kvůli životnosti speciálních zesílených pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků