Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná.

Automobilka Mercedes-Benz představila obrněnou verzi luxusní limuzíny S600 Maybach, která splňuje stupeň balistické ochrany VR10. Konstrukce auta odolá i útoku z útočných pušek, například z oblíbené AK 47. Maybach splňuje také direktivu ERV 2010, která zase předepisuje vysoký standard ochrany před útokem například granátem nebo jinou náloží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrněný Mercedes-Maybach Guard ochrání posádku před útokem například z klasického Kalašnikova. Skla i karoserie zastaví střely s tvrdým jádrem a odolají i silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná. Mercedes ani nezveřejňuje metodiku zkoušení balistické ochrany. Základem pancéřování jsou speciální ocelové a kevlarové pláty, auto si vlastně veze svojí neprůstřelnou vestu.

Obrněný Mercedes-Benz GL vs Kalašnikov? 1:0

Obrněný Mercedes-Benz GL vs Kalašnikov? 1:0

Pokud jde o ochranu před náložemi, Mercedes se soustředil nejen na útok hozeným granátem nebo výbušninou, která exploduje vedle vozidla, ale i na situaci, kdy auto najede na minu. Jistě, každá ochrana má svá omezení a úplně nezničitelný Maybach nebude. Nicméně cestujícím poskytuje slušnou šanci na přežití.

Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Možná si říkáte, k čemu takové pancéřování je, ale na světě jsou místa, kde dochází k větší mele než u nás ráno před výprodejem u Kauflandu. Jako diktátor v nějaké středoafrické zemi byste jistě ocenili možnost hulákat na své poddané ze standardně dodávaného amplionu, aniž byste museli vystupovat ze svého luxusního vozu mezi tu lůzu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnosti o konstrukci Mercedes tají, ale základem jsou speciální ocelové a kevlarové pláty podobně jako u neprůstřelné vesty. Cena se odvíjí od požadavků koncového klienta

Mercedes tají hmotnost obrněné limuzíny S600 Maybach Guard, ale pokud odhadujete něco okolo 3,5 tuny, nebudete daleko od pravdy. Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 Nm tak bude mít s pancéřovanou limuzínou trochu více práce. Maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h kvůli životnosti speciálních zesílených pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků