Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Pancéřák stojí 38 milionů

Pomazané hlavy, monarchové a mafiánští bossové mají neklidné spaní. Zpříjemnit jim ho může pancéřovaná S-Klasse v nejdelší možné verzi.

Majitelé dlouhatánských černých limuzín se bojí o svůj život, leckdy právem. Právě jim je schopen Mercedes, respektive Maybach, od letošního září vyrobit zakázkového obrněného obra. Na první pohled jde o „standardní“ S 600 Pullman, 6,5 m dlouhého a skoro 1,6 m vysokého jezevčíka. Jenže pod karoserií i podvozkem se skrývají ocelové pláty. Tenhle drobek totiž váží 5,1 tuny...

Podívejte se, jak nový Maybach Pullman připlul na tiskovou konferenci

Podívejte se, jak nový Maybach Pullman připlul na tiskovou konferenci

Pohání ho zcela sériový dvanáctiválec do V 5,98 l. Díky dvěma turbům dává 390 kW a 830 N.m, příval točivého momentu je k mání už v nízkých 1900 otáčkách. Vůz bude schopen rozpohybovat na 160 km/h, než placenému profesionálovi s vybraným chováním za volantem zatne případné závodnické choutky omezovač. Vzhledem k velikosti silničního korábu by byla vyšší rychlost stejně nebezpečná jako střelba z pušky, nebo granát vhozený pod kola.

Dlouhatánský mercedes, pardon, maybach s extrémním rozvorem náprav takřka 4,42 m totiž odolá obojímu dle standardů nejvyšší balistické ochrany VR9 a směrnice ERV 2010. Pod kabátek už přímo v Sindelfingenu implantují ušlechtilou ocel a aramidová vlákna, ta chrání proti střepinám. Všechna okna, samozřejmě vrstvená, pokrývá z vnitřní strany ještě polykarbonát a stahuje tradiční hydraulika. Už v základu jsou vybavena záclonkami, to zadní navíc ještě ocelovou stahovatelnou roletou, co kdyby náhodou, boční pak decentně zatmavená.

Mercedes-Maybach Pullman míří do Ženevy. Na délku má 6,5 m

Mercedes-Maybach Pullman míří do Ženevy. Na délku má 6,5 m

Prostor vpředu nás trápit nemusí, nahlédněme raději dozadu. V základu si pasažéři hoví ve dvou nejkvalitnější kůží potažených křeslech a mají k dispozici jak královské (klidně doslova...) místo pro nohy, tak i velkou obrazovku, kdyby se chtěli pobavit. Druhá, proti umístěná dvojice je v „extras“ za nějaké to euro navíc.

Vše ovládají elektromotorky včetně dovírání těžkých dveří a dělící stěny mezi prostorem pro VIP cestující a řidiče se spolujezdcem. Sedačky v nejkvalitnější kůži pochopitelně nevyjímaje. Na stropě najdeme tři překvapivě analogové budíky s ukazatelem času, teploty venku a rychlosti. Z příplatkové výbavy kromě sirén, majáků a nejrůznějších možností komunikace pomocí vysílaček zaujme asi nejvíc druhá startovací baterie. Ta leckdy přijde vhod...

Mercedes-Benz S-Class Pullman: cena půjde daleko přes 20 milionů

Mercedes-Benz S-Class Pullman: cena půjde daleko přes 20 milionů

Pullman Guard stojí 1,4 milionu eur (37,8 milionů korun). Mercedes chtěl novými vozy Maybach konkurovat britskému aristokratovi z Goodwoodu a v tomto ohledu jej opravdu překonal. Jenže ti, kdo si koupí rolls-royce, by o nějakém „obyčejném“ esku ani neuvažovali, při vší úctě k trojcípé hvězdě...

Pořádný ranec, tohle auto si nemůže dovolit jen tak někdo, rozpočty vládců na Blízkém Východě ale jistě částka příliš nezruinuje. První klienti, kteří si je teď objednají, však musejí vydržet minimálně do července 2017, než se budou moci svézt .Označení Pullman zdědil Daimler po výrobci luxusních vagónů a má jej chráněné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků