Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Pancéřák stojí 38 milionů

Pomazané hlavy, monarchové a mafiánští bossové mají neklidné spaní. Zpříjemnit jim ho může pancéřovaná S-Klasse v nejdelší možné verzi.

Majitelé dlouhatánských černých limuzín se bojí o svůj život, leckdy právem. Právě jim je schopen Mercedes, respektive Maybach, od letošního září vyrobit zakázkového obrněného obra. Na první pohled jde o „standardní“ S 600 Pullman, 6,5 m dlouhého a skoro 1,6 m vysokého jezevčíka. Jenže pod karoserií i podvozkem se skrývají ocelové pláty. Tenhle drobek totiž váží 5,1 tuny...

Podívejte se, jak nový Maybach Pullman připlul na tiskovou konferenci

Podívejte se, jak nový Maybach Pullman připlul na tiskovou konferenci

Pohání ho zcela sériový dvanáctiválec do V 5,98 l. Díky dvěma turbům dává 390 kW a 830 N.m, příval točivého momentu je k mání už v nízkých 1900 otáčkách. Vůz bude schopen rozpohybovat na 160 km/h, než placenému profesionálovi s vybraným chováním za volantem zatne případné závodnické choutky omezovač. Vzhledem k velikosti silničního korábu by byla vyšší rychlost stejně nebezpečná jako střelba z pušky, nebo granát vhozený pod kola.

Dlouhatánský mercedes, pardon, maybach s extrémním rozvorem náprav takřka 4,42 m totiž odolá obojímu dle standardů nejvyšší balistické ochrany VR9 a směrnice ERV 2010. Pod kabátek už přímo v Sindelfingenu implantují ušlechtilou ocel a aramidová vlákna, ta chrání proti střepinám. Všechna okna, samozřejmě vrstvená, pokrývá z vnitřní strany ještě polykarbonát a stahuje tradiční hydraulika. Už v základu jsou vybavena záclonkami, to zadní navíc ještě ocelovou stahovatelnou roletou, co kdyby náhodou, boční pak decentně zatmavená.

Mercedes-Maybach Pullman míří do Ženevy. Na délku má 6,5 m

Mercedes-Maybach Pullman míří do Ženevy. Na délku má 6,5 m

Prostor vpředu nás trápit nemusí, nahlédněme raději dozadu. V základu si pasažéři hoví ve dvou nejkvalitnější kůží potažených křeslech a mají k dispozici jak královské (klidně doslova...) místo pro nohy, tak i velkou obrazovku, kdyby se chtěli pobavit. Druhá, proti umístěná dvojice je v „extras“ za nějaké to euro navíc.

Vše ovládají elektromotorky včetně dovírání těžkých dveří a dělící stěny mezi prostorem pro VIP cestující a řidiče se spolujezdcem. Sedačky v nejkvalitnější kůži pochopitelně nevyjímaje. Na stropě najdeme tři překvapivě analogové budíky s ukazatelem času, teploty venku a rychlosti. Z příplatkové výbavy kromě sirén, majáků a nejrůznějších možností komunikace pomocí vysílaček zaujme asi nejvíc druhá startovací baterie. Ta leckdy přijde vhod...

Mercedes-Benz S-Class Pullman: cena půjde daleko přes 20 milionů

Mercedes-Benz S-Class Pullman: cena půjde daleko přes 20 milionů

Pullman Guard stojí 1,4 milionu eur (37,8 milionů korun). Mercedes chtěl novými vozy Maybach konkurovat britskému aristokratovi z Goodwoodu a v tomto ohledu jej opravdu překonal. Jenže ti, kdo si koupí rolls-royce, by o nějakém „obyčejném“ esku ani neuvažovali, při vší úctě k trojcípé hvězdě...

Pořádný ranec, tohle auto si nemůže dovolit jen tak někdo, rozpočty vládců na Blízkém Východě ale jistě částka příliš nezruinuje. První klienti, kteří si je teď objednají, však musejí vydržet minimálně do července 2017, než se budou moci svézt .Označení Pullman zdědil Daimler po výrobci luxusních vagónů a má jej chráněné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků