Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Mercedes se pomalu chystá rozšířit nabídku vrcholně luxusních modelů divize Maybach o nové SUV. Novinka vycházející z očekávané nové generace GLS byla spatřena během testování.

Mercedes-Maybach již nebude pouze spojením označujícím vrcholně luxusní limuzínu třídy S. Zanedlouho toto jméno ozdobí i nejdražší variantu chystaného nástupce SUV GLS. Maskované prototypy rivala Range Roveru či Bentley Bentayga byly nyní zachyceny na veřejnosti a snažily se ukrýt mezi standardními verzemi GLS.

Podle britského Autocaru by se měla varianta Maybach lišit od standardu pozměněnou maskou chladiče, elegantnějšími nárazníky, větším počtem chromovaných dílů a jinými koly. Největších změn se ovšem dočká interiér, který bude kopírovat luxus a komfort nalezený v Mercedesu-Maybach třídy S.

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Sedmimístný interiér normálního GLS tak zřejmě projde změnou na šesti- či pouze čtyřmístnou konfiguraci tvořenou samostatnými pohodlnými křesly. Ve výbavě se očekávají i nejnovější bezpečnostní systémy včetně semi-autonomního řízení.

Pod kapotou Maybachu GLS (dle všeho značeného jako GLS 560) se má objevit čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Ten v současné limuzíně S 560 produkuje 345 kW (469 koní) a 700 Nm točivého momentu. Lze očekávat, že luxusní GLS dostane stejně naladěnou verzi.

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Mluví se ale také o hybridní verzi, která by obdržela nedávno představenou techniku limuzíny S 560e. Přesněji přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, jenž spolupracuje s jedním elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Systémový výkon zde činí 350 kW (476 koní) a 700 Nm.

„Prodejním úspěchem Mercedesu-Maybach třídy S jsme byli překvapeni. Ukázal se jako extrémně populární na mnoha klíčových trzích. Současně je tedy plánem exkluzivitu značky Maybach rozšířit i na nejvyšší patro segmentu SUV. Jsme přesvědčeni, že po stránce luxusu nebude tomuto modelu scházet nic navíc,“ oznámil Autocaru jeden z vyšších představitelů Mercedesu.

Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

V produkční formě bychom měli nový Mercedes-Maybach GLS (a také standardní variantu GLS) spatřit na konci listopadu, kdy začíná autosalon v Los Angeles. S prodeji spuštěnými na začátku příštího roku se má cenovka vrcholného GLS pohybovat okolo 3,5 milionu korun. Tedy na podobné hladině jako Mercedes-Maybach třídy S (od 3.770.360 Kč).

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků