Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Mercedes se pomalu chystá rozšířit nabídku vrcholně luxusních modelů divize Maybach o nové SUV. Novinka vycházející z očekávané nové generace GLS byla spatřena během testování.

Mercedes-Maybach již nebude pouze spojením označujícím vrcholně luxusní limuzínu třídy S. Zanedlouho toto jméno ozdobí i nejdražší variantu chystaného nástupce SUV GLS. Maskované prototypy rivala Range Roveru či Bentley Bentayga byly nyní zachyceny na veřejnosti a snažily se ukrýt mezi standardními verzemi GLS.

Podle britského Autocaru by se měla varianta Maybach lišit od standardu pozměněnou maskou chladiče, elegantnějšími nárazníky, větším počtem chromovaných dílů a jinými koly. Největších změn se ovšem dočká interiér, který bude kopírovat luxus a komfort nalezený v Mercedesu-Maybach třídy S.

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Sedmimístný interiér normálního GLS tak zřejmě projde změnou na šesti- či pouze čtyřmístnou konfiguraci tvořenou samostatnými pohodlnými křesly. Ve výbavě se očekávají i nejnovější bezpečnostní systémy včetně semi-autonomního řízení.

Pod kapotou Maybachu GLS (dle všeho značeného jako GLS 560) se má objevit čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Ten v současné limuzíně S 560 produkuje 345 kW (469 koní) a 700 Nm točivého momentu. Lze očekávat, že luxusní GLS dostane stejně naladěnou verzi.

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Mluví se ale také o hybridní verzi, která by obdržela nedávno představenou techniku limuzíny S 560e. Přesněji přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, jenž spolupracuje s jedním elektromotorem a devítistupňovou automatickou převodovkou. Systémový výkon zde činí 350 kW (476 koní) a 700 Nm.

„Prodejním úspěchem Mercedesu-Maybach třídy S jsme byli překvapeni. Ukázal se jako extrémně populární na mnoha klíčových trzích. Současně je tedy plánem exkluzivitu značky Maybach rozšířit i na nejvyšší patro segmentu SUV. Jsme přesvědčeni, že po stránce luxusu nebude tomuto modelu scházet nic navíc,“ oznámil Autocaru jeden z vyšších představitelů Mercedesu.

Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

Mercedes uvádí třídu S ve verzi 560 e. Hybridní systém půjčí i nižším třídám

V produkční formě bychom měli nový Mercedes-Maybach GLS (a také standardní variantu GLS) spatřit na konci listopadu, kdy začíná autosalon v Los Angeles. S prodeji spuštěnými na začátku příštího roku se má cenovka vrcholného GLS pohybovat okolo 3,5 milionu korun. Tedy na podobné hladině jako Mercedes-Maybach třídy S (od 3.770.360 Kč).

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků