Mercedes-Maybach GLS oficiálně: Opulence nejen pro Čínu má komfort nejvyšší třídy

Vrcholně luxusní SUV od Mercedesu se znakem Maybachu je na světě. Nejen místem premiéry přitom naznačuje, na který trh především míří.

Pro nejmovitější sortu zákazníků Mercedes rozšiřuje portfolio vzkříšené značky Maybach, která nyní funguje v podobném způsobu jako divize AMG. Na rozdíl od výkonu mají ale Mercedesy-Maybach nabídnout ten největší luxus, který jen automobilka dokáže obstarat. A co již započala v nové éře limuzína třídy S ve verzi Maybach, teď doplňuje i obdobně přepychové SUV GLS.

Zaměření nového Mercedesu-Maybach GLS je naprosto zřejmé, a to nejen porcí chromu na karoserii vozu, na což si Číňané tradičně potrpí. Ačkoliv značka plánuje prodej na všech důležitých trzích, na premiéře v čínském Kuang-čou Mercedes příhodně uvedl, že 2 ze 3 nových Maybachů prodává zájemcům v Číně.

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

Maybach GLS si zachovává identické proporce jako standardní model či jeho výkonná AMG verze, přehlédnout ovšem nelze novou masku chladiče (jako u Maybachu třídy S) nebo speciální mnoha paprsková kola o rozměru 22 či 23 palců. Zájemci mohou také zvolit dvoubarevné lakování karoserie. A na sedmimístný interiér zapomeňte, dvojice obřích rozkládacích křesel v druhé řadě, standardně klimatizována a s masážní funkcí, totiž zaplňuje zbytek kabiny. Kromě čtyřmístné verze však chce Maybach nabízet i alternativní pětimístnou specifikaci.

Postup GLS na úroveň Maybachu je především o komfortní výbavě, která se zaměřuje hlavně na cestující vzadu. Mezi zadními křesly tak najdete rozměrný středový tunel, na kterém leží tablet pro ovládání všech potřebných funkcí vozu, obsahuje vysunovací stolečky a dále vzadu má klasicky i ledničku pro lahve šampaňského a skleničky.

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

Použité materiály té nejvyšší kvality jsou samozřejmostí, inženýři rovněž dále zapracovali na odhlučnění kabiny, klimatizace má pro cestující vzadu dodatečné výstupy, aby byla kontrola teploty ještě efektivnější, interiér lze vyvonět řadou různých aromat a zadní okna mají rovněž elektricky ovladatelné rolety.

Přivítání do atmosféry vyvýšeného Maybachu nicméně začíná už pouhým otevřením dveří, při kterém se automaticky sníží světlá výška vozu a zpod prahů se vysune nástupní plošina. Mercedes uvádí, že vysunutí je naprosto tiché, proběhne během jedné vteřiny a plošina je samozřejmě osvětlená. Podvozek využívá adaptivní vzduchové odpružení a v rámci 48V sítě vozu i aktivní stabilizátory.

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Už je tedy jasné, že i Maybach GLS přijíždí jako mild-hybrid. S celým označením GLS 600 4Matic je pod kapotou známý dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový V8, který ve spolupráci s malým elektromotorem rovněž ve funkci alternátoru/startéru produkuje výkon celkem 410 kW (558 koní) a točivý moment 730 N.m. Tato varianta motoru je prý speciálně vyladěna pro využití divizí Maybach.

Cenovky opulentního SUV zatím Mercedes neuveřejnil. Na vybrané trhy se Maybach GLS dostane v druhé půlce příštího roku.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků