Segment luxusních SUV se těší neutuchajícímu zájmu. Mercedes-Maybach GLS600 je připraven plnit náročná přání a poskytnout mimořádný komfort i na rozbitých cestách.
Modernizace Mercedesu-Benz GLS přinesla také dvě další verze cílené na odlišné preference zákazníků. Provedení Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ se bude líbit těm, kteří mají rádi výkon a svižnější jízdu navzdory potřebě vlastnit velké a těžké SUV. Mercedes-Maybach GLS 600 je pro změnu synonymem plavné jízdy a luxusu.
Tomu odpovídá primární konfigurace, kde pochopitelně není třetí řada a veškerá pozornost je věnována dvojici elektricky nastavitelných sedadel ve druhé řadě s vyhříváním a masážní funkcí. Vzhledem k technické složitosti zadních sedadel je uživateli odepřena možnost jejich složení. Maybach vám na přání dodá dozadu třímístnou lavici, ale kvůli tomu si takové auto asi nekupujete.
Tady se chcete nechat hýčkat během přesunů na důležité schůzky, nebo přejezdy mezi svými honosnými sídly. Nakonec, už při samotném nástupu vás k zážitku naladí boční LED osvětlení. Výrobce si je vědom očekávání zákazníků, a tak dělá maximum, abyste se uvnitř cítili královsky.
Mercedes-Maybach GLS600 : Základní technická data |
Motor |
Twin-turbo V8 |
Zdvihový objem [cm3] |
3982 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
410/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
730/2500 |
Největší výkon el. motoru [kW] |
16 |
Točivý moment el. motoru [N.m] |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
4,2 |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
13,8-14,1 |
Emise CO2 dle WLTP [g/km] |
314-320 |
Celý interiér je čalouněný kůží včetně palubní desky a doprovází jej vonné esence. Základem je volba barevné kombinace mezi krystalickou bílou spojenou se stříbrnou perletí, nebo hnědým mahagonem kombinovaným s kávovým béžovým odstínem. Obložení z pravého dřeva i nespočet ozdob a nádherných detailů jsou v ceně, ale Maybach je samozřejmě otevřený individuálním představám.
K práci i relaxaci slouží nejvyšší řada multimediálního systému MBUX, k němuž má posádka přístup skrze dvojici 12,3palcových obrazovek pro zadní cestující a třetí na palubní desce, kde má úhlopříčku 11,6 palce. Sestava je doplněna audiosystémem Burmester s 27 reproduktory.
K pohonu slouží dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, výkonu 410 kW a 730 N.m točivého momentu. Díky 48V elektrické soustavě dokáže přidaný elektromotor krátkodobě dodat dalších 16 kW a 250 N.m. Luxusní SUV se rozjede z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Pro plavnou jízdu je vůz standardně vybaven vzduchovým podvozkem se speciálním režimem „Maybach“, který prakticky pohltí všechny nerovnosti silnice.
Změny exteriéru nejsou radikální, ale celek působí mnohem elegantnějším a hodnotnějším dojmem. Hlavní světla mají výraznější krystalický vzhled a původně široký otvor v předním nárazníku se zmenšil na dva oválné segmenty s leštěným rámečkem. Asi nejvíce chromu najdeme na 23palcových kolech. Paletu barev karoserie obohacuje kombinace krystalické bílé se stříbrnou.