Mercedes láká na premiéru EQS. Známe technické detaily, čekejte dojezd až 770 km

Představení elektrické limuzíny je za dveřmi. Mercedes tak naposledy odhaluje pár dalších informací.

Poté, co nám Mercedes naplno odhalil interiér EQS s jeho palubní deskou Hyperscreen, se teď německý výrobce zaměřuje na technické detaily elektrického ekvivalentu třídy S. Nekonečná kampaň upoutávek je totiž skoro u konce a společně s fotkami již lehce maskovaného prototypu se dozvídáme i datum premiéry EQS, která proběhne 15. dubna.

Bylo zřejmé, že EQS přijede jako elektromobil se zásadně aerodynamičtější karoserií oproti standardní třídě S. Tuto skutečnost nyní Mercedes potvrzuje rekordní hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx jen 0,20. Přesněji má tedy EQS nejnižší aerodynamický odpor v kategorii produkčních automobilů. Díky tomu má model nabídnout kromě delšího dojezdu i opravdové ticho v kabině.

Mercedes-AMG potvrzuje vývoj silných elektromobilů. Dočkáme se ještě letos

Mercedes-AMG potvrzuje vývoj silných elektromobilů. Dočkáme se ještě letos

Maximální dojezd produkční limuzíny na baterky teď Mercedes upřesňuje až na 770 kilometrů (WLTP), a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Velkou baterii o kapacitě 107,8 kWh ovšem doplní v nabídce i menší 90kWh varianta. Nabíjecí výkon je zmiňován na maximálně 200 kW u rychlonabíjecích DC stanic, čímž by měla 15minutová zastávka doplnit vozu energii na dalších 300 kilometrů dojezdu.

Pohonné ústrojí na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům, se objeví v několika specifikacích. Prozatím víme o verzích EQS 450+ a EQS 580 4MATIC+. První zmíněná si vystačí s pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 568 N.m. Druhá varianta použije dvojici elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 385 kW (523 koní) a 855 N.m.

Nový Mercedes-Benz třídy C má první české ceny. Začíná lehce nad milionem

Nový Mercedes-Benz třídy C má první české ceny. Začíná lehce nad milionem

Příchod ještě výkonnějších variant je nicméně silně pravděpodobný. Ostatně divize AMG již potvrdila vývoj silných elektromobilů, přičemž jedné novinky bychom se měli dočkat ještě letos, a lze očekávat, že půjde právě o AMG verzi Mercedesu EQS. U výše uvedených standardních verzí EQS je poté uvedena elektronicky limitovaná maximální rychlost 210 km/h.

Více informací, možná již včetně prvních cenovek, se tedy dozvíme během oficiálního představení 15. dubna.  

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička